Dag Johansen Skrevet 21. februar 2003 Skrevet 21. februar 2003 Da dumpet det inn en mail her som handler om at SAS starter flyvninger fra Oslo til New York 30 mars. I den forbidelse har de noen "spesialtilbud" (Under 3.000 tur retur) Men (Ja jeg er litt irritert nå) de har slike billige priser fra Oslo, Stavanger, Bergen, Haugesund og trondheim. Hallo der i SAS - Det er faktisk stor bit av Norge nord for Trondheim!!!, men det er vel ikke sikkert at de som bestemmer slike ting i Sverige og/eller Danmark er klar over det.... Siter
Aslak Iversen Skrevet 21. februar 2003 Skrevet 21. februar 2003 Dette er for dårlig. Send dem en mail, og klag. Årsaken ligger kanskje i at de knapt nok har flyvninger nord for Trondheim? Siter
Timmy Brandt Skrevet 21. februar 2003 Skrevet 21. februar 2003 Det er ikke ofte SAS starter billigreiser / specialtilbud fra Kiruna, Østersund eller Kalix heller da.. De fleste går fra Stockholm, Gøteborg, Malmø, så "problemet" er ikke bare i Norge. Siter
Dag Johansen Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Skrevet 21. februar 2003 Si ikke det. De har nå "Semesterpriser på reguljärflyg till USA", og der er det mulig å booke turer fra stort sett alt av flyplasser i Sverige. F. eks Luleå - New York t/r for under 4.000 NOK. Siter
Timmy Brandt Skrevet 21. februar 2003 Skrevet 21. februar 2003 Oj, det var billig ! takk for tipset.. hehe.. Det er bare en ting å si da.. Sweden rules Siter
Frank Ånstad Skrevet 21. februar 2003 Skrevet 21. februar 2003 Hehe, ja, det SAS, det SAS. De tar seg ut. Nei, alvorlig: Jeg er helt enig, Dag. Det er jo fantastisk at det gjelder NORGE i det hele tatt. Som regel er jo Norge tilsidesatt, pleier jo som regel bare å gjelde de bortskjemte svenskene og danskene som får slike tilbud. Svensker og dansker: Med all respekt for dere, det er ikke noe ondt ment. Hilsen Frank. Siter
Seb Skrevet 21. februar 2003 Skrevet 21. februar 2003 SAS til New York? Er det nytt da? Har ikke SAS flydd til New York siden selskapet så dagens lys for lenge siden? Siter
Dag Johansen Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Skrevet 21. februar 2003 Fra Oslo - Det begynner å bli en stund siden SAS stanset den. Men nå starter de altså opp igjen. Siter
John Kristansen Skrevet 21. februar 2003 Skrevet 21. februar 2003 Da dumpet det inn en mail her som handler om at SAS starter flyvninger fra Oslo til New York 30 mars. I den forbidelse har de noen "spesialtilbud" (Under 3.000 tur retur) Men (Ja jeg er litt irritert nå) de har slike billige priser fra Oslo, Stavanger, Bergen, Haugesund og trondheim. Hallo der i SAS - Det er faktisk stor bit av Norge nord for Trondheim!!!, men det er vel ikke sikkert at de som bestemmer slike ting i Sverige og/eller Danmark er klar over det.... ¨' Enig med deg Dag, SAS kan ikke geografi.. Siter
Gjest Skrevet 21. februar 2003 Skrevet 21. februar 2003 Noen som vet hvilken maskin vil brukes mellom OSL og EWR ? Siter
Thomas Olafsen Skrevet 21. februar 2003 Skrevet 21. februar 2003 Jeg vet ikke, men Amadeus vet sikkert. Mvh, Thomas. Siter
DM Skrevet 21. februar 2003 Skrevet 21. februar 2003 767-383ER, (som skal deles med arn-bkk,et halvt år på hver) og ikke et vondt ord om 767 !! Siter
DM Skrevet 21. februar 2003 Skrevet 21. februar 2003 Drømmer og drømmer... 767-piloter er en utdøende rase... men flyet er flott. Hadde min første tur over dammen med det på 80-tallet Siter
Øyvind Hansen Skrevet 21. februar 2003 Skrevet 21. februar 2003 Med de prisene som SAS tar på Nordnorge-Oslo rutene hadde det vel lønnet seg å kjøpe en slik billig New York-billett stedet for en Oslo-billett dersom tilbudet hadde eksistert for de nord for Trondheim. Siter
Geir Fjellro Løitegård Skrevet 21. februar 2003 Skrevet 21. februar 2003 Vel, det er jo mest Braathens som flyr til Nord Norge da... SAS har vel 1 daglig avgang til Bodø og 1 til Tromsø, så da får du heller skylde på Braathens. Nå har flyr jo Norwegian OSL-TOS, men sliter litt med å få pax på den ruta.... Siter
Øyvind Hansen Skrevet 22. februar 2003 Skrevet 22. februar 2003 Nå er ikke Braathens akkurat uavhengig av SAS da. Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 22. februar 2003 Skrevet 22. februar 2003 Nå er ikke Braathens akkurat uavhengig av SAS da. Nei men det er SAS som kjører tilbudet da, og ikke Braathens eller SAS-Gruppen da... stor forskjell det da... da dem fortsatt er to forskjellige flyselskaper (men med samme eier) Siter
Sveinung Petterson Skrevet 22. februar 2003 Skrevet 22. februar 2003 Oj, det var billig ! takk for tipset.. hehe.. Det er bare en ting å si da.. Sweden rules SAS=Svensk Alt Sammen Siter
Dag Johansen Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Skrevet 22. februar 2003 Nei, dette er ikke noen unnskyldning som noen kan godta. At SAS overtar Braathens og selv fordeler trafikken slik at det omtrent ikke er noen SAS-avganger fra Nord-Norge bør vel ikke gjøre det slik at vi her nord skal være avskåret fra alle tilbud SAS kommer med.... Siter
Duc Thang Nguyen Skrevet 22. februar 2003 Skrevet 22. februar 2003 SAS har 9 Airbus 330/340 på langdistanseruter. Hvorfor flyr ikke SAS ruten mellom OSL-EWR med enn Airbus istedenfor en B767? Siter
Øyvind Hansen Skrevet 22. februar 2003 Skrevet 22. februar 2003 SAS har 9 Airbus 330/340 på langdistanseruter. Hvorfor flyr ikke SAS ruten mellom OSL-EWR med enn Airbus istedenfor en B767? De er vel kanskje i tvil om de klarer å fylle opp en A330/340. B767 er en god del mindre enn disse flyene. Hvis pågangen er stor setter de sikkert inn et større fly etterhvert. Siter
Sean Berntsen Skrevet 22. februar 2003 Skrevet 22. februar 2003 Det er ikke ofte SAS starter billigreiser / specialtilbud fra Kiruna, Østersund eller Kalix heller da.. De fleste går fra Stockholm, Gøteborg, Malmø, så "problemet" er ikke bare i Norge. Norge har, imotsetning til Sverige, klart opprettholde distriktspolitikken, mye fordi vi ikke er med i EU sikkert. Selv om det ikke er å komme utenom at flesteparten bor sør for Trondheim, har vi en nokså jevn spredning av befolknongen, som alle trenger like tilbud/vilkår. I Sverige derimot bor jo 90% innenfor trekanten Stockholm-Malmø-Gøtebog ( ) Siter
Christer Johansen Skrevet 22. februar 2003 Skrevet 22. februar 2003 Nå er det vel slik at SAS er en komersiell bedrift som kan velge å ha "spesialtilbud" på akkurat de strekningene de selv ønsker å ha det på. Det er vel ingen menneskerett å få disse tilbudene akkurat der *du* bor. SAS ønsker (og behøver) å tjene mer penger så de lanserer vel sine kampanjer utifra en helhetlig markedsvurdering for å kunne tjene mest mulig penger. Det er jo i utgangspunktet ikke noe galt i dette i vår kommersielle verden. Dersom SAS hadde vært en monopolbedrift så ville jo dette stilt seg annerledes men det er de nå engang ikke. Det er jo ikke opp til det private næringsliv å drive distriktspolitikk. Siter
Sean Berntsen Skrevet 22. februar 2003 Skrevet 22. februar 2003 Nei, selvfølgelig kan de velge det selv. Men å sentralisere disse rutetilbudene i Sverige er vel kanskje på mange måter mer forsvarelig mtp beboelsen i landet, kontra Norge. Men når alt kommer til alt så er jo de også kun ute etter profitt, uten at noen skal klandre dem for det. Jeg er vel kanskje litt på tynn is her, men er ikke SAS eid av Staten (fordelt på Norge, Sverige og Danmark)? bare lurer... Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 22. februar 2003 Skrevet 22. februar 2003 767-383ER, (som skal deles med arn-bkk,et halvt år på hver) og ikke et vondt ord om 767 !! Her skal du få vonde ord om 767: Boeing 767 er det mest bråkete og skranglete flyet jeg noengang har satt min fot i, og jeg skal gå langt for å slippe å fly 767 igjen! Jeg er glad jeg bare fløy i en times tid, og ikke over atlanteren, for da hadde jeg antagligvis hengt meg etter "overhead compartment" i mine egne skolisser! Så var det sagt... Siter
Morten Nelson Skrevet 22. februar 2003 Skrevet 22. februar 2003 Det mest bråkete jeg har flydd er en 734 fra Alicante til OSL. Satt helt bakerst . Det var noe dritt. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.