Gå til innhold

SAS med billigturer til USA


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

Da dumpet det inn en mail her som handler om at SAS starter flyvninger fra Oslo til New York 30 mars. I den forbidelse har de noen "spesialtilbud" (Under 3.000 tur retur)

 

Men (Ja jeg er litt irritert nå) de har slike billige priser fra Oslo, Stavanger, Bergen, Haugesund og trondheim.

Hallo der i SAS - Det er faktisk stor bit av Norge nord for Trondheim!!!, men det er vel ikke sikkert at de som bestemmer slike ting i Sverige og/eller Danmark er klar over det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Hehe, ja, det SAS, det SAS. De tar seg ut.

Nei, alvorlig: Jeg er helt enig, Dag. Det er jo fantastisk at det gjelder NORGE i det hele tatt. Som regel er jo Norge tilsidesatt, pleier jo som regel bare å gjelde de bortskjemte svenskene og danskene som får slike tilbud.

 

Svensker og dansker: Med all respekt for dere, det er ikke noe ondt ment.

 

Hilsen

Frank. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da dumpet det inn en mail her som handler om at SAS starter flyvninger fra Oslo til New York 30 mars. I den forbidelse har de noen "spesialtilbud" (Under 3.000 tur retur)

 

Men (Ja jeg er litt irritert nå) de har slike billige priser fra Oslo, Stavanger, Bergen, Haugesund og trondheim.

Hallo der i SAS - Det er faktisk stor bit av Norge nord for Trondheim!!!, men det er vel ikke sikkert at de som bestemmer slike ting i Sverige og/eller Danmark er klar over det....

¨'

 

Enig med deg Dag, SAS kan ikke geografi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ofte SAS starter billigreiser / specialtilbud fra Kiruna, Østersund eller Kalix heller da..

De fleste går fra Stockholm, Gøteborg, Malmø, så "problemet" er ikke bare i Norge.

 

Norge har, imotsetning til Sverige, klart opprettholde distriktspolitikken, mye fordi vi ikke er med i EU sikkert. Selv om det ikke er å komme utenom at flesteparten bor sør for Trondheim, har vi en nokså jevn spredning av befolknongen, som alle trenger like tilbud/vilkår. I Sverige derimot bor jo 90% innenfor trekanten Stockholm-Malmø-Gøtebog ( "" )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel slik at SAS er en komersiell bedrift som kan velge å ha "spesialtilbud" på akkurat de strekningene de selv ønsker å ha det på. Det er vel ingen menneskerett å få disse tilbudene akkurat der *du* bor. SAS ønsker (og behøver) å tjene mer penger så de lanserer vel sine kampanjer utifra en helhetlig markedsvurdering for å kunne tjene mest mulig penger. Det er jo i utgangspunktet ikke noe galt i dette i vår kommersielle verden.

 

Dersom SAS hadde vært en monopolbedrift så ville jo dette stilt seg annerledes men det er de nå engang ikke. Det er jo ikke opp til det private næringsliv å drive distriktspolitikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvfølgelig kan de velge det selv. Men å sentralisere disse rutetilbudene i Sverige er vel kanskje på mange måter mer forsvarelig mtp beboelsen i landet, kontra Norge. Men når alt kommer til alt så er jo de også kun ute etter profitt, uten at noen skal klandre dem for det.

 

Jeg er vel kanskje litt på tynn is her, men er ikke SAS eid av Staten (fordelt på Norge, Sverige og Danmark)? bare lurer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

767-383ER, (som skal deles med arn-bkk,et halvt år på hver)

 

og ikke et vondt ord om 767 !!

 

Her skal du få vonde ord om 767:

 

Boeing 767 er det mest bråkete og skranglete flyet jeg noengang har satt min fot i, og jeg skal gå langt for å slippe å fly 767 igjen! Jeg er glad jeg bare fløy i en times tid, og ikke over atlanteren, for da hadde jeg antagligvis hengt meg etter "overhead compartment" i mine egne skolisser!

 

Så var det sagt... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...