Gå til innhold

SAS med billigturer til USA


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

767-383ER, (som skal deles med arn-bkk,et halvt år på hver)

 

og ikke et vondt ord om 767 !!

 

Her skal du få vonde ord om 767:

 

Boeing 767 er det mest bråkete og skranglete flyet jeg noengang har satt min fot i, og jeg skal gå langt for å slippe å fly 767 igjen! Jeg er glad jeg bare fløy i en times tid, og ikke over atlanteren, for da hadde jeg antagligvis hengt meg etter "overhead compartment" i mine egne skolisser!

 

Så var det sagt... ""

 

hehehe... og hva er mer komfortabelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

767-383ER, (som skal deles med arn-bkk,et halvt år på hver)

 

og ikke et vondt ord om 767 !!

 

Her skal du få vonde ord om 767:

 

Boeing 767 er det mest bråkete og skranglete flyet jeg noengang har satt min fot i, og jeg skal gå langt for å slippe å fly 767 igjen! Jeg er glad jeg bare fløy i en times tid, og ikke over atlanteren, for da hadde jeg antagligvis hengt meg etter "overhead compartment" i mine egne skolisser!

 

Så var det sagt... ""

 

hehehe... og hva er mer komfortabelt?

 

De tre mest støysvake jeg har flydd med er Airbus A319, MD-90, og Dash 8-Q400.

 

Ellers så kommer jeg ikke på noe mindre komfortabelt enn den 767'en i øyeblikket.

 

Jeg satt en gang helt bakerst i et MD fly til SAS.

Fy ****... Anbefales ikke !

 

Samme hvem sin MD det er vel? "" MD-90 var som sagt fin...

 

 

Prøv bakerst i en DC-9-31 eller 727. ""

 

 

DC-9 har jeg prøvd, og heller det igjen enn å fly B767 igjen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man opplever som støysvakt og ikke kommer an på mye. Plassering i kabin, dagsform, alkoholinntak og motortype, i tillegg til flytype. Siden jeg ikke har gjort lydmålinger skal jeg ikke påstå hverken det ene eller andre når det gjelder lydnivå.

 

Men når det gjelder komfort generelt, så er en widebody mer stabil enn et mindre fly, og dette merkes spesielt i turbulens... En Dash-8-100 gjennom snøstorm i innflyging til ENSG er bare morro... for de som liker å fly. Andre hater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg reiste til Gran Canaria i 2001 sammen med familien min, satt vi på de 2 bakerste radene i en Spaiair MD-83, og det bråkte noe fryktelig!

På tilbaketuren en uke senere fikk vi sitte på de to fremste radene i samme flytype (mulig det var samme fly), men der var det tilnærmet helt lydløst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig avsporing her. Hva med en ny "mest bråkete fly" tråd?...

 

Men nordlendingene må nok bare innse at SAS har trukket seg mer eller mindre ut av den landsdelen, og dermed blir det dårlig med slike tilbud derfra. Mitt tips er å følge med på tilbud fra reisebyråer istedet, om man vil til USA eller Asia. Det er sikkert mulig å få tak i rimelige turer for nordlendinger også...med andre enn SAS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg reiste til Gran Canaria i 2001 sammen med familien min, satt vi på de 2 bakerste radene i en Spaiair MD-83, og det bråkte noe fryktelig!

På tilbaketuren en uke senere fikk vi sitte på de to fremste radene i samme flytype (mulig det var samme fly), men der var det tilnærmet helt lydløst!

 

Jupp. Derfor er det ofte at pilotene ikke bruker headset, men høytalere i cockpiten.

 

Ikke nok med det; på høytaleranlegget kom det hele tiden fryktelig høye "PLING!"-lyder, som ikke engang kabinpersonalet visste hva var!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå misforsto dere kanskje litt. SAS skal ikke fly til USA direkte fra disse plassene, men de lager en slags pakke av dette med tilknytning til Oslo. Fra vestlandet kostet det vel 200 kroner mer enn å reise fra Oslo, og fra Trondheim var det vel 400. (Husker ikke akkurat hvordan disse prisene var) Her fra Bodø må jeg altså ut med mellom 4 og 6 tusen kroner for å komme meg til Oslo for å være med på en av disse turene, og det er det jeg reagerer på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og: Jeg skal til Trondheim i vinterferien, men jeg må reise om Gardermoen for å komme meg dit (med SAS), og så må jeg faktisk

punge ut ekstra mye fordi jeg reiser om Oslo. Det er litt urettferdig, synes jeg.

 

Feil... du MÅ faktisk ikke gjøre det.. er fult mulig å fly Tromsø - Trondheim, men da med Braathens eller en Fokker 50 på morran.. men nå er jo ungdomsbilletter/studentbilletter og andre rabattbilletter ikke noe som henger på trær da, og når skolene har vinterferie samtidig osv så er det disse billettene som går først.. så Jørgen du har nok vært forseint ute med å bestille billett siden du "må" via Oslo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og: Jeg skal til Trondheim i vinterferien, men jeg må reise om Gardermoen for å komme meg dit (med SAS), og så må jeg faktisk

punge ut ekstra mye fordi jeg reiser om Oslo. Det er litt urettferdig, synes jeg.

 

Feil... du MÅ faktisk ikke gjøre det.. er fult mulig å fly Tromsø - Trondheim, men da med Braathens eller en Fokker 50 på morran.. men nå er jo ungdomsbilletter/studentbilletter og andre rabattbilletter ikke noe som henger på trær da, og når skolene har vinterferie samtidig osv så er det disse billettene som går først.. så Jørgen du har nok vært forseint ute med å bestille billett siden du "må" via Oslo...

 

Jeg tok bittelitt hardt i, da. Jeg må ikke betale så fryktelig mye, siden vi tjener bonuspoeng på å reise. Derfor reiser jeg med SAS, og jeg kan ikke skulke skolen fordi jeg skal bort. Har vært en del syk i det siste, så derfor er det ikke aktuellt.

 

Og siden det ikke lenger er lov å gi bonuspoeng på innlandsturer med SAS/BU og WF (forbudet gjelder visstnok kun medlemmene i SAS-Gruppen) så skal det vel godt gjøres å få bonuspoeng på den turen din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til hylekor...

 

Dere må jo forstå at SAS ikke har dette tilbudet fra Nord-Norge ganske enkelt fordi de ikke flyr til Oslo derfra, med unntak av en flight eller to som ikke connecter med Newark-flighten. Såvidt jeg kan se så gjelder heller ikke tilbudet fra en såpass stor by som Kristiansand, fordi SAS ikke flyr dit.

 

Dette er jo et rent SAS-tilbud, og gjelder ikke andre selskaper i konsernet. Derfor...

 

Tullete uttalelse å komme med at SAS ser på nordlendinger som mindreverdige ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er altså ikke SAS som har bestemt at Braathens skulle overta alle deres flyvninger i Nord-Norge "" Nei, dette er ingen unnskyldning. Hvorfor er det så slik at du kan booke slike billigturer fra flyplasser i Sverige hvor SAS ikke flyr da?

 

 

Hvilken flyplass og hvilket flyselskap er det da? Braathens er et "member of SAS", altså like så som Widerøe er. SAS og Widerøe lager da ikke like tilbud osv, hvorfor skal SAS og Braathens gjøre det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan f.eks reise fra Arvidsjaur (Som er det nermeste for meg), og derfra er det DAT som flyr (eller for tiden New Air)

 

Nå er det vel litt drøyt å skulle reise til Oslo med Widerøe - det tar jo en del lenger tid, og er noe mer kronglete enn med SAS eller Braathens....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel litt drøyt å skulle reise til Oslo med Widerøe - det tar jo en del lenger tid, og er noe mer kronglete enn med SAS eller Braathens....

 

Du skjønnte tydligvis ikke hva jeg mente. Altså Widerøe flyr f.eks fra Torp. SAS har ingen tilbud fra Torp - New york. Altså hvis man tar deg en tur på pleasure sidene til SAS, så står det:

 

Oslo - Bodø 1338,- 1438,-

 

Etter hva jeg mener så er vel dette greie priser, og videre kunne man bestilt en billett til Newark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke greie priser. Hvorfor skal noen fra vestlandet få et "pakketilbud" hvor reisen til Oslo fordyrer reisen til USA med 200 kroner, og samme fra Trondheim 400, mens jeg må betale 1.300 - 1.400 for det samme?

 

Jeg vil altså ha Bodø med på tilbudet hvor tilknytningen er med i prisen, og da med de samme rimelige prisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at sas ikke vil fly fra bodø til new york er vell kanskje at de synes Bodø er for liten by, de tror nok ikke de vill få fylt opp en 767.

Jeg derimot tror ikke det skal være noe problem dersom de har så lave priser.

Og de vill jo fly fra Haugesund. Men Tromsø er vell en støre by hva.

 

Tromsø er større, men allikevel for liten for SAS. Vi har "hele" 60.000 innbyggere i Tromsø Kommune, som forresten er den største bykommunen i landet ""

 

Selv om ikke SAS har slike billigturer fra Tromsø, Bodø, eller fra hvor som helst her i nord, skulle de HVERTFALL hatt billigere turer innenriks for de som skal til USA!

 

Og hvorfor skal de fly fra Haugesund?? De skulle heller satse på Nord-Norge, for disse "haugesundingene" kunne heller kjøre (eller fly) til Stavanger eller Bergen for så å ta fly derfra.

 

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke greie priser. Hvorfor skal noen fra vestlandet få et "pakketilbud" hvor reisen til Oslo fordyrer reisen til USA med 200 kroner, og samme fra Trondheim 400, mens jeg må betale 1.300 - 1.400 for det samme?

 

Jeg vil altså ha Bodø med på tilbudet hvor tilknytningen er med i prisen, og da med de samme rimelige prisene.

 

Da burde dem jo også ha tatt med seg Alta, Kirkenes, Tromsø... men nå koster det jo litt å fly langt, Trondheim, Stavanger, Bergen osv ligger jo en smule nærmere Oslo enn hva Bodø gjør da... derfor kan en ikke forvente at ved etthvert tilbud SAS kommer med at alle i hele Norge skal få bare mindre økninger i billettprisen (var vel snakk om 400kr eller noe slikt).. man må bare akseptere at enkelte steder ikke vil få det samme tilbudet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krever ikke samme lave pris, men tilsvarende lave pris. Og ikke minst at vi i det hele tatt blir tatt med i slike tilbud når de sendes ut.

 

Dette har irritert meg så mye nå at jeg har skrevet til SAS for å se om de har en fornuftig forklaring på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke greie priser. Hvorfor skal noen fra vestlandet få et "pakketilbud" hvor reisen til Oslo fordyrer reisen til USA med 200 kroner, og samme fra Trondheim 400, mens jeg må betale 1.300 - 1.400 for det samme?

 

Jeg vil altså ha Bodø med på tilbudet hvor tilknytningen er med i prisen, og da med de samme rimelige prisene.

 

Ja! Til [sensurert] med SAS! Det er helt idiotisk av SAS dette her. Jeg var på Langnes i senest går og hørte faktisk at flyplassansatte hos SAS klagde på de elendige prisene...

 

 

Jeg anbefaler Norwegian, har ikke dem faste lave priser. Må vel ikke på nød og neppe fly SAS?

 

 

Dag: Altså, passasjergrunnlag har vel litt å si. Det mange avganger mellom Trondheim-Oslo samme med Bergen-Oslo. Og utover det er det flere billig seter og dermed regner SAS med å tjene "litt" penger på dette tilbudet.

 

Men er enig at det hadde ikke gjort noe med billige lave priser for alle, men nå har det sånn at SAS har konkuranse på disse stekningene. Og når SAS/Braathens er de eneste som flyr til Bodø så vil dem selvsagt tjene penger, og dem selger vel mange av billettene til "full" pris og da blir det ikke så mange til overs seter.

 

Men som jeg skrev over, dem kunne gitt tilbudet sånn at flere kunne få benytte seg av tilbudet.

 

Ha en forsatt god kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tromsø er større, men allikevel for liten for SAS. Vi har "hele" 60.000 innbyggere i Tromsø Kommune, som forresten er den største bykommunen i landet ""

 

Selv om ikke SAS har slike billigturer fra Tromsø, Bodø, eller fra hvor som helst her i nord, skulle de HVERTFALL hatt billigere turer innenriks for de som skal til USA!

 

Og hvorfor skal de fly fra Haugesund?? De skulle heller satse på Nord-Norge, for disse "haugesundingene" kunne heller kjøre (eller fly) til Stavanger eller Bergen for så å ta fly derfra.

 

Er vell litt på jordet her da? Så lenge SAS har monopol på ruta Hau-osl v.v. og ruta tilsvarer i drifts kostnader og fly distanse det samme som BGO- OSL og SVG-OSL er det vel overhodet ingen logisk/fornuftig grunn til at lille haugesund skal bli utelatt..

 

Som nevnt tidligere er det ikke størrelsen på destinasjonen som avgjør om den skal være med i en slik kampanje (f.eks. KRS, som er større en HAU) men enkelt å greit om SAS flyr der, og ikke minst at en slik kampanje pris kan forsvares økonmisk....SAS skal jo tjene penger også, og det gjør de ikke med å bedrive vedledighet for dere i nord.

 

Til Bodø og Tromsø har SAS i dag en daglig avgang fra OSL (stemmer ikke det?) Vist sas skulle solgt kampanje biletter på den ENE ruten de har daglig mellom hovedstaden og BOO/TOS hadde den ruta enkelt og greit ikke lønnet seg. Det er anderledes på ruter der SAS har flere avganger, for der blir kampanje bilettene spred utover alle avganger! Noe som er meget mer lønsomt sett med SAS øyne.

 

Må også få informere om Scandinavian Airlines og Braathens i dag er UAVHENIGE selskaper innen samme konsern! SAS og BU har fremdels hver sine salgs avdelinger, som kommer med hver sine kampanjer til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Til [sensurert] med SAS! Det er helt idiotisk av SAS dette her. Jeg var på Langnes i senest går og hørte faktisk at flyplassansatte hos SAS klagde på de elendige prisene...

 

Da har ikke den sas ansatte der hørt om sas personalpriser """"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke urettferdig så lenge SAS ikke flyr på Nord-Norge, Det samme gjelder for sørlendinger og ålesundere f.eks.

 

Dette er jo en kampanje i.f.m åpningen av OSL-EWR, med rimelig tilslutning fra andre SAS-byer i Norge. Og de byene er Trondheim, Bergen, Haugesund og Stavanger...og ingen andre. Braathens og Widerøe inngår ikke i dette fordi disse kan jo ikke frakte en person mellom Bodø og Oslo for 500 kroner. Braathens skal jo ikke tape på en ren SAS-kampanje, at det skal være så vanskelig å fatte det...

 

Og SAS har selv fløyet ruten Oslo-Haugesund så lenge jeg kan huske, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke urettferdig så lenge SAS ikke flyr på Nord-Norge, Det samme gjelder for sørlendinger og ålesundere f.eks.

 

Dette er jo en kampanje i.f.m åpningen av OSL-EWR, med rimelig tilslutning fra andre SAS-byer i Norge. Og de byene er Trondheim, Bergen, Haugesund og Stavanger...og ingen andre. Braathens og Widerøe inngår ikke i dette fordi disse kan jo ikke frakte en person mellom Bodø og Oslo for 500 kroner. Braathens skal jo ikke tape på en ren SAS-kampanje, at det skal være så vanskelig å fatte det...

 

Og SAS har selv fløyet ruten Oslo-Haugesund så lenge jeg kan huske, bare så det er sagt.

 

Her må jeg bare si meg enig Helge som jo her viser storsinn og lar være å benytte anledningen til å rakke ned på SAS ""

 

Er egentlig lei av all sutringa på denne tråden så forstår egentlig ikke hvorfor jeg fortsetter å lese det som skrives her. Det får være opp til andre enn SAS å drive distriktspolitikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...