Gå til innhold

SAS med billigturer til USA


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

Må også få informere om Scandinavian Airlines og Braathens i dag er UAVHENIGE selskaper innen samme konsern! SAS og BU har fremdels hver sine salgs avdelinger, som kommer med hver sine kampanjer til tider.

 

Dette er for så vidt sant, men man må huske på at Braathens markedsfører og selger reiser som sine egne, men når kunden kommer til flyet så er det en SAS maskin og SK-flight. Dette gjelder f.eks tur-retur mellom OSL-BGO , -TRD og -SVG til ca 700-750kr.

 

Når det gjelder Nordnorge og tilbud har vel det sin bakgrunn i at SAS ikke ser på Nordnorge som et stort nok kundegrunnlag til å komme med et godt tilbud. Svakt selvsagt!

 

Dessuten så er ikke Norge spesielt bortskjemt med gode tilbud i det hele tatt, våre naboer er langt foran når det gjøeder lave SAS-priser. Men, kanskje vi aner en liten bedring her, med SAS julekalender og disse tilbudene til EWR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skal vi se - nå ble det litt mange å svare her ""

 

Noen skrev at dette med at tilbudet var begrenset til disse byene kun i dette tilfellet. Dette er ikke riktig. Om man går inn og ser på de tilbudene som finnes i dag (Bankok, 45 byer i Europa osv.) Er alle disse begrenset til reiser utfra disse byene fra Trondheim og sørover.

 

Så til dette med at SAS og Braathens ikke samarbeider om kampanjer. På SAS sider leser jeg at det er mulig å kunne reise fra Bodø til Oslo for ca. 1.500. (Nå har jeg forsøkt å finne en slik tur for denne prisen, men det virker omtrent umulig) Når man så søker opp disse turene, hvem er det da som flyr? Joda, det er både Braathens og SAS.

Hvorfor er det da slik at vi kan reise med Braathens på disse tilbudene fra SAS, men ikke når man skal tilknyttes en utenlandstur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se - nå ble det litt mange å svare her ""

 

Noen skrev at dette med at tilbudet var begrenset til disse byene kun i dette tilfellet. Dette er ikke riktig. Om man går inn og ser på de tilbudene som finnes i dag (Bankok, 45 byer i Europa osv.) Er alle disse begrenset til reiser utfra disse byene fra Trondheim og sørover.

 

Så til dette med at SAS og Braathens ikke samarbeider om kampanjer. På SAS sider leser jeg at det er mulig å kunne reise fra Bodø til Oslo for ca. 1.500. (Nå har jeg forsøkt å finne en slik tur for denne prisen, men det virker omtrent umulig) Når man så søker opp disse turene, hvem er det da som flyr? Joda, det er både Braathens og SAS.

Hvorfor er det da slik at vi kan reise med Braathens på disse tilbudene fra SAS, men ikke når man skal tilknyttes en utenlandstur?

 

på disse tilbudene er det et konkret rute/pris samarbeid mellom SAS og BU sine salgsavdelinger.

Kampanjen til NYC derimot, er et enkelt løp fra SAS salgsavdeling, bare for å skape litt blest om gjenåpningen av sk907/sk908..

 

vil anbefale deg å ta en titt her , for billige sas biletter innenlands i Norge... Det er selvfølgeligt begrenset kapasitet, så til tidligere du er ute, til større sjanse er det for at du finner en bilett til laveste pris.

 

du kan få osl-boo t/r til 1346,- bare du er tidligt ute. Jeg gjore et søk og fant flere avganger i april og mai til denne prisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir for dumt.... syting syting. Har man ikke råd, så får man være hjemme, eller flytte til et sted med bedre tilbud.

Om man tar hensyn til inflasjon er flyprisene billigere enn noen gang. Å forvente at man skal kunne fly fra hvilket som helst sted i det lille forblåste landet Norge til storbyer i en annen verdensdel for en dagslønn eller to blir for dumt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoetter dine kommentarer. Nei, SAS gjelder for alle soer for Sinsenkrysset. Nei, jeg har et bedre forslag. Har nylig reist med Aeroflot mellom Kirghisistan og Oslo, t/r. Billig, meget bra service, ok fly. Har ingen ting aa klage paa. Kast ut SAS og faa inn Aeroflot i stede. De flyr deg billig til alle steder i verden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle du sett - det nytter faktisk å klage litt "" Nå begynner faktisk SAS å tilby noen av disse tilbudene for oss som bor nord i Norge også. Nå kan jeg ta meg en tur til København for 1792 kroner eller til Stockholm for 1763 kroner.

 

Kan dette ha noe med at Norwegian starter rute hit over helgen?

 

Nå venter jeg i spenning på å se om det kommer flere tilbud som faktisk også kan brukes av oss her nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dag,

 

For det første er det moro å se at det nytter å klage. Alt for få gjør det. For det andre er jeg enig med deg at det er urettferdig. Det er rart at et traffikknutepunkt som Bodø er ikke er mer interessant for selskapene. Men man kan jo ikke si at det er f.eks SAS sin oppgave å drive distriktspolitikk, ei heller kan vi forvente at politikerne skal styre flyselskapene. Kanskje er det slik at næringslivet i Bodø selv må gjøre byen attraktiv ovenfor flyselskapene og legge ting til rette slik at interessen for å fly dit øker...jeg tror at denne løsningen er den mest nærliggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...