Poengoversikt
Populært innhold
Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 21. nov. 2022 i alle områder
-
2 points
-
Har hatt noen turer med "Daisy" ja. har lyst til å lage WND, men har foreløpig ikke hatt tid til å se på denne.1 point
-
Seilflyene fungerer utmerket, og det er faktisk veldig realistisk å starte med slepefly, for så å holde det "gående" i timesvis med hjelp av naturkreftene ( og litt meteorologiske kunnskaper ). Dette alene er verdt hele SU11, etter min mening, og da regner jeg med at det dukker opp flere spennende seilfly utover1 point
-
Løpsfjell var fantastisk med hangglider! For en søring var det stort å fly formasjon med ørn, og i midnattssol😎1 point
-
1 point
-
1 point
-
Australia og New Zealand er egentlig et sted jeg aldri har rørt i simulatoren så lenge jeg har holdt på med det, men da jeg oppdaget selskapet Air Chathams som flyr både Saab 340 fra Chathams Island langt ute i Stillehavet, så vel som både Saab 340 og Metroliner inneriks på New Zealand så måtte jeg undersøke videre. I den prosessen oppdaget jeg en helt fantastisk Ortho-pakke for hele NZ og Chathams Island med UHD Mesh i storbyene. Dette kombinert med flotte freeware-flyplasser for hele landet så var jeg solgt. Jeg har så farta rundt i LES' Saab 340 på diverse ruter en del i det siste, men det morsomste av alt er en rute de flyr fra Whakatāne til Auckland 3 ganger daglig med Metroliner, eller Stankelbein, eller Death dart, eller hva man nå vil kalle den Jeg tok turen med rute 3C 827 til Auckland og 3C 824 tilbake til Whakatāne. Dette er en tur på ca. 45 minutter. Oppstilt utenfor terminalen i Whakatāne. Dette er et veldig snedig terminalbygg som har vunnet flere priser for arkitekturen. Vi spinner kjapt igang og skal følge "Standardized route WKAA 2" til Auckland. Flightplanning er lett på New Zealand da alle flyplasser har en liste med "Standard Route Clearances". Klar for avgang på bane 27 (29 i Navigraph. Muligens litt utdatert scenery). Deretter går det ganske strake veien til NZAA. Vi følger kysten ved "Bay of Plenty". Det er noen dager siden flighten, men jeg mener vi la oss på FL150. Landskapet forandrer seg kjapt. Og før vi vet ordet av det er vi på vei til å intercepte ILS'en til bane 23L i Auckland (Left av samme årsak som ved Gatwick, at de kan gjøre om en taksebane til rullebane ved behov). Metrolineren slakker utrolig kjapt opp, så du kan holde godt over 200 knop til du er godt etablert på finalen, så dropper du flaps og gear og du sitter med tenna i dashbordet. Det er noe med den cockpiten jeg bare digger. Jeg tror det er vinduene som gir den et spesielt preg. Etablert på ILS'en til 23L. Ørlittegranne crosswind. Vel nede, og takser til inneriksterminalen. Parkert for et par timer. Så spinnes rakleverket igang igjen og vi takser ut for avgang på 23L for returen til Whakatāne. Klatrer ut på SID og ikke runway heading grunnet lite trafikk. Godt på vei nedover kysten av Bay of Plenty. Jeg har flydd Metrolineren lite, men ville våge meg på en visuell innflyvning nå da sikten var mer enn god nok, og Air Chathams er den eneste operatøren ved Whakatāne (ergo lite trafikk). Jeg var hakket for tidlig med Base turn, men klarte å korrigere nok opp til at jeg slapp en go-around. Det var det! Flyet er freeware til X-Plane, og en modifisering av en tidligere freeware-utgave. Moden har løftet modellen mange hakk, og den ser ganske okay ut i mine øyne! Ortho er "Lyndiman's Ortho Photography Set" som kan lastes ned via torrent.1 point
-
1 point
-
Som tidligere seilflyger, blir jeg med på å hylle dette tilskuddet i simmen! Dette ble veldig bra! Eneste jeg håper, er at det kommer en mulighet til å bestemme retning og høyde på slepet. Men en veldig bra start må jeg si! Så blir det sikkert også flere gode seilflymodeller å få kjøpt etter hvert 😀👍 Noen som vet om fjellbølger også er simulert? Har ikke fått testet SÅ nøye enda .1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00