Gå til innhold

Poengoversikt

Populært innhold

Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 20. mai 2022 i alle områder

  1. Nei, dette er helt feil. Om du først skal påstå noe, så er det greit å informere riktig. Svaret er FCTM, noe et selskaps OM-B er tuftet på. Ikke motsatt. En OM-B er i hovedsak hva et selskap ønsker at du gjør, men FCTM er stort sett alltid ledende og vil være det mest korrekte kilden - i tilfeller hvor det finnes motsigelser mellom OM-B/SOP for flytypen og FCTM. FCOM er vel forsåvidt det viktigste å kunne under typerating, og gir systemforståelsen.
    6 points
  2. Tok en "lunsj"-flight for å se hvordan den fungerer i mørket. Den følelsen når du glir gjennom regntunge skyer fra ENGM på kveldstid, og akkurat ser et glimt av kveldsolen på vei ned er noe for seg selv.
    5 points
  3. Noen av dere er kanskje litt slitne etter alle de seriøse gode flyene som har blitt sluppet de siste ukene. Jeg ble inspirert av denne tweeten fra Londons helikopterpoliti. https://twitter.com/NPASLondon/status/1526184356531908609 https://flightsim.to/file/33144/unicorn-balloon
    5 points
  4. 3 points
  5. Aldri vært noen airbus fan, så for min del blir det nok å vente på 777-300ER fra PMDG (jeg er en særing!)
    3 points
  6. For de som kjenner meg litt, vil interessen for fly litt utenom mainstream være et kjent fenomen, den Amerikanske Canberraen har jeg delt her før, men siden da er ting blitt oppgradert en del, og det durer og rister godt mens man pusher grensene til flyet maksimalt. Trygt nede igjen etter endt oppdrag, ellers har WT relativt nylig lagt til en maskin de fleste har en kjenskap til, men kanskje ikke kjenner igjen den orginale cockpiten? 10 poeng til den som ser hvilket fly dette er.
    2 points
  7. merkelig at jeg ikke har fått det opp i søket mitt, men takk skal du ha. Har flydd med SAS nå og fikk pittelitt bitter smak i munn
    2 points
  8. Riktig, har kun prøvefløyet den, men kan allerede si at den har bra mye mer hjelp innebygd til å ta ut bakkemål enn forrige generasjon CAS fly.
    1 point
  9. Det gjorde susen 🙂 Tusen takk skal du ha 🙂
    1 point
  10. Og RNAV gikk jo helt strålende. Fløy manuelt hele veien inn med kraftig sidevind, og den oppfører seg akkurat som forventet. Alright, da er førsteinntrykket satt. Nå venter det noen uker med FCOM for å kjøre flymaskinen gjennom morsomme rutiner i alle verdens kriker og kroker. Ajajaj, dette var gøy. Og til @Jan Reidar Storelvmo Jeg har 777 ACARS-lyden som SMS-tone på telefonen og stor Cockpit-poster på herre-værelset i heimen, så din fascinasjon av den flymaskinen når min fascinasjon rett over sokkelesten, men ikke så mye lengre Men ja, jeg gleder meg veldig til den kommer!
    1 point
  11. Oisann, dette var noe for seg selv. Lyd-nerd som jeg er, må jeg si at dette er noe av det bedre. Må få i meg litt ekstra oksygen her før jeg fortsetter. Textures og annet eye-candy er så langt rett og slett enestående! Fly-følelsen og simuleringen av ulike approaches gjennomføres nå, og så langt har ILS med og uten interessant vind gått bra. Neste blir noen RNAVs på Flesland. Jeg har bare noen timer i en 320LVLD for mange år siden, men flymodellen føles veldig bra, så får ekspertene si noe om hvor korrekt det er, men det hele virker veldig gjennomført.
    1 point
  12. Hadde bare tid til en kort flytur. Føltes fantastisk å fly manuellt. Veldig imponert så langt. Den oppfører seg til og med bra på bakken, noe få fly i msfs gjør akkurat nå.
    1 point
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...