Poengoversikt
Populært innhold
Viser innholdet med flest omdømmepoeng den 07. jan. 2022 i alle områder
-
Hva er det som ikke er flybart med Cessna 172? Jeg vil påstå den er meget bra til å være default fly og jeg flyr samme fly i flyklubb. Eneste som ikke er bra er stall og spesielt stall i sving som gjør at du ender opp i en spin. SDK i MSFS er for lengst blitt bra nok. Selv for gutta hos A2A og PMDG kommer med sin 737 ganske snart. MSFS har definitivt sine mangler og bugs men det skjer iallfall noe her og Asobo er ganske åpne om hva dem holder på med med ukentlige blogginnlegg samt live spørsmål og svar runder en gang i måneden.3 points
-
MSFS har vel by far de beste default, out of the box flyene i en simulator noen sinne. Det sier vel ikke så mye, men alle GA flyene som kommer med simmen er MYE bedre enn det som kommer med f.eks XPlane og P3D. A320 og 737 som kommer med tidligere simulatorer har aldri vært bra generelt, så hadde ikke så alt for store forhåpninger når MSFS kom ut. Jeg forventet uansett at jeg måtte vente på PMDG osv. skulle komme over før jeg får startet å flydd ordentlig passasjerfly så ser ikke på det som noe negativt. Tok vel FSX nesten 2 år før det første bra fly add-onet ble lansert. Men at det er problemer er jeg 100% enig i. Særlig dette med is og snø. At man ikke kan se rullebaner og taxebaner på store flyplasser som Oslo, London osv. er bare tullete. Og at diverse fjorded er isbelagt skjønner jeg ikke de har fått til. Heldigvis gjelder det bare vinterhalvåret, men håper det er noe de planlegger å fikse down the line. Ifølge Thresholdx så bistår Asobo PMDG med utvikling av 737 for å få den back on track, så forhåpentligvis er ikke ventetiden så veldig mye lengre for den. Kanskje den kommer samtidig som et visst Oslo scenery? 👀 Ting som GSX føler jeg ikke er essensielt for å få en reel følelse av at man flyr, selv om det selvfølgelig hjelper på. GSX kommer, forhåpentligvis før enn siden. Skulle gjerne hatt Pushback og jetway modulen til GSX i det minste, og et ordentlig kamera add-on men utenom det og mangelen på fly så synes jeg simulatoren er i en god posisjon som den er nå. Jeg har ikke hatt problemer med kræsj siden SU5 i sommer og generelt ser simulatoren fin ut, og flightmodelen på enkelte fly som FBW sin 320 er også mer enn god nok! Tror nok 2022 blir et bra år for simmen2 points
-
Beste simmen jeg har hatt, blir bare bedre og bedre etter hver oppdatering.! 😀2 points
-
Zoom inn og klill på der du vil starte, deretter klikk på "SET AS DEPARTURE" Punktet skal da bli grønt, og du kan allerede nå klikke på den gule "FLY" knappen og da vil du starte på plassen du markerte. Om du vil har en flightplan (dvs. en guide på hvor du skal fly for å nå en plass), så er det bare å markere ett annet punkt å klikke på "SET AS ARRIVAL" Når du gjør det så vil du få opp en rute slik som dette: Du kan se på toppen av skjermen ruten din. Her kan du også velge mellom VFR (Visuelle flyveregler), eller IFR (Instrumentale flyveregelr) Så er det bare å klikke på "FLY" Om dette ikke fungerer ville jeg ha avinnstalert spillet og innstalert det på nytt igjen. Håper dette hjelper!2 points
-
Teoretisk ja, men har ingen gode bilder av de. Forskjellene ser ikke ut til å være av betydning, så jeg tror jeg bare lager en hvit versjon av disse. Rettelse: Forskjellene ser ikke ut til å være av så stor betydning at jeg heller bruker tid på å lage helt korrekt modell enn å heller lage noen andre bygninger.2 points
-
Update: Viste seg at tastaturet har spilt meg et puss, så jeg har faktisk ikke aktivert/deaktivert NIS i det hele tatt under testing. Ny økt med testing i dag viste meg hvor mye effekt dette APIet gjør. alt i simmen ble mye skarpere og det var veldig tydelig på taxiskilt og snøflekker i fjell ute mot horisonten. Dette var virkelig kult. Anbefaler alle med VR å installere og prøve seg frem til innstillinger som passer for ditt oppsett. Her er mine: System: 9900k,3080Ti, G2 Render settings: Oxr 100%, MSFS 100%, NIS 100% Sharpening: NIS 50%, usr cfg Sharpen 0 OXR Reprojetion: Always ON2 points
-
Som yrkesflyger og med 800t bak meg som instruktør på småfly, vil jeg påstå at Cessna 172 er det flyet som har best handling og føles mest realistisk å håndtere. Default flyene har generelt sett har vært svake og skuffende, da dynamikken føles "off" ut, i tillegg til at funksjonene på autopilot enten er feil eller begrenset, og de generelle "nødvendige" funksjonene (etter min mening) på MFD ikke er tilgjengelig. Det er mange skjønnhetsfeil i simulatoren, men det er fortsatt bedre enn hva som har vært. Hadde jeg kunne brukt MSFS under min barndom, i stedet for FS2004 og FSX, så hadde jeg vært overlykkelig. For la oss være ærlig, verken FS2004 eller FSX hadde imponert særlig i default-versjon hvis man hadde startet det opp i dag. Eneste jeg har savnet fra start er en replay-funksjon, hvor jeg kan sette meg tilbake og nyte landingene fra ulike vinkler på repeat. I tillegg savnes også mulighetene til å sette sikt til RVR, og ceiling på MDA/DA eller CAT II/III minima, men det er for å møte mine egne behov og kunne dra litt nytte ut av simulatoren, samtidig som jeg har det gøy. Det er mye potensiale i simulatoren, som kanskje Microsoft skulle ha fullført før de valgte å utgi denne simulatoren, men når man ser hva utviklere får til - så er jeg optimistisk for de neste årene. Flybywire beviser dette er mulig med sin A320, som har har blitt meget bra. Det er selvsagt irriterende bugs knyttet til MFD, samt begrenset med simulering av failures og andre små detaljer, men så er dette laget på dugnad og de fortsetter vel på lik linje som Zibo har gjort med B737 på X-plane. Jeg gleder meg stort til PMDG 737, og at det med tiden kommer mer scenery i Norge. Islagte vann er en ting, men jeg håper de fikser opp i hvordan fargene på himmelen ser ut når det er tåke, og at ising kun forekommer på de rette stedene. I tillegg hadde nordlys også vært naturlig å ha, da MSFS er så opptatt av det visuelle. Forøvrig er jeg imponert av Threshold sin nye oppdatering av Zibo B737 på Xplane. Zibo sin 737 var generelt gull verdt under typeratingen jeg tok på B737, men har blitt enda flere hakk bedre nå både visuelt og mtp. lyd. Den er et fantastisk hjelpemiddel, og bra for forberedelse før man skal i den ekte simulatoren og håndtere div. situasjoner. Jeg håper MSFS lærer av dette, og legger til rette kontinuerlig oppdatering, som Threshold nå har vist gjør stor forskjell. MSFS burde i bunn og grunn ha mål om å kan lage produkter som faktisk er like nyttig for treningen man trenger på flytypene, som den er fantastisk og realistisk i den visuelle verden. For meg blir det til at MSFS kun er "koseflyging" og en simulator man bruker for å nyte det visuelle fra cruise, uten særlig annen utbytte. Jeg håper det snur med tiden, slik at det blir mer enn bare det - både for GA og for airline-virksomhet.1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Endelig har de fikset track ir support. Utrolig irriterende at den ikke har fungert etter forrige oppdatering..1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Nei ikke ennå, men er på planen…:) Trenger litt mer bilder ++ Har også plan om å få med Alomar oppe på Ramnan (fjellet for de som ikke er lokalkjent).1 point
-
Føst og fremts Godt Nytt År til dere alle. Unnskyld meg, men MS2020, Asobo, de bør skjerpe seg. Desverre blir jeg skuffet etter hver update. På meg ser det ut som om de er mest opptatt av eye candy og ikke det som virkelig er vesentlig. De om det. Tipper at det fortsatt vil ta et par år før vi er på høyde med P3D mtp vær, vind, traffic, vitrual airlines osv. Ser man på deres planer fremover blir ikke gutta i Asobo arbeidsledige ( ref UP7), men det er kanskje det som er meningen. Hva med å slippe en slik simulator med så elendig kvaltet på fly, fatter det ikke. Det å legge ut en Dreamliner, en Airbus 320 som overhodet ikke er flybar (bare en vits ), for meg helt på jordet. Men begeistringen fanger og vi godtar det meste, men men, jeg synes ikke om det. Ikke nok om det, selv hovedflyet i MS simulator gjennom 30 år, Cessna 172/182 klarte de heller ikke å få flybar ihht virkeligheten. Fytti si æ bare, det er jo enda ikke der det skulle være mtp realisme. Ikke misforstå, jeg er fan men hater å være en tålmodig betatester mens de tjener millioner på slike som oss. Liker det ikke. De holder jo kortene tette til brystet. Ingen får blande seg inn i deres Real Weather, real traffic, nei nei, det vet de best selv, men får de det til å funke, nei, ikke etter mitt syn. Hele Trondheimsfjorden har vært islagt sine før jul og det samme med nesten hele Norgeskysten. Nei da, det betyr ikke noe for de gutta der, de vet best. Rævva spør du meg. Lyspunktet i disse dager er AIG trafikk, men også de bærer preg av de begrensinger som er i MS2020, men men, deilig å se annet enn de dårlige animerte flyene til Asobo i allefall ( det å slippe å se den A330 ) er en glede. Ærlig talt, begynner å bli litt lei av hele MS2020. Det som er deilig er at jeg kan ta min PMDG 737 i P3D og ta meg en real flight slik jeg liker i Virtual Norwegian, tror det er langt frem til det i MS2020. GSX, loading catering, cargo, pax, push back for så å taxe til riktig takeoff rwy etter anvisning fra Active sky real weather. Avsluttningsvis må jeg si at jeg følger med men det er langt imellom at jeg gidder å ta en flight. Mye av det positive som har skjedd har vært gjennom 3 parts utviklere. Synes TBM`n er brukbar og tar jeg en tur er det med den. Som dere sikkert forstår venter jeg med lengsel på PMDG`s 737, men det kan jo ta tid ettersom ASOBO enda ikke har kontroll på sin SDK og systemer for videre utvikling. PMDG er kvalitet og de viker ikke på sine prinsipper, det er det som blir kvalitet. Ikke misforstå meg, jeg lever i håpet. Ha en fin kveld alle gode flightsimvenner her inne. mvh Morten0 points
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00