Gå til innhold

Norway Flyin


Bobbo

Anbefalte innlegg

Norway Race Team er nå ferdig med terminlisten for flyinn for 1. halvår.:

1. Februar - South Norway Flyin

1. Mars - Norway Flyin

5. April - North Norway Flyin

24. Mai - Scandinavian Flyinn (Dato enda litt usikker!)

Dette betyr at vi nærmer oss første event - South Norway Flyin - som altså blir den 1. februar.

Vi tar sikte på å bemanne de fleste posisjoner i sør Norge, også de små flyplasser. Dette fordi vi også ønsker trafikk med mindre fly (propellfly).

VIKTIG:

Vi ber alle controllere som har mulighet om å stille opp - og melde seg på - med mail til meg (eller noen andre i teamet). I mailen ønsker vi at dere setter opp en "ønskeposisjon" og rating.

Jeg tror vi kan lage et minst like spennende og godt flyinn som sist. Men for å få det til må vi ha mange fly og ca 18 controllere.

 

Vi vil som sist legge opp egen website for denne eventen. Link vil bli lagt ut her om kort tid. Bemannede posisjoner vil bli lagt ut der, samt generell informasjon om flyinnet.

Kom igjen med spørsmål og evt. tips på dette forumet. Så er vi igang igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

VIKTIG:

Vi ber alle controllere som har mulighet om å stille opp - og melde seg på - med mail til meg (eller noen andre i teamet). I mailen ønsker vi at dere setter opp en "ønskeposisjon" og rating.

quote:

Kan hende jeg stiller som ENBR_TWR?

Bare for å presisere:

Det er oss i teamet som fordeler de endelige posisjoner. Årsaken er at vi må ha god kontroll og oversikt over hvem som bemanner de ulike posisjonene slik at vi er sikret en best mulig trafikkflyt, samt at vi er sikret tilstrekkelig bemanning av de viktigste posisjoner.

Alle contr. som ønsker å være med MÅ derfor melde seg på via mail til en av oss i teamet.

Dere kan kontakte:

Bobbo på lekristo@online.no

eller meg på ehalvor2@online.no

[ 21-01-2002: Endret av: Einar Halvorsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr. flyinnet så vil det ikke være noe registrering for pilotene, men alle ATC som skal være med må melde seg til de opgitte e-postadresser.

Det hadde imidlertid være flott om dere kunne gi noen tilbakemelding om denne eventen slik at vi får en oversikt over hvor mye trafikk det kan bli denne kvelden. Bruk gjerne forumet her til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Einar skrev:

Jeg kommer som ATC,må først få unna onlinetesten...

Hei Einar

Da må du kjappe deg. Send en il-mail med il-mailsystemet [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] til ATC utsjekker'n Kristiansen og si at han MÅ ta utsjekk på deg snarest, fortest mulig [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] fordi du trengs som ATC under flyinnet. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

(da hadde jeg brukt alle mine 3 smilies)

hilsen einar (her og)

[ 25-01-2002: Endret av: Einar Halvorsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jonas Rettum:

Neeeeeeeeeei! den 1.Feb sitter jeg paa flyet hjem fra Thailand.... uff og uff [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image]

Hehe [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Stakkars deg Jonas. Men du rekker jo iallefall de 3 andre flyin ene:

 

quote:

Norway Race Team er nå ferdig med terminlisten for flyinn for 1. halvår.:

1. Februar - South Norway Flyin

1. Mars - Norway Flyin

5. April - North Norway Flyin

24. Mai - Scandinavian Flyinn (Dato enda litt usikker!)


Altså, hvis det er veldig bruk for ATC kan jeg stille opp som det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På oppfordring fra Bobbo i race teamet poster jeg dette.

Med Norway Christmas Race friskt i minnet, og den suksessen det var, med hensyn til både planlegging, gjennomføring og oppslutning fra både controllere og piloter, lurer jeg på hvorfor det nå ser ut til at oppslutningen rundt neste race er rimelig moderat. For min egen del er det en utfordring at hendelsen skjer på er fredag. For mange betyr det sikkert at man kan være på farten til ymse arrangementer.

Det kan derfor bli vanskelig for far å få gjennomslag for at fredagen er låst fordi pc-en kaller. [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image] Årstiden er kald og mørk og burde være ypperlig for flyinns. Derfor oppforderer jeg alle som, i likhet med meg, ikke har meldt seg på enda, å tilkjennegi hva dette skyldes. Burde f.eks disse flyinns være lagt til søndag. Heng i å kom med kommentarer. Det er ikke lenge til fredag.

Roger :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daniel:

quote:

Altså, hvis det er veldig bruk for ATC kan jeg stille opp som det!

Ja..det ser ut til at vi må plukke deg ut av copiten og opp i tårnet [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Du er herved satt opp som ctr - pos kommer vi tilbake til. Dersom det mot formodning skulle bli for mange CTR - er du den første som får permisjon... (så du kan fly).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne vært med førstkommende, men er bortreist.

Jeg tror nok at fredag er en uheldig dag for oss familiefolk. Enten reiser vi bort til svigers e.l. eller så er det en "fredet" kveld for familielivet. Søndag kveld er bedre. Da er man kommet tilbake, .......... og får full forståelse for at pc`en må ha litt selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da her jeg følgende forslag:

Kom med innspill fra flere hvilken dag som passer best for flyinn. Vi har enda tid for å endre datoen dersom flere ønsker f.eks. søndag. Men da MÅ disse innspillene komme for, veldig fort. Er det slik at flere kan stille søndag og at dette passer bedre så kan vi endre datoen også får dette flyinnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Genialt med et fly-inn initiativ igjen! Forrige gang kunne jeg ikke, og nå.... kan jeg dessverre heller ikke. Skal på tur med Lambertseter VGS å spille skole-NM i volleyball på Stord. Dessverre skal vi ikke fly da. Håper vi tar gull i år som i fjor.....

ser her at fredag 1. passer dårlig for flere. Hva med en utsettelse til neste fredag eller lørdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag: Vil tro at Søndag er en bedre dag, ettersom mange enten skal i besøk eller på by'n/fest om Fredager og Lørdager.

Tidspunkt: Kanskje begynne litt tidlig på kveldingen som 18:00/19:00 UTC (19:00/20:00 lokal tid), slik at de som skal tidlig opp, kan være med en stund, og likevel klare å stå opp neste morgen. Og ikke ha et "slutt-tidspunkt" på fly-in'et slik at nattegjengerene også kan henge seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det ser ut til at søndag er en dag som de fleste ønsker for flyinn. Da kan jeg nok på vegne av teamet bekrefte at det kommende flyinnet vil bli avviklet søndag den 3. februar kl. 1900Z og utover kvelden.

Vi håper dette skal lette muligheten til at også flere ATC kan være med. Vi trenger fortsatt flere til å betjene alle flyplassene i Sør-Norge.

For påmelding se linker i tidligere postinger her i denne topicen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Members

Hei

Skal vi nå målsettingen vår,som er å dekke samtlige flyplasser i Sør-Norge med ATC, trenger vi flere som kan bemanne en atc-posisjon.

Vi har fremdeles noen huller på lista vår, så det er bare å melde seg på.

Nå som flyinnet er flyttet til søndag den 3. februar, håper vi at det er flere som har anledning til å stille opp.

De som har tenkt å fly denne kvelden, tror jeg vil få en trivelig kveld med full ATC dekning fra "start" til "mål".

 

Så sees vi på søndag 3. februar kl 1900Z.

 

På vegne av oss i teamet

[ 29-01-2002: Endret av: Oyvin Sommer ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder nå på med sluttspurten for flyinnet, og alt ser bra ut så langt. Vi har hatt meget god respons både fra piloter og ATC'er. Mange verdifulle tilbakemeldinger som viser at flyinn er populært (heldigvis...).

Men vi mangler enda 4 ATC'er:

Gardemoen Ground

Sola Tower

Flesland Tower

Værnes Tower

Dette er viktige posisjoner som vi må forsøke å få besatt - så dersom det er noen ATC som enda "tviler" - meld dere på blir sørnorge komplett..

Oppdatert ATC -liste ligger forøvrig på web-siten vår:

http://home.online.no/~ehalvor2/flyinn/index.htm

Så kom igjen - ta en økt og meld dere på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...