Roy Olav Hordvik Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Ønsker alle lykke til med flyinnet. Romjula er slekts- og besøkstid, og jeg skal selvfølgelig til svigermor........ Ellers hadde jeg vært med. Det blir kjevla viss jeg foreslår at jeg kan være hjemme å "passe huset". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnt Kalseth Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Får vel kanskje ta noen extra turer jeg da....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Gjerstad Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 quote: Opprinnelig postet av Einar Halvorsen: ENEV_V_APP Den er min [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bobbo Skrevet 27. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2001 Siste oppdatering: Da er alle posisjoner besatt - bortsett fra følgende: ENCN_V_APP ENTO_V_APP ENBR_V_APP ENDU_V_APP Dersom vi får besatt disse, skulle hele Norge være komplett og klart for invasjonen som forhåpentligvis kommer. Så derfor - controllere, meld dere på til årets begivenhet!!! Forøvrig synes jeg de med contr. rating bør vurdere å stille opp! Dette er en ypperlig anledning å få testet kunnskapene, sammens med god trening. Påmelding kan skje til undertegnede eller noen i arr. teamet Sjekk forøvrig: Etter forespørsler til oss i arr. teamet - kan det tyde på at vi vil få et meget godt besøkt flyinn. Norway Christmas Race Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnt Kalseth Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 Er det noen konkurranse under dette flyinnet? [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 Regner med at du da mener mellom ATC'ene og at beste ATC får en premie. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Kristiansen Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 Får si at Dere som har stått på for å få dette til har gjordt en kjempejobb "thanks" Dette MÅ bare bli bra.. HUSK: SJEKK AT RW-VOICE ER RETT SATT OPP til de av Dere som benytter voice Jeg ønsker alle lykke til.. Come on an fly in Norway this evening. Merry Christmas Med hilsen Jan Kristiansen ACCNOR5 Online Traning Manager Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Fossen Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 Henger meg på Jan og bøyer meg i støvet for den innsatsen som er lagt ned, kjempegreier gutta! Men du nevner noe viktig Jan, voice-server. Vi har tidligere sett at vår kjære svenske server kan svikte i kritiske øyeblikk, har vi i så tilfelle en (eller flere) backup(s)? Snakkes på lørdag! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 Vedr. voice-server så er vi klar over at denne kan svikte. Vi vil derfor komme med noen alt. for voice-server som vi kan benytte i slike tilfeller. Vil bare på nytt minne alle som skal benytte voice på at dere sjekker denne FØR flyinnet starter slik at dere er sikker på at settingene deres funker godt. Ta en test-tur f.eks. i morgen eller test mot hverandre. Det som er viktig er at lyden er korrekt innstillt og at det ikke er for mye bakgrunnsstøy og skurring. Dette sier vi for at dere som piloter skal få best mulig service og vi som er ATC skal kunne høre dere godt. Da er vi sikret at det ikke blir misforståelser og gjenntakelser. Husk også på når dere snakker at dere har micen i passe avstand fra munnen. Derfor, test dette før flyinnet. Good luck all Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Fossen Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 okey, dere har visst tenkt på alt, skal ikke mase mer [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] oslo er forøvrig åpen i hele kveld (torsdag), og bistår gjerne med sjekking og tips/forslag for voice. gledermeggledermeggledermeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 Vi har vel ikke tenkt på alt, men prøver å ta alle eventualiteter i betraktning. Får jo bare håpe dette blir bra, både for ATC og piloter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Erik Jansen Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 Kanskje er dette et idiotisk sp.mål, men jeg har aldri vært med på noe fly-inn, og jeg lurer på om det er noen spes. programmer man trenger. Er det noen sider på nettet som forklarer hva som må gjøres for å være med på dette?Det høres jo unektelig morsomt ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 27. desember 2001 Del Skrevet 27. desember 2001 Du trenger ingen andre programmer enn en flightsim (98/200/2002/Fly e.l.) som kan benyttes på VATSIM. I tilleg trenger du SquawBox for å kunne fly online og har du anledning til å bruke voice er dette kjekt og da trenger du RogerWilco. That's all. Gå inn på VACCNorway der finner du all nødv. info om hva du trenger og linker til de sidene hvor du kan laste ned de forskjellige programmene. (du klikker deg inn på training/info for nye piloter på VACCNorway). Info om flyinnet kan du finne HER. Da er det bare å trå til og være med. [ 28-12-2001: Endret av: Einar Halvorsen ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnt Kalseth Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Blir det noe ATC ikveld, så vi får testet dette før morgendagens STOOOOOORE event? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Ganss Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Har planer om å gjøre meg kjent med Bodø TMA i kveld, så hadde vært kjempegøy om jeg fikk noen fly. Vet ikke helt når jeg kommer online, men fly nå uansett! MVH Mathias [ 28-12-2001: Endret av: Mathias Tangvall ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Og kanskje noe ikke så viktig: At alle fyller ut FP (Flightplan) og velger fly der osv...FØR man kobler opp til serveren med SB (Squawbox)! Er så mye artigere når man ser fly korrekt! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 quote: Må man være medlem av VATSIM? Dumt spørsmål kanskje og et idotisk et også ÅSsen kommer man inn når det er Norway Xmas Race????? KAnskje jeg kommer men da m¨å jeg vite mer om squwkbox. Og åssen man komemr inn. Skal finne flere steder på nett om det.... Jepp man må være medlem i VATSIM får å være med her. Årsaken er enkel, vi flyr online på VATSIM sine servere. Det du trenger får å være med, som et minimum er en flightsim, Squawbox, samt andre filer for å få dette til å jobbe sammen. RW for å kunne bruke voice er en fordel men ikke et "must". Du får lete på VACCNorway for å finne linker til de programmene du trenger, samt info om hvordan du installerer dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Da er websiden til flyinnet oppdatert. Du finner den, som vanlig, HER Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Erik Jansen Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Tusen takk til Einar Halvorsen for raskt og fint svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Lima Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Jeg vil bare legge til at jeg kommer til å ta ENZV_V_TWR lørdag 29. Desember da jeg ikke kan se at dere har lagt ENZV_V_TWR til på ATC-listen [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [ 28-12-2001: Endret av: Kenneth Lima ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bobbo Skrevet 28. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2001 En dag igjen..... Til Mathias: Jada vi kommer etterhvert i kveld... Til Kenneth: Se egen mail... ENZV er ikke satt opp enda, du kan velge mellom de som er ledige.. En evt. omrokkering vil vil komme tilbake til i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Sørensen Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 quote: Opprinnelig postet av William Giffen Saebo: Må man være medlem av VATSIM? Dumt spørsmål kanskje og et idotisk et også ÅSsen kommer man inn når det er Norway Xmas Race????? KAnskje jeg kommer men da m¨å jeg vite mer om squwkbox. Og åssen man komemr inn. Skal finne flere steder på nett om det.... Gå til http://vatsim.net. Velg "Join Now" fra hovedmenyen og følg instruksjonene. Hilsen Eirik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Må man være medlem av VATSIM? Dumt spørsmål kanskje og et idotisk et også ÅSsen kommer man inn når det er Norway Xmas Race????? KAnskje jeg kommer men da m¨å jeg vite mer om squwkbox. Og åssen man komemr inn. Skal finne flere steder på nett om det.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Ja nå er det like før det braker løs. Det er kun timer igjen. Vi har nå klart å bemanne hele 16 posisjoner, kanskje rekord i VACCNorway's historie. Her er ivertfall lista over alle posisjoner og de kontrollerne som skal være med. NORWAY CHRISTMAS RACE 29. Desember 2001 OSLO FIR ENGM_V_GND 121.92 Patrik Møller Johansen ENGM_V_TWR 118.30 Jonas Rettum ENGM_V_APP 120.45 Trond Fossen ENOS_V_CTR 125.05 Jan Kristiansen ENTO_V_APP 134.05 ledig STAVANGER FIR ENSV_V_CTR 124.70 Sindre Hebnes ENZV_V_APP 119.60 Dan Henrik Henriksen ENBR_V_APP 121.00 Marius Stedjan TRONDHEIM/VÆRNES FIR ENVA_V_APP 118.60 Leif Rune Kristiansen ENTR_V_CTR 125.70 Ivar Hakli BODØ FIR (ENBO_V_DEL 121.50) blir neppe brukt ENBO_V_TWR 118.10 Roger Krutå ENBO_V_DEP 124.00 Øyvin Sommer ENBO_V_APP 119.70 Mathias Tangvall ENBD_N_CTR 126.45 Bobbo Kristoffersen ENBD_S_CTR 126.30 Einar Halvorsen ENEV_V_APP 120.10 Daniel Gjerstad ENDU_V_APP 118.80 ledig ENTC_V_APP 123.75 Kjell Hansen Tallet som står foran hvert navn er den freq. kontrolleren vil bruke under flyinnet. Til slutt kan jeg nevne at vi har hatt ca. 750 besøk på flyinnets webside. Det skulle tyde på at dette flyinet er godt kjent og at det kan bli betydelig trafikk. Husk også at etter flyinnet skal vi ha en debriefing her på flightsim.no. Her ønsker vi tilbakemelding fra alle som var med, kontrollere og piloter. Bobbo vil starte den tråden og vi håper da et dere kommer med konstruktiv ris og ros. Vi som står bake dette arrangementet er alle "menn i vår beste alder" [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] og kan stå for en støyt så vi kan takle det som måtte komme. Da er det bare å ønske alle sammen lykke til. [ 29-12-2001: Endret av: Einar Halvorsen ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Søderstrøm Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 En ting jeg lurer på er: Man trenger jo ikke å bruke Norway Airports på dette flyin'et, men noen rullebaner avviker jo fra M$ (Hvorfor skriver folk M$ og ikke bare MS?) sitt scenery. Så hvis ATC har Norway Airports inne, men en pilot ikke, må det jo bli forviklinger. At piloten lander utenfor den rullebanen som ATC ser osv. Sikkert vanskelig å skjønne, men prøv deres beste [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Dette er ikke noe problem. Piloten lander på den banen han ser og ATC blander seg ikke inn i dette. På det radarbildet vi har på skjermen så stemmer heller ikke dette helt med slik sceneryet er i flightsimmen slik at for oss kan det se ut som alle lander utenfor stripa. Du får beskjed om å lande på en rullebane og takse f.eks taxiway Tango - November til stand 24. Ja da gjør du det ut fra det du ser ut av ditt cockpitvindu. Og i ProControler som vi bruker når vi kontrollerer så er det ikke no Norway Airports. Vi har noe som heter sektorfiler og det er et forenkla kart over den delen av Norge vi skal kontrollere eller et enkelt kart som viser den aktuelle flyplassen vi skal betjene. Sektorfilene er ikke helt oppdatert for alle områder så vi går aldri inn og forteller en pilot at: Hør nu, nu er du langt uttafor rullebanen kom deg på plass!!. Nope. På websidene til flyinnet har vi lagt ut noe screenshot av det radarbildet vi ser når vi sitter som CTR eller APP. Du kan se der hvordan dette ser ut. De som sitter som TWR eller GND har en anet bilde som viser selve flyplassen med taxeveier, rullebaner og oppstillingsplasser. Som du skjønner unge mann, this is no problem. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Fly and be happy. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [ 29-12-2001: Endret av: Einar Halvorsen ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Nei, NEI, NEEEEIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!! Da gikk dette flyinnet, slik som det forrige, i vasken for meg. [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] Vi skal jo selvfølgelig ha besøk i kveld, og når kommer gjestene? Klokken 20.00 [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] Skrellte poteter opp i nesen, altså... [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Øvrebotten Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Jeg kan desverre ikke vere med i dag [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] . Jeg skal være med på en julemiddag! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnt Kalseth Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 men det kan Æ! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Schubert Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Er det lov å fly dagen der på? har skallebank og er ikke noe særlig bra form i dag av naturlige årsaker. Arild Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.