Gå til innhold

NORWAY CHRISTMAS RACE


Bobbo

Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Siste oppdatering:

Da er alle posisjoner besatt - bortsett fra følgende:

ENCN_V_APP

ENTO_V_APP

ENBR_V_APP

ENDU_V_APP

Dersom vi får besatt disse, skulle hele Norge være komplett og klart for invasjonen som forhåpentligvis kommer.

Så derfor - controllere, meld dere på til årets begivenhet!!!

Forøvrig synes jeg de med contr. rating bør vurdere å stille opp! Dette er en ypperlig anledning å få testet kunnskapene, sammens med god trening.

Påmelding kan skje til undertegnede eller noen i arr. teamet

Sjekk forøvrig:

 

Etter forespørsler til oss i arr. teamet - kan det tyde på at vi vil få et meget godt besøkt flyinn.

Norway Christmas Race

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får si at Dere som har stått på for å få dette til har gjordt en kjempejobb "thanks" Dette MÅ bare bli bra..

HUSK: SJEKK AT RW-VOICE ER RETT SATT OPP til de av Dere som benytter voice

Jeg ønsker alle lykke til..

Come on an fly in Norway this evening.

Merry Christmas

Med hilsen

Jan Kristiansen ACCNOR5

Online Traning Manager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr. voice-server så er vi klar over at denne kan svikte. Vi vil derfor komme med noen alt. for voice-server som vi kan benytte i slike tilfeller.

Vil bare på nytt minne alle som skal benytte voice på at dere sjekker denne FØR flyinnet starter slik at dere er sikker på at settingene deres funker godt. Ta en test-tur f.eks. i morgen eller test mot hverandre. Det som er viktig er at lyden er korrekt innstillt og at det ikke er for mye bakgrunnsstøy og skurring.

Dette sier vi for at dere som piloter skal få best mulig service og vi som er ATC skal kunne høre dere godt. Da er vi sikret at det ikke blir misforståelser og gjenntakelser.

Husk også på når dere snakker at dere har micen i passe avstand fra munnen. Derfor, test dette før flyinnet.

Good luck all

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ingen andre programmer enn en flightsim (98/200/2002/Fly e.l.) som kan benyttes på VATSIM. I tilleg trenger du SquawBox for å kunne fly online og har du anledning til å bruke voice er dette kjekt og da trenger du RogerWilco.

That's all.

Gå inn på VACCNorway der finner du all nødv. info om hva du trenger og linker til de sidene hvor du kan laste ned de forskjellige programmene. (du klikker deg inn på training/info for nye piloter på VACCNorway). Info om flyinnet kan du finne HER. Da er det bare å trå til og være med.

[ 28-12-2001: Endret av: Einar Halvorsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Må man være medlem av VATSIM? Dumt spørsmål kanskje og et idotisk et også ÅSsen kommer man inn når det er Norway Xmas Race????? KAnskje jeg kommer men da m¨å jeg vite mer om squwkbox. Og åssen man komemr inn. Skal finne flere steder på nett om det....

Jepp man må være medlem i VATSIM får å være med her. Årsaken er enkel, vi flyr online på VATSIM sine servere. Det du trenger får å være med, som et minimum er en flightsim, Squawbox, samt andre filer for å få dette til å jobbe sammen. RW for å kunne bruke voice er en fordel men ikke et "must".

Du får lete på VACCNorway for å finne linker til de programmene du trenger, samt info om hvordan du installerer dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av William Giffen Saebo:

Må man være medlem av VATSIM? Dumt spørsmål kanskje og et idotisk et også ÅSsen kommer man inn når det er Norway Xmas Race????? KAnskje jeg kommer men da m¨å jeg vite mer om squwkbox. Og åssen man komemr inn. Skal finne flere steder på nett om det....

Gå til http://vatsim.net. Velg "Join Now" fra hovedmenyen og følg instruksjonene.

Hilsen Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man være medlem av VATSIM? Dumt spørsmål kanskje og et idotisk et også ÅSsen kommer man inn når det er Norway Xmas Race????? KAnskje jeg kommer men da m¨å jeg vite mer om squwkbox. Og åssen man komemr inn. Skal finne flere steder på nett om det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det like før det braker løs. Det er kun timer igjen. Vi har nå klart å bemanne hele 16 posisjoner, kanskje rekord i VACCNorway's historie. Her er ivertfall lista over alle posisjoner og de kontrollerne som skal være med.

NORWAY CHRISTMAS RACE

29. Desember 2001

OSLO FIR

ENGM_V_GND 121.92 Patrik Møller Johansen

ENGM_V_TWR 118.30 Jonas Rettum

ENGM_V_APP 120.45 Trond Fossen

ENOS_V_CTR 125.05 Jan Kristiansen

 

ENTO_V_APP 134.05 ledig

 

 

STAVANGER FIR

ENSV_V_CTR 124.70 Sindre Hebnes

ENZV_V_APP 119.60 Dan Henrik Henriksen

ENBR_V_APP 121.00 Marius Stedjan

 

TRONDHEIM/VÆRNES FIR

ENVA_V_APP 118.60 Leif Rune Kristiansen

ENTR_V_CTR 125.70 Ivar Hakli

 

BODØ FIR

(ENBO_V_DEL 121.50) blir neppe brukt

ENBO_V_TWR 118.10 Roger Krutå

ENBO_V_DEP 124.00 Øyvin Sommer

ENBO_V_APP 119.70 Mathias Tangvall

ENBD_N_CTR 126.45 Bobbo Kristoffersen

ENBD_S_CTR 126.30 Einar Halvorsen

 

ENEV_V_APP 120.10 Daniel Gjerstad

 

ENDU_V_APP 118.80 ledig

 

ENTC_V_APP 123.75 Kjell Hansen

Tallet som står foran hvert navn er den freq. kontrolleren vil bruke under flyinnet.

 

Til slutt kan jeg nevne at vi har hatt ca. 750 besøk på flyinnets webside. Det skulle tyde på at dette flyinet er godt kjent og at det kan bli betydelig trafikk.

Husk også at etter flyinnet skal vi ha en debriefing her på flightsim.no. Her ønsker vi tilbakemelding fra alle som var med, kontrollere og piloter. Bobbo vil starte den tråden og vi håper da et dere kommer med konstruktiv ris og ros. Vi som står bake dette arrangementet er alle "menn i vår beste alder" [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] og kan stå for en støyt så vi kan takle det som måtte komme.

Da er det bare å ønske alle sammen lykke til.

[ 29-12-2001: Endret av: Einar Halvorsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på er:

Man trenger jo ikke å bruke Norway Airports på dette flyin'et, men noen rullebaner avviker jo fra M$ (Hvorfor skriver folk M$ og ikke bare MS?) sitt scenery. Så hvis ATC har Norway Airports inne, men en pilot ikke, må det jo bli forviklinger. At piloten lander utenfor den rullebanen som ATC ser osv.

Sikkert vanskelig å skjønne, men prøv deres beste [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke noe problem. Piloten lander på den banen han ser og ATC blander seg ikke inn i dette. På det radarbildet vi har på skjermen så stemmer heller ikke dette helt med slik sceneryet er i flightsimmen slik at for oss kan det se ut som alle lander utenfor stripa. Du får beskjed om å lande på en rullebane og takse f.eks taxiway Tango - November til stand 24. Ja da gjør du det ut fra det du ser ut av ditt cockpitvindu.

Og i ProControler som vi bruker når vi kontrollerer så er det ikke no Norway Airports. Vi har noe som heter sektorfiler og det er et forenkla kart over den delen av Norge vi skal kontrollere eller et enkelt kart som viser den aktuelle flyplassen vi skal betjene. Sektorfilene er ikke helt oppdatert for alle områder så vi går aldri inn og forteller en pilot at: Hør nu, nu er du langt uttafor rullebanen kom deg på plass!!. Nope.

På websidene til flyinnet har vi lagt ut noe screenshot av det radarbildet vi ser når vi sitter som CTR eller APP. Du kan se der hvordan dette ser ut.

De som sitter som TWR eller GND har en anet bilde som viser selve flyplassen med taxeveier, rullebaner og oppstillingsplasser.

 

Som du skjønner unge mann, this is no problem. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Fly and be happy. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

[ 29-12-2001: Endret av: Einar Halvorsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, NEI, NEEEEIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!

Da gikk dette flyinnet, slik som det forrige, i vasken for meg. [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image]

Vi skal jo selvfølgelig ha besøk i kveld, og når kommer gjestene? Klokken 20.00 [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]

Skrellte poteter opp i nesen, altså... [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...