Gå til innhold

MSFS 2024


Anbefalte innlegg

Forumet over hos MSFS eksploderte gitt. Folk er veldig skeptiske og bekymra.

Nå ser det jo ut til at addons fra MSFS blir kompatible md MSFS2024, og da er det all good for min del.

Har egentlig lurt litt på hvordan MS skal kunne fortsette dette utifra et økonomisk perspektiv med hyppige oppdateringer, videreutvikling, servertjenester etc. Vil jo tro at markedet vil bli metta til slutt, og det er begrensa hvor mange lisenser de kan selge av den originale MSFS og samtidig fortsette utvikling i det omfanget de har gjort til nå over tid?

Så kan man jo si at det fortsatt er bugs, features og andre ting som burde vært på stell i MSFS før de lanserer en ny versjon, men det samme kan man vel også si om feks. X-plane, P3D og sikkert mange andre simplattformer og spill.

Så for min del er det all good, og så er det heller andre ting her i verden som opptar mine bekymringer.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første vi hørte om 2024 var vel rett før eller under flightsim expo? Burde ikke være noen som tror de først startet på 2024 under flightsim expo. Dette har de gjort i et par år nå....kanskje. Kan jo forklare hvorfor de aldri fikset fundamentale ting som AI trafikk, ATC, sesong texture. De har visst at de ville skrote 2020 i ett par år. Jeg er i hvertfall ganske skeptisk og legger meg ikke flat for all mulig hype som 99% gjør. Er bare masse hjernevaska  lovord og se. "fantastic" "take my money" "you keep giving and giving." Beklager men jeg har en dårlig ettersmak i kje.... munnen av dette. Jeg synes det er ganske sannsynlig at addon utviklere som pmdg etc vil ta i hvertfall en liten sum penger for å få de til å virke perfekt i den nye simmen. De skroter 2020 før de engang har fikset viktige ting som nevnt ovenfor. De hyper opp "missions" som brann og rednings oppdrag. Hvor lenge tror de at vi skal synes det er topp nok til å glemme løftene de helt klart ikke vil holde? For meg virker det som de går for å lage ett xbox spill i stedet for en flightsim. Jeg har kjøpt alle mine addons utenfor deres marketplace som jeg synes er helt ræva, unnskyld norsken. Kjøper du addons fra marketplace så er sound.xml filen gjemt godt unna så du ikke skal kunne gjøre noe med motorlyd. Kjøper du addon direkte fra utvikler så er sound.xml tilgjengelig. Mer enn nok grunn for meg å kjøpe utenfor marketplace men samtidig en usikkerhet om jeg faktisk må betale for å få addons til å fungere i 2024. Der andre skriker av begeistrelse så blir jeg skeptisk. Tror de lager ett skikkelig xbox spill dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.7.2023 klokken 22.06 skrev Harry:

Første vi hørte om 2024 var vel rett før eller under flightsim expo? Burde ikke være noen som tror de først startet på 2024 under flightsim expo. Dette har de gjort i et par år nå....kanskje. Kan jo forklare hvorfor de aldri fikset fundamentale ting som AI trafikk, ATC, sesong texture. De har visst at de ville skrote 2020 i ett par år. Jeg er i hvertfall ganske skeptisk og legger meg ikke flat for all mulig hype som 99% gjør. Er bare masse hjernevaska  lovord og se. "fantastic" "take my money" "you keep giving and giving." Beklager men jeg har en dårlig ettersmak i kje.... munnen av dette. Jeg synes det er ganske sannsynlig at addon utviklere som pmdg etc vil ta i hvertfall en liten sum penger for å få de til å virke perfekt i den nye simmen. De skroter 2020 før de engang har fikset viktige ting som nevnt ovenfor. De hyper opp "missions" som brann og rednings oppdrag. Hvor lenge tror de at vi skal synes det er topp nok til å glemme løftene de helt klart ikke vil holde? For meg virker det som de går for å lage ett xbox spill i stedet for en flightsim. Jeg har kjøpt alle mine addons utenfor deres marketplace som jeg synes er helt ræva, unnskyld norsken. Kjøper du addons fra marketplace så er sound.xml filen gjemt godt unna så du ikke skal kunne gjøre noe med motorlyd. Kjøper du addon direkte fra utvikler så er sound.xml tilgjengelig. Mer enn nok grunn for meg å kjøpe utenfor marketplace men samtidig en usikkerhet om jeg faktisk må betale for å få addons til å fungere i 2024. Der andre skriker av begeistrelse så blir jeg skeptisk. Tror de lager ett skikkelig xbox spill dessverre.

MSFS2024 blir jo akkurat samme simulatoren som MSFS 2020, bare med ny funksjonalitet og større forbedringer som MSFS2020 ikke har. Akkurat slik som vi i mange år betalte 200 dollar for hver gang det kom en ny Prepar3D. Når det kom en ny storversjon så forlangte dem ny lisens, tross at det fortsatt var åpne issues i eksisterende versjon. Og disse storversjonene inneholdt så å si ingenting nytt. MSFS2024 kommer jo med en hel haug med ny funksjonalitet og større forbedringer. MS må nok ha litt penger inn i kassa nå etter 3 år med gratis oppdateringer og innhold. Om man ikke ønsker den nye versjonen så kan man fint bruke MSFS 2020 fremover, men jeg tror de fleste kommer til å oppgradere. 

Og for å spore av litt. Det jeg selv har større problemer med er at Asobo/MS lager en hel haug med "halfbaked" fly som enten lanseres gratis eller som betalingsvare. Dette er middelmådige fly i beste fall som gjør at tredjepartsprodusenter som lager kvalitetsprodukter ikke tør satse og vil i verste fall være katastrofalt for study-level fly. Etter at Asobo annonserte ATR 72 så trakk Milviz seg og turte ikke satse på deres egen modell som garantert hadde overgått Asobo sin ATR med god margin. Milviz hadde blant annet custom motor simulering ala slik som Majestic hadde på Q400 i gamle P3D/FSX dager. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...