Gå til innhold

Hvor flyr du mest og med hvilket fly?


Sauron

Anbefalte innlegg

Lurte bare på hva folk her inne bruker MSFS2020 mest til? Er det flyvning i Norge, bush flights i Afrika, VR, internasjonale flygninger, militærfly? Hos meg går det i perioder, men i hovedsak er det innenriksflyvning med B737/A320 eller Twin otter/Beach King (luftambulanse) på kortbaneflyplasser. Helst med VR selv om det har sine begrensninger… Ellers går helt klart det meste av tiden med til å lage modeller/scenery til MSFS…

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg nesten diametralt motsatt av dere.

Flyr for det meste en kombi av 737 og A320. Akkurat nå blir det mye SWA ops på kryss og tvers av USA, men som det blir nevnt ovenfor varierer det i ulike perioder. I Europa havner jeg ofte i en EasyJet eller Eurowings syklus ut fra en eller annen hub.

Skal sies at jeg nettopp har fullført en x-country fra øst til vest i USA med GA (C414). Her fløy jeg både litt VFR og IFR så er ikke bare store og automatiserte busser som luftes. USA er uansett en gjenganger generelt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyr endel bush i Norge, både med sjøfly og endel av de andre små, f.eks. Cub. I tillegg blir det Fenix A320, mest på innenriks, men også medium haul og gjerne til og fra Middelhavskysten. Av og til blir det noe bushflyging andre steder også, f.eks. Karibien, litt Antarktis, Papua NG. Og av og til litt trafikkflyging med DHC6 på Kyllingmarkene i nord. Ikke VR, har ikke maskinkraft til det, men trives veldig ellers godt med mitt 1080-kort. Har en 3090 på jobb, så jeg lurer på å ta flytte maskineriet dit :)

Ellers blir det av og til mulighet til å sette seg ned med flyplassdesign, for tiden gjerne sammen med 3D-modellene og forbedringstipsene fra @Sauron, ja.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ambulanse:

King Air 350 (LN-BSI) på kortbanenettet

Ambulanse jet (Longitude "LN-SAA" og "LN-EUJ") litt random, men mest i Norge.

Commersial:

Boeing 737-700 som SAS, Ryanair, KLM, United, Alaska og Southwest airlines. Flyr nesten utelukkende i Europa, USA og Canada

Private:

Citation CJ4 random destinasjoner

Endret av Siggen
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det for tiden hovedsaklig i PMDG 737-800 LN-NMG i Europa. I tillegg litt helikopterflyging med HPG H145 og Cowansim H125. 

Ser frem til å varme opp PMDG DC-6 igjen når fjordisen smelter i simmen min 😄

Regner med at det blir litt kortbaneflyvninger etter hvert når ATR 42/72 slippes om noen dager (hvis den funker da...) og en eller annen gang i fremtiden når en skikkelig Dash-8 dukker opp.

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var barn fikk jeg gleden av å sitte fremme i cockpit en hel flight fra Fornebu til Sola. Etter det var jeg solgt. Jeg skulle bli pilot..... Nå ble jeg aldri det av ulike grunner, men lever gjerne ut drømmen fra skrivebordet ved å fly airlinere (primært 737/A320) på kortdistanseruter i Norge/Europa, og enkelte lengre turer fra tid til annen. Neste drøm er å bygge et cockpit-oppsett, men jeg har enn så lenge vært dårlig til å oppfylle egne drømmer, men den drømmen er iallefall ikke utopi enda.

Fra tid til annen flyr jeg litt GA, Heli (H145 med action pack) og andre ting også, da stort sett kortdistanse i Norge.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyr kun VFR med Cessna 172 G1000, Beechcraft Bonanza G36 Eller Beech Baron G58. Koser meg med Realsimgear G1000 og de flotte scenery vi har langs hele norskekysten. Flyr også endel på Hawaii og nedover i Europa/Middelhavet: Koser meg veldig med MSFS 2020 🙂 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...