Ola Haldor Voll Skrevet 9. september 2021 Forfatter Skrevet 9. september 2021 (endret) Da prøver jeg hotspot nå. Edit: Nei, det krasjer fortsatt gitt. Endret 9. september 2021 av Ola Haldor Voll Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 9. september 2021 Forfatter Skrevet 9. september 2021 Et annet aspekt av å ikke kunne bruke simmen i annet enn offline, er at jeg da ikke får lastet ned world updates, flyplasser og fly jeg har kjøpt! Det syns jeg er enda verre enn å ikke få de andre online-godene igrunn. Siter
Arild_Pedersen Skrevet 9. september 2021 Skrevet 9. september 2021 Hadde du testet med en annen xbox-innlogging også? Ja, simmen uten tilgang til oppdateringer etc er jo håpløst. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 9. september 2021 Forfatter Skrevet 9. september 2021 Nå forstår jeg ikke - med en annen xbox-innlogging? Vil jeg ikke da få beskjed om at jeg ikke har lisens? Siter
Arild_Pedersen Skrevet 9. september 2021 Skrevet 9. september 2021 Var i tilfelle du kjente noen som hadde MSFS2020. Du kan evt. låne min bruker, men husker ikke hvilken mail og passord jeg bruker på xbox før jeg får sjekket i morgen. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 9. september 2021 Forfatter Skrevet 9. september 2021 Sikker på du tør det? I tifelle det har noe med cloud bruker å gjøre, og så blir din også helt tullete? 🤪 Siter
Kjetil WombiiActual Skrevet 10. september 2021 Skrevet 10. september 2021 Dersom det skyldes xbox brukeren så oppdaget jeg for noen dager siden at man kan bruke Family Sharing til å dele game pass og windows store spill med en annen bruker og spille samtidig på en lisens. Da ble det lettere å teste MSFS multiplayer bugs med seg selv. (Jeg har MSFS via game pass) 1: Lag en ny microsoft account. 2: https://account.microsoft.com/family/ Legg til den nye kontoen som en del av din microsoft family. 3: Legg til den nye kontoen som en ny windows konto på pcen. 4: Logg på den nye kontoen på pcen og logg inn med den nye kontoen i xbox appen. 5: I windows store logg inn med den _gamle_ kontoen så den nye brukeren får lisensrettighetene. edit: FS2020 kommer til å be om å laste ned alle 127GB, men pek til der det allerede ligger, så skal det gå greit. 2 Siter
Tor-Ivar Faksen Skrevet 12. september 2021 Skrevet 12. september 2021 Hei Har du lest denne? https://forum.orbxdirect.com/topic/209377-useful-tips-if-msfs-stops-working/ Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 12. september 2021 Forfatter Skrevet 12. september 2021 Det skal testes @Kjetil B. Garpestad Leste på orbx forumet men ble usikker på hva du siktet til. Flere av de tingene som nevnes der har jeg prøvd, eller har ingen nytte for meg fordi jeg ikke oppfyller kravene (hvilken dll som kicker i gang ctd, programvare installert, og ikke interessert i å reinstallere Windows - mye pga oppsett opp mot jobb nå i disse hjemmekontor-tider, kryptere alle disker osv) Siter
André S. Klophus Skrevet 12. september 2021 Skrevet 12. september 2021 Hadde et helvete med å få igang simmen etter forrige oppdatering her...reinstallerte og prøvde alt mulig. Til slutt var det den forbanna nahimic sound servicen som måtte stoppes/dsables inne på services, og etter det nada problemer. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 12. september 2021 Forfatter Skrevet 12. september 2021 Da er du av de heldige. Etter å ha lest instruksene nærmere Kjetil, er jeg litt lite interessert i å lage en ny bruker. Vil det ikke gjøre samme nytten om man logger inn med den nye kontoen på store og xbox appen? Siter
Kjetil WombiiActual Skrevet 12. september 2021 Skrevet 12. september 2021 35 minutter siden skrev Ola Haldor Voll: Vil det ikke gjøre samme nytten om man logger inn med den nye kontoen på store og xbox appen? Det er mye mulig at det vil fungere å kun logge inn med den nye kontoen i xbox appen. Den gamle kontoen (med lisensen) må være logget inn i Store for at lisensen skal være aktiv for den nye kontoen. Jeg har kun testet med hele oppskriften fordi jeg hadde behov for å kjøre msfs på to maskiner for å teste flyshowrøyk over multiplayer. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 12. september 2021 Forfatter Skrevet 12. september 2021 (endret) Jeg fikk PC nr 2 til å starte nå i alle fall - det er jo fremskritt. Og det understreker det jeg mistenker nå; det er noe feil med kontoen min - ikke PCens hardware eller feil på software lokalt hos meg. Er derimot litt skuffet over at jeg ikke får lastet ned og installert scenery og fly jeg har kjøpt i marketplace på den maskinen hvor jeg nå har fått ting til å fungere igjen. Kanskje fordi jeg ikke bruker 'hovedbrukeren' ? Må teste å bytte om, og logge på hoved-PCen og se hva som skjer. Endret 12. september 2021 av Ola Haldor Voll Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 24. september 2021 Forfatter Skrevet 24. september 2021 Glemte å holde dere oppdatert; Å bytte om hjalp ikke. Jeg får opp varsel om at simulatoren har avslutta på en dårlig måte sist gang og foreslår normal eller safe mode. Uavhengig av hva jeg velger, krasjer den ved loading. Det gjelder nå begge PCer. Jeg får nye PC deler iløpet av kommende uke, så jeg tenker å prøve med begge kontoer på den også, sånn i tilfelle.. Jeg har sett noen løsninger for de som har Steam, og det går ut på at man sletter brukerdata i clouden ser det ut til - det styrker mistanken min om at det er et problem i brukeren min (og mange andres) på nett/i cloud, som jeg ikke har noe kontroll over å gjøre noe med. Siter
Ø.C.H. Skrevet 25. september 2021 Skrevet 25. september 2021 Dersom du kjenner noen som har X-Box (konsollen) skal det være mulig å slette could saves der. Men det fordrer at du logger inn med din bruker (åpenbart) og også installerer MSFS på enheten. Idiotisk at de ikke finnes enn måte å gjøre dette på via PC via X-Box appene eller tilsvarende! 🤦♂️ Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 29. september 2021 Forfatter Skrevet 29. september 2021 Ja hadde det bare vært så enkelt. Kjenner ingen som har Series S eller X. Jeg har One, men Flightsim er visst ikke kompatibel med den, så jeg får ikke sletta noe relatert til FS fra den dessverre. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 1. oktober 2021 Forfatter Skrevet 1. oktober 2021 Da har jeg prøvd å installere på et tredje system. Fikk nye deler i går og i dag; Ryzen 9 5950x RTX 3090 (flytta fra en annen pc) 64GB RAM Windows 10 Pro Samme feil som alltid. Det krasjer rett til desktop under loading.. Føler dette er en tapt sak! Siter
Frank Kristiansen Skrevet 2. oktober 2021 Skrevet 2. oktober 2021 8 timer siden skrev Ola Haldor Voll: Da har jeg prøvd å installere på et tredje system. Fikk nye deler i går og i dag; Ryzen 9 5950x RTX 3090 (flytta fra en annen pc) 64GB RAM Windows 10 Pro Samme feil som alltid. Det krasjer rett til desktop under loading.. Føler dette er en tapt sak! Fikk du installert uten problemer da? Eller stoppet det der også? Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 2. oktober 2021 Forfatter Skrevet 2. oktober 2021 Installasjon har aldri ikke vært et problem. Siter
Frank Kristiansen Skrevet 2. oktober 2021 Skrevet 2. oktober 2021 1 time siden skrev Ola Haldor Voll: Installasjon har aldri ikke vært et problem. Og du har selvfølgelig prøvd å flytte Community og Official til f.eks. C:\FS og linke til den i UserCfg.opt? Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 2. oktober 2021 Forfatter Skrevet 2. oktober 2021 På de andre to PCene hadde jeg alt det på egne disker. har ikke prøvd det på den nyeste, men ser ikke helt hvordan det skal gjøre noen forskjell? Siter
Harry Skrevet 7. oktober 2021 Skrevet 7. oktober 2021 Den 8.9.2021 klokken 21.48 skrev Tom Knudsen: Skader ikke med litt humor blant all tweaking og frustrasjon, hvem av disse er dere? Vel, jeg lo så hardt av denne at jeg fikk skikkelig vondt i ribbene mine som ikke har fullt grodd etter 2 brudd. Jeg prøvde så hardt jeg kunne å ikke le men var helt umulig. Helt konge. 1 1 Siter
sveinbein Skrevet 19. oktober 2021 Skrevet 19. oktober 2021 Den 8.9.2021 klokken 10.28 skrev Ola Haldor Voll: Det er som det alltid har vært, og som mange andre rapporterer om. Ikke noe nytt eller unikt med andre ord. Faulting application name: FlightSimulator.exe, version: 0.0.0.0, time stamp: 0x00000000 Faulting module name: ucrtbase.dll, version: 10.0.19041.789, time stamp: 0x2bd748bf Exception code: 0xc0000409 Fault offset: 0x000000000007286e Faulting process id: 0x4dac Faulting application start time: 0x01d7a48589901f09 Faulting application path: C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.FlightSimulator_1.19.8.0_x64__8wekyb3d8bbwe\FlightSimulator.exe Faulting module path: C:\WINDOWS\System32\ucrtbase.dll Report Id: 0bcb0bc0-69d7-46ae-8971-ca292a7c9c83 Faulting package full name: Microsoft.FlightSimulator_1.19.8.0_x64__8wekyb3d8bbwe Faulting package-relative application ID: App Den interessante biten er vel Faulting module path: C:\WINDOWS\System32\ucrtbase.dll Det er skrevet mange innlegg om "dette funka for meg!" når de har hatt samme problem med eksakt samme ucrtbase.dll, men det er så individuelt og virker for meg, tilfeldig, hva som er løsningen for forskjellige folk. For noen hjalp det å installere xbox appen, andre reinstallere simmen, noen har reparert installasjonen, mens andre har rett og slett reinstallert Windows. 🤷♂️ Jeg har prøvd mange av disse tipsene selv, uten å komme noen vei. Jeg har hatt samme problem ved installasjon av annen software. ucrtbase.dll feiler. Det løste seg for meg ved å sette Windows 10 "Region Setting" til "United States" før jeg installerte ny software. Det er fullt mulig å ha denne setting og samtidig ha norsk layout på tastatur. /S Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 19. oktober 2021 Forfatter Skrevet 19. oktober 2021 (endret) Har fulgt alle disse "kjerringrådene". Det gjør null og niks i mitt og veldig mange andres tilfelle. Endret 19. oktober 2021 av Ola Haldor Voll Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 20. oktober 2021 Forfatter Skrevet 20. oktober 2021 Fikk svar fra support via Zendesk; de vil jeg skal gjøre de samme greiene som jeg har gjort N ganger før etter tips og råd på forumet. Endre region settings. Intallere alle oppdateringer til Windows. Logge ut og inn igjen av MS Store. Restarte PCen. Blir litt matt over at de ikke ser at dette er et stort problem for mange av oss, og tar mer grep i situasjonen. Installerte 1.20.06.0 i går kveld; samme problem som før. Så lenge jeg er kobla på nett, krasjer simmen. Om jeg kobler fra, kommer jeg inn i meny og kan fly osv, men grafikken og alt er jo så tragisk at gleden forsvinner, og produktet jeg har kjøpt ligner ikke opplevelsen jeg er presentert å skulle få.. Siter
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 20. oktober 2021 Premium Medlem Skrevet 20. oktober 2021 Heisann @Ola Haldor Voll, orker du å kjøre whoami i cmd, slik at jeg får se hvordan Windows tolker eventuelle tegn i brukernavn etc? Jeg, som du ser i navnet mitt, måtte endre LiveID for å rette opp i spesialtegn og håndteringen av æøå under alpha-testingen, så det kan være noe der. I så måte endret jeg navn på brukerkonto, brukernavn, XBOX og LIVE-ID samtidig og det løste problemene mine, men det var i alphaen for år og dag siden. Siter
Kjetil WombiiActual Skrevet 20. oktober 2021 Skrevet 20. oktober 2021 Det er en bruker på den offisielle msfs discorden som har fått beskjed om å prøve å slette cloud save for å løse et slikt problem. Eneste måten ser ut til å være med en xbox. Sitat Unfortunately, it is not possible to delete a cloud save on a PC. To delete a cloud save from an Xbox Console, please do the following: On Home, select My games & apps. Highlight Microsoft Flight Simulator, press the Menu button on your controller, then select Manage game & add-ons. Select the Saved data box, then choose the item you want to delete. Select "Delete everywhere" Warning: deleting the cloud save will delete your logbook permanently. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 20. oktober 2021 Forfatter Skrevet 20. oktober 2021 2 timer siden skrev Torbjørn M: Heisann @Ola Haldor Voll, orker du å kjøre whoami i cmd På den ene PCen post På den andre ola haldor Om det er et problem med mellomrom i sistnevnte, syns jeg det er rart det har funka helt frem til juli, etter å ha vært med fra første innslipp i alfaen frem til nå i sommer. 🤷♂️ @Kjetil Garpestad jeg har dessverre ingen xbox series s eller x (jeg har en xbox one, men msfs er ikke mulig å installere på den, dermed heller ikke slette cloud data). Det er jo helt håpløst at det må være sånn at dette kun går an på xbox. Det er jo åpenbart at det er et kjent problem når man får tips om 'sånn skal det gjøres - på en xbox', og jeg håper inderlig at vi får mulighet til å gjøre dette på PC også! Siter
Kjetil WombiiActual Skrevet 20. oktober 2021 Skrevet 20. oktober 2021 Jeg har en xbox series s med msfs installert hvis du tør låne bort innloggingen din, men det er jo ikke helt anbefalt å gjøre til fremmede over internett Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.