Gå til innhold

Kjetil Garpestad

Members
  • Innholdsteller

    30
  • Ble med

  • Siste besøk

Nettsamfunnsomdømme

52 Excellent

Om Kjetil Garpestad

  • Bursdag 19. mai 1985

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hvis noen vil teste animerte t-bridge jetways for moro skyld så kan denne legges inn. Start flight fra ENSI, Ski flyplass. Gate 31 er tilpasset airbus og gate 32 er tilpasset 747. https://drive.google.com/file/d/1RNPe5ITv9xstypRzN0efv3lWEXfWwPqz/view?usp=sharing
  2. Jeg har brukt flere uker på å finne ut av hvordan man lager animerte jetways i Blender for FS2020 uten at de oppfører seg som om de er besatte og har endelig kommet til et gjennombrudd. SDK eksempelet med 3dsmax modell var ikke spesielt hjelpsomt og jeg har ikke funnet noe hjelp på internett om dette emnet. Vedlagt er et prosjekt som legger til a320 størrelse parking 22 og 23 på default Ski ENSI flyplass. Gate 22 har en typisk norsk "T-Bridge" som på f.eks Værnes, Flesland eller Gøteborg med en arm som heves/senkes og en arm som beveges sidelengs. Gate 23 h
  3. Ifølge AIP så er det PLASI med 4,5 grader pitch istedenfor PAPI: https://ais.avinor.no/no/AIP/View/95/2020-11-05-AIRAC/graphics/161441.pdf https://ais.avinor.no/no/AIP/View/95/2020-11-05-AIRAC/html/eAIP/EN-AD-2.ENHK-no-NO.html#ENHK-AD-2.14 (Og veldig bra jobb med alt)
  4. Det fungerer for painted lines, men ikke for painted hatched area, og det å tegne opp alle sebrastripene med individuelle linjer blir for mye jobb for meg i alle fall. Har til og med forsøkt å legge til surface direkte i xml på hatched area, men da kræsjer compileren. Jeg tipper det vil fungere å lage f.eks en 1024x1024 tekstur med halvveis gjennomsiktige sebrastriper og legge inn i scenery editor som apron med polygon form med fast tile verdi og uten local UV / stretch UV, men det vil antagelig bli mye raskere uskarpt på avstand enn paintedlines/paintedhatchedarea.
  5. Nei, dessverre fortsatt ingen nedlastingsmulighet.
  6. Av en eller annen grunn får man valget med å deaktivere nedlasting kun dersom man velger "share" og ikke "get link", men google husker valget fra "share" menyen selv om man etterpå går via "get link". Prøv å høyreklikke på filen, velg "share", klikk tannhjulet og tillat nedlasting. Så velg at alle med linken kan se filen, og copy link.
  7. Jeg tror grunnen til at startposisjonene klusset seg var at primary og secondary endene var byttet om. Jeg har malt bakken og gjort noen endringer på taximarkings og taxilights i henhold til det jeg ser i AIP og på bilder. Deler det til deg på google drive i løpet av noen minutter. Vil du eller jeg merge det med endringene du nå har gjort? Hvis du bare har endret runway så er det nok lettest å putte det inn i xml. edit: du synes sikkert det er ille med så mange individuelle teksturfiler, men det sparer enormt mye arbeid når dekalene klistres på plass.
  8. Filene er mottatt. Da kan jeg jo sette det rett inn og sende tilbake. Men må ta en tenkepause og spise litt, for nå vises ikke nummerteksturene selv om jeg har kopiert det rett over fra fungerende Sola.
  9. Er 90% ferdig med maling. Vil tro det fungerer at du kopierer over aprons og paintedlines i xml filene og så fjerner centerlines på dine parking. Angående start posisjon så har jeg ikke hatt det problemet, men har heller ikke hatt noen effekt i simmen ved å flytte de.
  10. Det ser kjempebra ut! Ville du ha noe imot at jeg maler bakken og sender til deg? Jeg har allerede tall og max span "plakatene" fra Sola
  11. Takk for flotte bygninger! Her er testklar versjon 1.3 av ENZV med flymuseum, 330, hangarer og tårn som jeg kan legge ut på flightsim.to hvis den fungerer for andre enn meg. https://drive.google.com/file/d/1Jz1OT_1ZRcgX7BSUMC_Bhn4sfCe6e2L6/view?usp=sharing
  12. Airbusen er ganske fin å håndfly hvis man snur tankegangen litt. Bare å tenke på det som at den autotrimmer når stikka er sentrert, og bruke autothrottle i selected speed mode (trekk ut vribryteren) for å holde fart. Det finnes noen prosjekter som har kommet langt i å forbedre default flyene. FlyByWire A32NX: https://github.com/flybywiresim/a32nx/releases CJ4 er en kjempefin liten jet uten autothrottle som begynner å få en god systemsimulering i Working Titles mod. Working Title Cessna Citation CJ4: https://github.com/Working-Title-MSFS-Mods/fspackages/releases
  13. Det ser ut som AI logikken i FS2020 ikke alltid håndterer flyplasser med taxi intersection på midten av rullebanen der flyene må taxe til enden av runway og snu. Det ser ut til å gjelde både default og custom flyplasser. Når jeg tester så fungerer det enten ikke i det hele tatt, eller flyet insisterer på å ta av fra intersection. Som en workaround så har jeg testet å legge en taxirute fra parking til runway enden og en taxirute fra intersection til parking. Det ser ut som FS2020 behandler taxiways forskjellig avhengig av hvilken retning man tegnet de opp. Dette kan man se ved at hold short mar
  14. I FS2020 er min erfaring at vehicle path må være koblet til flytaxinettverket for at Fuel truck skal fungere, dersom man har vehicle parking som fuel truck kan spawne på. Alternativet er at alle bilene spawner på fly parking og okkuperer flytaxinettverket. Hvis de har mulighet til å forlate taxiways over på vehicle path så foretrekker de det hvis veien er kortere.
  15. Flyr du manuelt, alfme, eller bruker du "AI pilot" på bakken? Den kunstige intelligensen blir lett lurt av vanskelige taxiways.
×
×
  • Opprett ny...