Steffen Andre Hustveit Skrevet 30. november 2020 Del Skrevet 30. november 2020 Heisann hoppsann! Etter en del flyging på min hjemby-flyplass Hamar Lufthavn (Stavsberg) syntes jeg stock utgaven var litt tam. Har nå fikset/gjort om hele flyplassen og er sånn passe fornøyd. Det er i alle fall bedre enn det var håper jeg Helt grønn og ny i dette og har bare brukt de scenery som fulgte med. Sånn visuelt sett er det ikke så langt unna. Brukt google maps og egne bilder som guide. Får duge inntil man får tid til å gå igjennom noen youtube videoer på "How to Blender". Med tiden også fikse opp resten av byen, få med vikingskipet, OL arena, Domkirkeruinene osv. Men slik må vel modelleres. Uansett, Jeg tror det skal være mulig å laste ned nåværende versjon på flightsim.to når den er blitt validert, så last det ned om du skulle finne det interessant https://flightsim.to/file/4209/hamar-flyplass-enha - Og jo, kom mer enn gjerne med Tips og ønsker! 😃 10 8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 1. desember 2020 Del Skrevet 1. desember 2020 Da var den blitt lett å kjenne igjen! Tusen takk! Skulle nesten ønske flyplassen tok seg like godt ut IRL, med ny asfalt og slik! Herlig - skal testes så snart jeg har fått meg ny joystick - den gamle sa takk for seg etter ti år. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Chr. L Skrevet 1. desember 2020 Premium Medlem Del Skrevet 1. desember 2020 Så flott! Ser kjempebra ut. Gleder meg til å ta turen dit. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alfme Skrevet 1. desember 2020 Del Skrevet 1. desember 2020 Kmempefin. Allt arbeid på å bedre A1 genererte flyplasser og omgivelser er noe noe somsettes stor pris på. Vi andre trenger slike som deg for å øke vårt utbytte av hobbhyen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 1. desember 2020 Del Skrevet 1. desember 2020 Ser frem til denne som fhv. Oslogutt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Andre Hustveit Skrevet 1. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2020 Takker for god respons. Prøver å lære noe nytt hele tiden, er i alle fall en start Nå har jeg allerede kommet med en "V2" utgave der jeg har forandret på skalaen rundt fuel området som var litt vel overdimensjonert. Har også ordnet noen lamper, ordnet litt uheldig terraforming etc. Da er det bare å oppdatere den her: https://flightsim.to/file/4209/hamar-flyplass-enha 3 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 2. desember 2020 Del Skrevet 2. desember 2020 12 timer siden skrev Steffen Andre Hustveit: Takker for god respons. Prøver å lære noe nytt hele tiden, er i alle fall en start Nå har jeg allerede kommet med en "V2" utgave der jeg har forandret på skalaen rundt fuel området som var litt vel overdimensjonert. Har også ordnet noen lamper, ordnet litt uheldig terraforming etc. Da er det bare å oppdatere den her: https://flightsim.to/file/4209/hamar-flyplass-enha Finnes disse fuel-tankene som standardmodeller eller har du laget dem selv? De ligner fryktelig mye på de som står på plassen fra før! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Andre Hustveit Skrevet 2. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2020 16 minutter siden skrev Dag Baardsen: Finnes disse fuel-tankene som standardmodeller eller har du laget dem selv? De ligner fryktelig mye på de som står på plassen fra før! Hey! Ja, de var vel ikke helt ulike Nei disse har jeg bare klipt og limt litt. Brukte en ferdigmodell pluss en tank til som jeg fant. Hadde vært fint kunne modellere litt også, må bare ha nok tid 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn Jovik Skrevet 2. desember 2020 Del Skrevet 2. desember 2020 (endret) Dette var definitivt dagens gladnyhet! Så TUSEN takk!! Der har jeg tilbragt mange timer i mine glade barndom Jeg har selv laget meg et photogrammetry scenery for Hamar. Endret 2. desember 2020 av Jørn Jovik 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Andre Hustveit Skrevet 2. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2020 31 minutter siden skrev Jørn Jovik: Dette var definitivt dagens gladnyhet! Så TUSEN takk!! Der har jeg tilbragt mange timer i mine glade barndom Jeg har selv laget meg et photogrammetry scenery for Hamar. Godt å høre! Ja, en fin plass ved hjerte av Mjøsa 😊 Det sceneryet der så digg ut! 😍 Godt å få frem detaljene litt også. Jeg legger ved et par bilder jeg tok i sommer på vei opp med noen gærne fallskjermhoppere 😊 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem christerE Skrevet 2. desember 2020 Premium Medlem Del Skrevet 2. desember 2020 de var bra ,kan du ikke dele de ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Andre Hustveit Skrevet 2. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2020 For ordens skyld er bildene mine ekte, jeg har ikke laget noe foto scenery. Men om Jørn vil dele så er jeg også veldig gira 😊 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Andre Hustveit Skrevet 3. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2020 Har prøvd meg litt på Google Maps decoderen. Etter pakken er bygget, dukker filene opp som «unknown» i dev mode. Noen som har vært borti dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn Jovik Skrevet 5. desember 2020 Del Skrevet 5. desember 2020 (endret) Hei! Beklager litt sent svar. Joda, kan dele. Men byen er delt opp i 2 deler på ca. 150MB på hver. Så det er mye å laste opp. Men den google dekoderen er egentlig ganske enkel. Grunnen til at jeg måtte dele opp er at jeg også slet med de "unknown" feilene. Forsøk med mindre lod verdier kanskje? Jeg valgte 17-19. Prøv deg frem litt. Får du unknown feil, kan du forsøke å dekode mindre områder. Det eneste jeg sliter med nå er veiene. Google sine data legger seg oppå default scenery, og dermed også veiene. Slik at trafikken går "under" google scenery. Jeg brukte denne guiden når jeg lærte å bruke det: https://www.youtube.com/watch?v=sP7oQaKPTlo&t=114s&ab_channel=FlyingTheston Liste over norske byer/steder med google photogrammetry: https://list.fandom.com/wiki/List_of_3D_locations_in_Google_Earth#22x20px_Norway Endret 5. desember 2020 av Jørn Jovik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Andre Hustveit Skrevet 5. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2020 3 minutter siden skrev Jørn Jovik: Hei! Beklager litt sent svar. Joda, kan dele. Men byen er delt opp i 2 deler på ca. 150MB på hver. Så det er mye å laste opp. Men den google dekoderen er egentlig ganske enkel. Grunnen til at jeg måtte dele opp er at jeg også slet med de "unknown" feilene. Forsøk med mindre lod verdier kanskje? Jeg valgte 17-19. Prøv deg frem litt. Får du unknown feil, kan du forsøke å dekode mindre områder. Det eneste jeg sliter med nå er veiene. Google sine data legger seg oppå default scenery, og dermed også veiene. Slik at trafikken går "under" google scenery. Jeg brukte denne guiden når jeg lærte å bruke det: https://www.youtube.com/watch?v=sP7oQaKPTlo&t=114s&ab_channel=FlyingTheston Heisann, null stress. Ja, er den guiden jeg også brukt. Er velforklarende og fin den. Har prøvd litt forskjellig, men uten hell. Kanskje prøve å dele det opp i mindre biter er en god idé, det har jeg ikke prøvd enda. Ellers har jeg også lagt det på 17-19. Skal teste litt mindre områder. Når det gjelder veier og default scenery; på slutten av videoen forklarer han hvordan man fjerner default scenery ved å bruke polygon osv, fungerer ikke det? Jeg har liksom ikke kommet så langt så ikke fått testet dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn Jovik Skrevet 5. desember 2020 Del Skrevet 5. desember 2020 (endret) Joda, har prøvd det. Men når jeg drar sceneryet så langt ned forsvinner mye annet også. Ser flere har det samme problemet. Men syns ikke det er et så stort problem at jeg har giddi å forska mer på det. Jeg har også laget scenery for resten av byene/stedene rundt Mjøsa, men da sliter simmen med både oppstartstid og relativt kraftig dropp i fps. Så man bør velge med omhu. Eventuelt gå ned på kvaliteten ved å velge lavere lod. Endret 5. desember 2020 av Jørn Jovik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Andre Hustveit Skrevet 5. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2020 23 minutter siden skrev Jørn Jovik: Joda, har prøvd det. Men når jeg drar sceneryet så langt ned forsvinner mye annet også. Ser flere har det samme problemet. Men syns ikke det er et så stort problem at jeg har giddi å forska mer på det. Jeg har også laget scenery for resten av byene/stedene rundt Mjøsa, men da sliter simmen med både oppstartstid og relativt kraftig dropp i fps. Så man bør velge med omhu. Eventuelt gå ned på kvaliteten ved å velge lavere lod. Jeg skjønner. Ja, da må man vel velge litt. Jeg får forske litt mer på det, går fort en del tid på dette merker jeg 😅 Skulle fått modellert bygningene til flyplassen også, fått med nybygget til Airex, gamle «Hedmark flyklubb» skiltet på klubbhytta etc. Får se hva det blir til😊 En annen ting, i Google Maps ser jeg at akkurat over området rundt Hamar er det skyer/skygge. Er dette noe som påvirker kvaliteten etc? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Andre Hustveit Skrevet 6. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2020 Den 5.12.2020 klokken 11.36 skrev Jørn Jovik: Joda, har prøvd det. Men når jeg drar sceneryet så langt ned forsvinner mye annet også. Ser flere har det samme problemet. Men syns ikke det er et så stort problem at jeg har giddi å forska mer på det. Jeg har også laget scenery for resten av byene/stedene rundt Mjøsa, men da sliter simmen med både oppstartstid og relativt kraftig dropp i fps. Så man bør velge med omhu. Eventuelt gå ned på kvaliteten ved å velge lavere lod. Gikk til slutt. Ble til at jeg delte det hele opp i 4-5 deler faktisk, noen ganger ble det "unknown" andre ganger ikke. Men sluttresultatet synes jeg ble veldig bra, simmen blir så mye mer dynamisk Jeg også sliter litt med veiene men det betyr lite i sammenhengen. Takk for tips 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn Jovik Skrevet 8. desember 2020 Del Skrevet 8. desember 2020 Se der ja!! Fantastisk!! Jeg lagde også for Brumunddal, Moelv, Gjøvik og Lillehammer. Men det ble for mye for simmen. Det tok votter og vintre før den lasta ferdig, og fps ble liggende rundt 10. Men med kun Hamar m/omegn og Brumunddal går det så det griner! Begynte å se på litt scenery bygging også da jeg savnet ENHA. Men der meldte jeg pass. Masse jobb og masse å sette seg inn i. Så all respekt for jobben du har gjort med Stavsberg. Syns det ser veldig bra ut jeg Er nok mange som ikke ser hvor mye arbeid som ligger i det, og blir litt provosert av folk som sutrer over mangler etc på freeware. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Andre Hustveit Skrevet 8. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2020 39 minutter siden skrev Jørn Jovik: Se der ja!! Fantastisk!! Jeg lagde også for Brumunddal, Moelv, Gjøvik og Lillehammer. Men det ble for mye for simmen. Det tok votter og vintre før den lasta ferdig, og fps ble liggende rundt 10. Men med kun Hamar m/omegn og Brumunddal går det så det griner! Begynte å se på litt scenery bygging også da jeg savnet ENHA. Men der meldte jeg pass. Masse jobb og masse å sette seg inn i. Så all respekt for jobben du har gjort med Stavsberg. Syns det ser veldig bra ut jeg Er nok mange som ikke ser hvor mye arbeid som ligger i det, og blir litt provosert av folk som sutrer over mangler etc på freeware. Takker så mye! 😃 - Er jo gøy å teste noe nytt, lærekurve er i alle fall veldig bratt. Neste steg blir vel å modellere litt når man får tid til å lære den slags. ENHA fortjener å få tårnet sitt på plass, samt klubbhytta og det resterende 😊 - Ja tenkte på å fikse samme stedene selv, hadde jo vært fint det! Synd det skal kreve så mye. Mulig jeg prøver å fikse Lillehammer også, får se. ENSM står også for tur egentlig 😊 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn Jovik Skrevet 8. desember 2020 Del Skrevet 8. desember 2020 1 time siden skrev Steffen Andre Hustveit: Takker så mye! 😃 - Er jo gøy å teste noe nytt, lærekurve er i alle fall veldig bratt. Neste steg blir vel å modellere litt når man får tid til å lære den slags. ENHA fortjener å få tårnet sitt på plass, samt klubbhytta og det resterende 😊 - Ja tenkte på å fikse samme stedene selv, hadde jo vært fint det! Synd det skal kreve så mye. Mulig jeg prøver å fikse Lillehammer også, får se. ENSM står også for tur egentlig 😊 Da får du ikke fritidsproblemer i hvert fall. Jeg jobber med IT og sitter forran skjermen i 9,5 timer hvert skift, så det blir nok egentig. Lillehammer var litt lettere enn Hamar å få til. Nå har jeg lasta ned "Addons linker" fra flightsim.to. Slik at nå kan jeg enable og disable sceneries etter eget forgodtbefinnende. Men kun Lillehammer og Hamar samtidig går nok helt fint. Gjøvik ser helt jævlig ut, så den måtte jeg ta syns jeg. Der er det vinter året rundt i default Bing scenery. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Andre Hustveit Skrevet 8. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2020 1 time siden skrev Jørn Jovik: Da får du ikke fritidsproblemer i hvert fall. Jeg jobber med IT og sitter forran skjermen i 9,5 timer hvert skift, så det blir nok egentig. Lillehammer var litt lettere enn Hamar å få til. Nå har jeg lasta ned "Addons linker" fra flightsim.to. Slik at nå kan jeg enable og disable sceneries etter eget forgodtbefinnende. Men kun Lillehammer og Hamar samtidig går nok helt fint. Gjøvik ser helt jævlig ut, så den måtte jeg ta syns jeg. Der er det vinter året rundt i default Bing scenery. Haha jeg skjønner. Kan bli litt mye skjerm da ja. Ikke dumt med sånn addon link! Det må jeg teste ut. Fint å kunne styre dette litt, i alle fall til rtx kortene kommer på lager igjen ila nyåret 😀 Fint med litt lokal GA flyging altså. Fått mer og mer sansen for det også. Da er det også topp at man får scenery der man flyr til å se realistisk ut. Er jo tross alt VFR Lurer på om det er mulig å lage en skipladner som kjører ruten sin fra by til by også 😬 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Andre Hustveit Skrevet 7. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2021 Ja, da har man total renovert Hamar flyplass. Man vet jo aldri hvor lenge denne plassen vil stå, så da kan man like gjerne bruke en del timer på å modellere litt bygninger og diverse. Fikset på det meste. Vil takke Youtube og Finni for litt Blender-hjelp! Håper å se flere på stripa i vinter https://flightsim.to/file/4209/hamar-flyplass-enha 7 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Hans Erik Bye Skrevet 7. januar 2021 Premium Medlem Del Skrevet 7. januar 2021 Tusen takk for kjempefin jobb med Stafsberg! Hadde akkurat en kosetur fra Kjeller til Hamar i nydelig vinterlandskap. Fikk nesten den gamle IRL følelsen igjen 😉 (bortsett fra de latterlige fjellene som er vokst opp rundt Gardermoen da ... 😞 ) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 W00T!!! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per berge Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 Vorti væl snobbete og sporty bilparken på Stafsberg sida je var der sist . Va meir tilårskomne frihjulstrekkere og bensingjerrige 3 dørs den gongen 😂 Ser virkelig flott ut detta her. 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Andre Hustveit Skrevet 8. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2021 55 minutter siden skrev per berge: Vorti væl snobbete og sporty bilparken på Stafsberg sida je var der sist . Va meir tilårskomne frihjulstrekkere og bensingjerrige 3 dørs den gongen 😂 Ser virkelig flott ut detta her. Hehe. Ja, kanskje det kommer enda flere snobbebiler i neste oppdatering? Time will show 😅 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Andre Hustveit Skrevet 8. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2021 2 timer siden skrev Hans Erik Bye: Tusen takk for kjempefin jobb med Stafsberg! Hadde akkurat en kosetur fra Kjeller til Hamar i nydelig vinterlandskap. Fikk nesten den gamle IRL følelsen igjen 😉 (bortsett fra de latterlige fjellene som er vokst opp rundt Gardermoen da ... 😞 ) Takker så mye 😊 Ja, jeg har også de rare utvekstene rundt om kring.. I går var det et lite fjell rett foran 19R ... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 8. januar 2021 Premium Medlem Del Skrevet 8. januar 2021 Flott arbeid Fjellpiggende må vi leve med til de får fikset det (Produksjonsfeil hos asobo) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Var oppi der og startet direkte fra RWY 15 (valgte den direkte i MSFS) og da startet jeg et stykke inn på rwy - sannsynligvis på det gamle startpunktet for default scenery (markert X). @Steffen Andre Hustveit- ved anledning kan du kanskje flytte dette til enden (markert V)? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.