Andrew Thomsen Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 Last ned versjon 1.7 fra Flightsim.to her: https://flightsim.to/file/3877/kristiansand-kjevik-encn 5 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Gustafson Skrevet 18. november 2020 Del Skrevet 18. november 2020 Nydelig, Andrew. Nedlastet. Bukker og takker👍 Rune_G 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 18. november 2020 Forfatter Del Skrevet 18. november 2020 Jo takk, Rune. Kan faktisk begynne å like denne Editoren. Endelig kan jeg få alt i orden på en grei måte, uten å bruke tilleggsprogrammer med innebygde tilleggsfunksjoner (som man stadig vekk må oppdatere) - slikt blir man sprø av i lengden. Eneste jeg ikke må gjøre er å endre runway lengde etter å ha satt inn ny runway = garantert CTD. Da blir ENLI neste, alt ferdig med å CTD'e der😂. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Ramberg Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 Hej Andrew! Har laddat ner och testat. Kanonsnyggt!😊 Nu är du igång igen, ser fram mot fler godsaker! 😉 Kustlinjerna ser ju OK i MSFS så jag flyger bara omkring och njuter. Asobo kunde förståss lagt lite mer "kärlek" på meshen men den som väntar på något gott.........! Bästa hälsningar från Hasse. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 19. november 2020 Forfatter Del Skrevet 19. november 2020 Hei Hasse! Trivelig å møte andre "nattedyr" igjen. Har igjen å lage korrekt runway merking på ENCN, men lar det hvile nå mens vi venter på hva Gaya finner på. Kjenner jeg meg selv rett, skal runway merkes korrekt uansett hva payware som utkommer, men nå er ENLI prioritert, og ikke lenge igjen til en beta, såfremt jeg ikke forkludrer dette igjen. Er ellers enig det er litt igjen med hensyn til meshen, men som du sier, flyr stort sett rundt og nyter, i alle fall i sørenden av landet. Kan plukke ut tre hus jeg har bodd i mellom ENCN og ENLI, og det sier jo sitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asbjorn Knutsen Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 Testet, ser flott ut 😃 Tusen takk 👍 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Aalberg Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 Meget pent Andrew! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 (endret) Veldig flott, MEN... testet den i går kveld... om kvelden... og det er en mengde flytene lys over parkeringsplassen bak flyplassen og parkeringen foran militær inngangen. De svever rundt ... tja... 30 - 50 m oppe i lufta. Ser nokså merkelig ut... Legger til at de, tror jeg, var der også originalt. Mulig å fjerne evt... få de i mer... fornuftig parkeringplass-belysnings-høyde? Endret 20. november 2020 av Morten 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finn Kristoffer Hansen Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 Kjent problem dette.. Tror Asobo er på saken 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 20. november 2020 Forfatter Del Skrevet 20. november 2020 Kan forsikre om jeg har prøvd å fjerne de til blodet renner ja, med det formål å sette inn skikkelige master. Dette fenomenet ødelegger for meg på ENLI og, skal være lite eller ingen ting ved den store hangaren der. Ser ut til å være en hjernedød autogen-rutine dette. Blir mange feil å leve med fremover, som f.eks vindturbiner man heller ikke får fjernet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 Okay! Tenkte det var litt unikt til ENCN, siden jeg TROR jeg i grunn ikke har sett dette særlig mange andre steder hittil. Var bare så veldig tydelig ved Kjevik. Da får vi håpe det rettes etter hvert. Ellers var førsteinntrykket slik nevnt, meget bra. Får teste om dagen neste gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 Er det noen ny merking som har kommet for flyplasser siden sist jeg var ute og fløy (5 år siden?)? Ser slike røde markeringer rundt parkeringsplassene. Kanskje greit å ha så man ikke overholder avstandsbestemmelser i disse corona-tider? 😁 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 20. november 2020 Forfatter Del Skrevet 20. november 2020 Jeg kaller det "overmerking", får da være grenser. Sitter masse byråkrater og lager et makkverk av merking nåtildags. Til sjøs kan man ikke lenger se fargen på døra ut fra kontrollrom på grunn av varselskilter. Anyway... de har nok vært der en stund, men jeg legger nå aldri merke til det mine måndelige reiser via ENCN, følger bare med på bygninger, folk og fly. Rødfargen er alt for sterk i sceneryet; i virkeligheten er de temmelig blodfattige og utvisket. Og Kjetil og jeg fortviles over at vi foreløpig ikke kan "gamlifisere" texturene 😉 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finn Kristoffer Hansen Skrevet 20. november 2020 Del Skrevet 20. november 2020 Hvis du er interessert, så er det ganske så enkelt å bare legge inn en rød tekstur med alpha på painted lines, og vipps så har du gjennomsiktige røde striper 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 22. november 2020 Del Skrevet 22. november 2020 Den 20.11.2020 klokken 21.06 skrev Andrew Thomsen: ... men jeg legger nå aldri merke til det mine månedlige reiser via ENCN, følger bare med på bygninger, folk og fly ... Hadde en tur "real time" i ettermiddag rundt Florø. ATIS meldte om "wind 275 at 46". Ble litt urolig tur, men det imponerte meg å se brenningene og bølgene på sjøen (kanskje ikke helt korrekte farger). FS2020 blir jeg bare mer og mer glad i. Går nå og venter på at det skal bli tilpasset fly til MS2020. gjerne GA. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 Den 21.11.2020 klokken 0.30 skrev Finn Kristoffer Hansen: Hvis du er interessert, så er det ganske så enkelt å bare legge inn en rød tekstur med alpha på painted lines, og vipps så har du gjennomsiktige røde striper Det fungerer for painted lines, men ikke for painted hatched area, og det å tegne opp alle sebrastripene med individuelle linjer blir for mye jobb for meg i alle fall. Har til og med forsøkt å legge til surface direkte i xml på hatched area, men da kræsjer compileren. Jeg tipper det vil fungere å lage f.eks en 1024x1024 tekstur med halvveis gjennomsiktige sebrastriper og legge inn i scenery editor som apron med polygon form med fast tile verdi og uten local UV / stretch UV, men det vil antagelig bli mye raskere uskarpt på avstand enn paintedlines/paintedhatchedarea. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finn Kristoffer Hansen Skrevet 23. november 2020 Del Skrevet 23. november 2020 Er nok bedre å lage en større tekstur og bruke aprons\polygons for sånt ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 23. november 2020 Forfatter Del Skrevet 23. november 2020 Fikk i alle fall mine mine bra slitte Runway Ahead på Stord i går ved å bruke AoN polygonet, og det kjekke er at jeg kan skalere til det passer perfekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 24. november 2020 Forfatter Del Skrevet 24. november 2020 Da kan versjon 1.5, med korrekt runway merking lastes ned 😉 1 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 29. november 2020 Forfatter Del Skrevet 29. november 2020 Versjon 1.6 kan nå lastes ned. Jeg har fjernet de røde zebra stripene da de var alt for sterke, laget en ny custom slitt rød textur til painted lines, gjort ground library spesifikt for ENCN så det ikke skal kollidere med andre scenerys (inkludert min kommende ENSO update), lagt til nye gmax glideslope antenner, samt endret den nye terminalen kraftig - da den gamle var way off😇. 4 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 8. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2021 Da er versjon 1.7 ute, som vist på bildet i første innlegg. 1 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.