Geir Teigo Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 Hørte en podcast som nevnte Nimrod i en sidesetning og jeg måtte google litt. Fælt å skulle sette opp en tråd der jeg mener noe er tidenes styggeste fly, men det kommer i alle fall langt opp på listen over fly som ikke særlig sexy. MEN, jeg liker de motorene som er integrert i vingene. Litt Comet-style. Tipper de røyklegger godt Finnes nok enda verre fly der ute, men sjekk ut Nimrod. Sære greier 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 Har alltid likt den. Ryker godt ja, og var effektiv til formålet. Styggeste fly? Super Guppy... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 Nimrod er basert på Comet, så ikke så rart at de ligner. Britene har generelt laget mye stygt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 28. september 2020 Del Skrevet 28. september 2020 Stygg? Den er jo barsk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 29. september 2020 Forfatter Del Skrevet 29. september 2020 Såpass tullete aerodynamikk rundt denne maskinen, så den har styrefinner for vortexer rundtom over alt. Halefinnen er en historie for seg selv... Vet ikke helt om jeg klarer å kalle den barsk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 29. september 2020 Premium Medlem Del Skrevet 29. september 2020 Jeg trodde jeg hadde strålkontroll på de fleste typer, men denne har jeg aldri sett før 😅 Kult! Ja, @Fredrik Edvardsen, var et eller annet slående kjent med nesen, vingene for å ikke si motorer innebygget i vingene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sauron Skrevet 24. november 2020 Del Skrevet 24. november 2020 (endret) Husker godt Nimroden fra min barndom på Andenes. Bråket noe så inn i h..... når den tok av. Husker vi brukte å oppholde oss på en gammel tysk kanonstilling som ligger midt i innflygningslysene til RWY 15. Vi kunne sitte der hele dagen, spesielt under store NATO-øvelser. Flyene passerer så nært under landing at man kjenner varmen og eksosen fra motorene... Det med eksos kunne man sett i ettertid vært foruten...:D Endret 24. november 2020 av Sauron 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sauron Skrevet 24. november 2020 Del Skrevet 24. november 2020 Her er en annen versjon av typen...ikke spesielt vakker den heller.... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 25. november 2020 Forfatter Del Skrevet 25. november 2020 Portvinsnese og hemoroider.... 1 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Øystein Skrevet 25. november 2020 Del Skrevet 25. november 2020 19 timer siden skrev Sauron: Her er en annen versjon av typen...ikke spesielt vakker den heller.... Det var virkelig stygt. Fant noe på nettet (http://www.aviastar.org/air/england/hawker_nimrod.php) "...Your illustration shows the ill fated AEW3. This was designed as an airborne early warning platform. The problem was that the GEC radar chosen was so sensitive that the radar image was, when flying over the North Sea, cluttered with road traffic in East Anglia, making it impossible for operators to disseminate air traffic. After spending many millions of pounds the politicians decided to cancel the project and ended up buying the Sentry from Boeing. .." 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.