Gå til innhold

Beaverens storebror (WIP)


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Sa du MILVIZ DHC-3 ??  Kjøpte nettopp JustFlight sin DHC-3,  og ble ganske så skuffet.  Har et spesielt forhold til Single Ottern,  da vi reiste noen ganger med den i min barndom.  Som regel mye vind, rufsete vær og store bølger,  men Ottern var stødig som et fjell.  Fikk også 20 min i cockpit med Turid Widerøe som skipper  8) ,  så da var æ jo nesten ferdig pilot  ;D  ;D .

Fantastisk hvis Milviz lager en bra modell,  og enda mer fantastisk hvis du har fått malerjobben !  Er det planer om den grønne varianten til Widerøe ?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Widerøe varianten ligger i to-do listen min  ;D

Heldiggris som har flydd med Otteren (og det atpåtil med Turid Widerøe). Jeg husker dem fra guttedagene - mye godlyd fra disse.

 

Det står to norske Ottere på listen min, og Widerøe Otteren er den andre.

Ellers så kommer det nok noen canadiere, og en og annen amerikaner.

 

Milviz er kommet et stykke i utviklingen av modellen, men ennå er det noe vei å gå (skal ikke antyde noe tidspunkt for utgivelse)

Paintkitet som jeg jobber med, er heller ikke helt komplett ennå (men det ordner seg nok raskt). Tror nok at denne kommer til å overgå JF/Aeroplane Heaven Otteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Aaaah,  da ble det god, gammeldags julestemning her  ;D  Veldig bra å høre,  og betryggende at du har fått malerjobben !!  Fantastiske nyheter,  og det synes allerede på bildene .  Da er det bare for meg å rydde bort JustFlight-Otteren,  og begynne å glede seg til MILVIZ - Otteren  ;D    Vet du noe om hvem hos Milviz som jobber med den ?  De har jo nettopp gitt ut FG-1D Corsair,  en utrolig bra modell med fantastisk grom stjernemotor-lyd,  så hvis Otteren kommer i tilsvarende kvalitet snakker vi om en ny tidsalder  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaah,  da ble det god, gammeldags julestemning her  ;D  Veldig bra å høre,  og betryggende at du har fått malerjobben !!  Fantastiske nyheter,  og det synes allerede på bildene .  Da er det bare for meg å rydde bort JustFlight-Otteren,  og begynne å glede seg til MILVIZ - Otteren  ;D    Vet du noe om hvem hos Milviz som jobber med den ?  De har jo nettopp gitt ut FG-1D Corsair,  en utrolig bra modell med fantastisk grom stjernemotor-lyd,  så hvis Otteren kommer i tilsvarende kvalitet snakker vi om en ny tidsalder  ;D

 

Tom Falley gjør FDE (som han gjorde på Beaveren). Chuck Jodry gjør kodingen (han har vært sjefskoder for Milviz en god stund nå). I tillegg bruker Milviz piloter med RL erfaring fra Otteren i testteamet. Jeg blir nok ikke alene om å lage painter (det har jeg ikke vært på lenge.... ;D). Men jeg er nok første man ut til å få kontroll på alle photoshopfilene i paintkitet... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Hadde virkelig Widerøe disse flya gående altså?!

 

Jada,  før Twin Otteren var det sjøflyruta langs kysten. Skikkelig bushflyvning,  hvor man kunne bestille henting på andre plasser enn de faste landingsplassene.  Som regel ble man rodd ut til åpent vann på et avtalt tidspunkt,  så lå man der og duppet til sjøflyet ankom med DEN herlige lyden som ljomet mellom fjellene.  Ikke rart man ble flyinteressert  ;D  Har fantastiske minner fra bl.a. mellomlanding i høye bølger utenfor Træna.  Ellers brukte æ alle sparepengene mine på såkalt "taxi-flyvning",  hvor Widerøe fløy sightseeing på spesielle festdager rundt omkring  :o . Det var på en sånn sightseeing æ fikk sitte i cockpit sammen med Turid Widerøe  8)  .  Widerøe hadde den gangen hovedbase på småbåthavna i Bodø,  og i tillegg til Single Otter brukte de også Norseman på flottører.

 

vP17dr4.jpg

 

8slfb3B.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Det første bildet er litt moro å se: Norseman var det første flyet jeg så, Otteren det første jeg fløy med. Det var Forsvarets Norseman på ambulanseoppdrag til Stokmarknes sykehus da jeg var 6-7 år på slutten av 50-årene. Otteren fløy rundturer på Stokmarknes 17. mai en gang tidlig på sekstitallet. To opplevelser som aldri slettes fra harddisken  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Barndommsbilder kommer tilbake,da Widerøe ofte var å se i Mo I Rana.Di lå da ved "Toraneskaia" og di arrangerte også turer over byen for di som ville betale.Var vel særlig populært under større arrangemang som i dag er borte,så som "Polarsirkelfestivalen".Om di hadde faste ruter på Mo om sommeren vet jeg ikke,men husker att jeg så di rett som det var.

Det blir knall painter dette Gunnar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ikke helt lett å finjustere fargene,  dagens grønnfarge er ikke den samme som de brukte på sjøflyene.  Prøvde å huske etter hvordan sjøflyene så ut,  og synes Gunnar har truffet veldig bra.  Usikker på om den mørke eller den bleke er mest riktig,  men selve "grønn-tonen" føles riktig.  Dette blir veldig bra  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o :o Knallbra!

 

Var fargene til Widerøe hakket mørkere grønn på den tiden, eller det samme "grønnfarge"?

 

Fant denne linken, den var moro å lese.  :)

https://www.wideroe.no/enkeltsider-en/flying-high-for-80-years

 

Ser av gamle bilder at grønnfargen var ganske lys (nå er ikke kvaliteten på dette bildet det beste...)

 

https://dms-cf-06.dimu.org/image/032waVEgNfaG?dimension=1200x1200

 

 

Kanskje viste fargen litt dårlig på det siste skjermbildet mitt.

Den ser mer slik ut i simulatoren:

 

WF-D.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Synes du skal gå for den fargen du har på siste bildet,  det vil jo uansett variere fra skjerm til skjerm,  med og motlys, osv.  Det gamle fotoet er antakelig bleket,  så det er nok litt for lyst.  Hvis jeg rekker det,  kan jeg stikke innom "flymuseet" å sjekke med en C5 Polar med Widerøes farger,  som er utstilt der  http://luftfartsmuseum.no/fly/honningstad-c5-polar/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...