Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 2. oktober 2017 Premium Medlem Del Skrevet 2. oktober 2017 Med ORBX Germany South var denne amerikanske flybasen inkludert i sceneryet. Vi har ikke vært bortskjemte med detaljerte, militære flybaser, så dette sceneryet var veldig kjærkomment for oss med interesse i blåselamper fra den kalde krigen Må innrømme at det var Ramstein som fikk meg til å kjøpe Germany South, men du verden for en bonus med resten av Tyskland. Her er det bølgende kornåkrer, elvedaler med vinslott og fantastiske fjell-landskap. Good tuuur ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 På vei inn hos meg og, men får ikke flytid før onsdag. Har syns at det ser flott ut under app og dep Stuttgart og har lurt på om det ligger i Germany North. Skal det bli enda bedre? Savner et kart fra ORBX som viser grensene på deres pakker. Er det noen som har sett det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Kanskje ikke bare kikke rundt på sidene til ORBX før jeg poster? https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1oMki4fAslLZKQiCQIn2fNSvvzG0&hl=en&ll=58.11690355883629%2C18.425550875&z=5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersLoberg Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Pene sjåtts! Starfightern blir bare penere og penere med åra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 3. oktober 2017 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 3. oktober 2017 bare kikke rundt på sidene til ORBX før jeg poster? He he, Germany South er så nytt at det var ikke kommet med i kartoversikten. Ramstein ligger i sørvest, og er inkludert i pakken fra ORBX . Pene sjåtts! Starfightern blir bare penere og penere med åra! Jo takk, Starfightern trenger ikke å gjemme seg i forhold til dagens konstruksjoner ;D . Ellers holdt jeg på å havne i tyskernes tragiske statistikk over sine F-104G, da æ kuttet noen tretopper i min iver etter å beundre ORBX-sceneryet ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 3. oktober 2017 Premium Medlem Del Skrevet 3. oktober 2017 Nice sjåtts Ernst Blåselampe ja må vist............. ??? få meg et par turer med den igjen blitt litt forsømt i det siste ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 3. oktober 2017 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 3. oktober 2017 Ja Robert, abstinensene siger på så snart det går noen dager uten tur med 104`ern 8) ;D Men det er flere modeller som presser på i hangaren, bl.a. PhantomII som har blitt betydelig oppgradert i V4 . Fortsatte utforskingen av Germany South med denne modellen, som også var et kjent syn på den tyske himmelen. Satte kursen lenger sør, hvor flatmarka blir dramatisk erstattet av bratte åskammer og flotte fjell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 3. oktober 2017 Premium Medlem Del Skrevet 3. oktober 2017 Må bare si det ser kjempelekkert ut. Jeg synes den var stivt priset for lommeboka min for tida, så får plukke den opp senere. Kjøpte ORBX North America LC istedet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 3. oktober 2017 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 3. oktober 2017 North America er jo også lekkert, så det angrer du neppe. Og prisen er stiv ja, selv om vi snakker om australske dollar . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Her går det unna med tyske «likkister», hvor mange fly og piloter var det tyskerne mistet da det gikk på som verst? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Her går det unna med tyske «likkister», hvor mange fly og piloter var det tyskerne mistet da det gikk på som verst? Denne siden gir en oversikt over alle tapene, 298 maskiner gikk tapt og 116 piloter mistet livet, det var til og med åtte piloter som måtte skyte seg ut to ganger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Arne Lockert Skrevet 4. oktober 2017 Premium Medlem Del Skrevet 4. oktober 2017 En F104-G styrtet i et av fjellene ved Narvik i desember 1965 etter at piloten ble bevissløs, trolig pga feil med oksygentilførsel til maska. Ble fulgt av norske F104 til tyskeren gikk tom for fuel og falt som en stein. Det ble i ettertid beregnet at dersom flyet hadde hatt fuel i 5-10 sek til, ville det falt ned i Narvik. Hell i uhellet, altså. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Her går det unna med tyske «likkister», hvor mange fly og piloter var det tyskerne mistet da det gikk på som verst? Denne siden gir en oversikt over alle tapene, 298 maskiner gikk tapt og 116 piloter mistet livet, det var til og med åtte piloter som måtte skyte seg ut to ganger... Godt komprimert ryggrad med andre ord, har hørt stuntet ikke bør gjentas. Men (er usikker nå) ... var det ikke et fly setet ble skutt nedover? Ikke bra å utløse på bakken (flirer meg i hjel). Kan ellers bekrefte som ung pung i tyskland 60/70 at historiene verserte om "enkemakere" via familie. Så selv mye villmannsflyvning i tvilsom lav høyde den tiden. Starfighter og senere, Phantoms. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 5. oktober 2017 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 5. oktober 2017 Heldigvis forbedret statistikken seg etter hvert som tyskerne fikk erfaring med Starfightern, men flyet ble aldri kvitt stemplet som "widow maker". Og ja, de første utgavene var utrustet med pilotsete som ble skutt nedover, men det gikk de heldigvis bort fra før vi fikk våre F-104G. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 Ja det stemmer der der med at de første starfighterne var designet for å skyte piloten nedover når de skulle skytes ut, høres skummelt ut med tanke på G krefter ettersom man ville trukket negativ G, det er såvidt jeg har forstått farligere enn å trekke posetiv G ettersom alt blodet går rett til hodet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 23. oktober 2017 Del Skrevet 23. oktober 2017 Når vinger og horisontal stab ser ut som de er designet av Gilette, skjønner jeg hvorfor man kviet seg for å skyte piloten oppover. Det var vel i utgangspunktet kun sprengladninger i de tidligere katapultsetene for å kaste setet ut av cockpit. Katapultsetet i Starfighteren måtte i tillegg utstyres med en rakett som gjorde at piloten fikk nok stigning til at beina gikk klar av T-halen. Mener det fortsatt var en fartsbegrensning for utskytning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.