Gå til innhold

Gjennom nåløyet


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

I pur glede over Eivins utrettelige entusiasme for EE Lightning,  er det umulig å la dette fartsmonsteret stå å vantrivest i en mørk hangar  ;D  Hos meg er det Edwards AB som er selveste testbasen for nye flymodeller,  og for endelig godkjennelse og kvalitetsstempel,  er nåløyet en kontrollert gjennomflyvning av en av flybasens hangarer  (har vi hørt den før  ;D ).  Skal innrømme det med en gang,  Lightningen er noe av det vanskeligste æ har rattet gjennom hangaren.  Med sin langsomme reaksjon på motoren,  sin enorme skyvekraft og avhengighet av hastighet,  skal man holde tunga rett i munnen for å treffe dette nåløyet i 500 knots.  Hadde mange overflyvninger før æ traff blink.  Med for høy hastighet må man langt unna for å sikte seg inn,  og da er det nesten umulig å spotte hangaren.  For lav hastighet,  og monsteret er nesten ikke mulig å kontrollere safe.  Men sånn skal det være,  modellen er fantastisk bra,  lydkvaliteten tvinger fram gåsehud og man gliser så det nesten gjør vondt  ;D

 

o8kwvk7.jpg

 

RFcpQnf.jpg

 

aMltATT.jpg

 

auzBB6a.jpg

 

rI18GF8.jpg

 

qSvaHS4.jpg

 

K2mXlDj.jpg

 

5GGcPZj.jpg

 

M8BYin1.jpg

 

NcFal2Y.jpg

 

R76KLzy.jpg

 

ZSPCIow.jpg

God helg  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Går ut fra at bakkemannskapene sto oppstillt på rekke i hangaren for en fellesklipp av sveisen i samme rennet  ;D

 

Ha ha ha,  bakkemannskapet stupte i dekning på hver side av hangaren  ;D

 

Nå er det store spørsmålet, går Canberraen gjennom der?

 

Yepp,  enig med Fredrik.  Har gjort det,  og skal prøve å gjenta det,  Canberraen er stødig som et lokomotiv  ;D

 

Du er ikkje tøff før du tar "knife edge" gjennom der med elektrikeren Ernst :D

 

Oooops,  Lightningen ramler som en murstein,  hvis du banker den 90 grader ! Enda verre enn Starfighter`n,  som har 30 prosent av "løftet" i skroget.  Nytter ikke å bruke energien fra sving inn i den hangaren,  men vi har jo sett noen hårete gjennomflyvninger inverted  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simpelthen nydelig. Det der må jeg si var en respektabel low pass. Jeg tror ikke jeg skal prøve meg på noe liknende.  Det var vel bare på sin plass og dra den vertikalt etterpå bare for å demonstrere denne maskinens enorme krefter. Det kommer foresten en grafikk og lydmessig oppgradering, jeg antar ikke altfor lenge etter at toseterne (T5, T55) slippes. Dave fant ut at han ville slippe en T55 utgave også så det drøyer litt til (Toseteren lik F6 med den store tanken) Når det skjer er litt opp til om vi får løst et par problemer som gjenstår. Ellers er den omtrent klar som dere sikkert har fått med dere av mine screenshots og videoer i det siste.

 

Tips til motorhåndtering på Lightning: Siden Rolls Royce Avon-serien (Lightning, Caravlle Super) er av den litt eldre typen turbojet så er den treg å spole opp når turtallet er under 60%. Derfor bør man holde en eller begge av motorene i high-idle (ca 60% turtall) Da responderer den kjapt. Hvis man holder muspekeren over throttlene så får man opp prosenter. High idle er omtrent 18% på tooltips, og da er det lett å matche den andre throttlen til den som allerede står i posisjon Uansett går den luftdrevne generatoren offline under 58% turtall og du får denne clanger-advarslen. Det farlige er å gå sakte og lavt med begge motorene i low idle. Bare en motor gir deg like mye kraft som feks en 104, så man kan komme ut av trøbbel med bare en motor i high idle.  Speedbraken kan senkes for å skape ekstra luftmotstand slik at man kan holde høyere turtall. På final appraoch er det pga dette prosedyre å fly med speedbraken ute. 

 

Jeg tror han driver og lager en paint av denne smekre Thunder City utgaven også, og jeg kan simpelthen IKKE vente.

 

Den som vil vite mer om denne galskapen her må gjerne ta en titt på denne korte videoen

 

 

 

 

 

   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Spennende filmsnutt Eivin,  spørs om jeg klarer å holde meg unna 2-setern,  selv om jeg har kjøpt to varianter av Lightningen fra før  ::)

 

Åkey da, tar du Canberran inverted gjennom der, da blir jeg imponert.

 

Ha ha ha,  riktig nok har vi gærne det artig,  men det nytter ikke å kødde med denne modellen  ;D  Det er både svakheten og kvaliteten ved JF Canberra,  den er så realistisk,  at den biter av deg hodet hvis man prøver å fly den utenfor normale prosedyrer.  Det er vanskelig nok å fly gjennom hangaren,  for også Canberraen trenger hastighet for å oppføre seg skikkelig. I landingshastighet vingler den noe uforutsigbart,  og for høy hastighet treffer man neppe hangaren.  I virkeligheten hadde dette neppe latt seg gjennomføre,  for det står bygninger i veien både før og etter,  og Canberraen er ikke akkurat noe aerobatic-fly  8)

 

YAggfmR.jpg

 

PkyLgqV.jpg

 

IYtRJAQ.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Det er bra Kim,  tror nok WT har utviklet seg mye siden jeg prøvde meg for 2-3 år siden  :)

 

OK skal førsøke å pine en 737 gjennom en vakker dag

 

;D  ;D  ;D den gler vi oss til å se på .  Hangaren er nok i minste laget,  men det kan bli en interessant opplevelse likevel  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Okei Andrew,  æ varmer opp med det største flyet æ har pløyd gjennom hangaren  :)

 

lXLK9cv.jpg

 

caEOdCR.jpg

 

HM3hOPB.jpg

 

08GZ9OO.jpg

 

Orion er grei å stabilisere til stødig flight,  men det spørs om ikke det skulle vært ryddet bort diverse stativer og utstyr i hangaren.

Også hustakene utenfor ga nok klaring,  men så er Orion nokså lett på rorene med lite fuel innabors.  Hadde akkurat nok til et par testrunder og landing i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Skulle gått med kaffekoppen der og ant fred og ingen fare

 

;D  ;D  ;D ja det kan være farlig å drikke for mye kaffe  ;D  For ikke å snakke om hvis denne karen kom dundrende !?  Den ble nok i største laget,  både for gjennomflyvningen,  og ikke minst i forhold til bygningene utenfor.  For ordens skyld,  æ brukte fraktversjonen av 777,  og var alene ,  vi er jo tross alt seriøse simmere  ;D

 

5Bi4I77.jpg

Tror ikke æ skal prøve med 747 ,  når PMDG endelig slipper den  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Hvilke hangar er det som du prøver å herpe?...

 

(Tenker trippel-syveren ryddet hangaren godt  :P :P

 

Hå håå,  en av hangarene på Edwards AFB.  Tipper det stod ikke igjen en tøddel i den hangaren  ;D

 

En kan jo late som midtluka er åpen til halen, men vet ikke hvordan det gikk mht vingespennet. Tenk så morsomt det hadde vært om nærliggende ting ble påvirket av turbulensen :-p

 

Huff nei,  det var nok ikke plass til hverken halen eller vingene.  Vingespennet gikk godt utenfor hangarens yttervegger,  og det var ikke nubbetjangs å unngå bygningene som var utenfor.  Ble nok full krasj i denne testen,  så det var da enda bra æ ikke hadde med noen passasjerer  ???  Ellers kunne det vært kjempegøy om turbulensen også var simulert,  f.eks virvlet opp støv/vann ved lavtflyvning  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...