Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 20. januar 2017 Premium Medlem Del Skrevet 20. januar 2017 I pur glede over Eivins utrettelige entusiasme for EE Lightning, er det umulig å la dette fartsmonsteret stå å vantrivest i en mørk hangar ;D Hos meg er det Edwards AB som er selveste testbasen for nye flymodeller, og for endelig godkjennelse og kvalitetsstempel, er nåløyet en kontrollert gjennomflyvning av en av flybasens hangarer (har vi hørt den før ;D ). Skal innrømme det med en gang, Lightningen er noe av det vanskeligste æ har rattet gjennom hangaren. Med sin langsomme reaksjon på motoren, sin enorme skyvekraft og avhengighet av hastighet, skal man holde tunga rett i munnen for å treffe dette nåløyet i 500 knots. Hadde mange overflyvninger før æ traff blink. Med for høy hastighet må man langt unna for å sikte seg inn, og da er det nesten umulig å spotte hangaren. For lav hastighet, og monsteret er nesten ikke mulig å kontrollere safe. Men sånn skal det være, modellen er fantastisk bra, lydkvaliteten tvinger fram gåsehud og man gliser så det nesten gjør vondt ;D God helg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Gustafson Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 Går ut fra at bakkemannskapene sto oppstillt på rekke i hangaren for en fellesklipp av sveisen i samme rennet ;D RuneG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 Nå er det store spørsmålet, går Canberraen gjennom der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 Jadda, det burde gå fint Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torstein Sønstabø Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 Du er ikkje tøff før du tar "knife edge" gjennom der med elektrikeren Ernst Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 20. januar 2017 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 20. januar 2017 Går ut fra at bakkemannskapene sto oppstillt på rekke i hangaren for en fellesklipp av sveisen i samme rennet ;D Ha ha ha, bakkemannskapet stupte i dekning på hver side av hangaren ;D Nå er det store spørsmålet, går Canberraen gjennom der? Yepp, enig med Fredrik. Har gjort det, og skal prøve å gjenta det, Canberraen er stødig som et lokomotiv ;D Du er ikkje tøff før du tar "knife edge" gjennom der med elektrikeren Ernst Oooops, Lightningen ramler som en murstein, hvis du banker den 90 grader ! Enda verre enn Starfighter`n, som har 30 prosent av "løftet" i skroget. Nytter ikke å bruke energien fra sving inn i den hangaren, men vi har jo sett noen hårete gjennomflyvninger inverted 8) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 Åkey da, tar du Canberran inverted gjennom der, da blir jeg imponert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 20. januar 2017 Del Skrevet 20. januar 2017 Simpelthen nydelig. Det der må jeg si var en respektabel low pass. Jeg tror ikke jeg skal prøve meg på noe liknende. Det var vel bare på sin plass og dra den vertikalt etterpå bare for å demonstrere denne maskinens enorme krefter. Det kommer foresten en grafikk og lydmessig oppgradering, jeg antar ikke altfor lenge etter at toseterne (T5, T55) slippes. Dave fant ut at han ville slippe en T55 utgave også så det drøyer litt til (Toseteren lik F6 med den store tanken) Når det skjer er litt opp til om vi får løst et par problemer som gjenstår. Ellers er den omtrent klar som dere sikkert har fått med dere av mine screenshots og videoer i det siste. Tips til motorhåndtering på Lightning: Siden Rolls Royce Avon-serien (Lightning, Caravlle Super) er av den litt eldre typen turbojet så er den treg å spole opp når turtallet er under 60%. Derfor bør man holde en eller begge av motorene i high-idle (ca 60% turtall) Da responderer den kjapt. Hvis man holder muspekeren over throttlene så får man opp prosenter. High idle er omtrent 18% på tooltips, og da er det lett å matche den andre throttlen til den som allerede står i posisjon Uansett går den luftdrevne generatoren offline under 58% turtall og du får denne clanger-advarslen. Det farlige er å gå sakte og lavt med begge motorene i low idle. Bare en motor gir deg like mye kraft som feks en 104, så man kan komme ut av trøbbel med bare en motor i high idle. Speedbraken kan senkes for å skape ekstra luftmotstand slik at man kan holde høyere turtall. På final appraoch er det pga dette prosedyre å fly med speedbraken ute. Jeg tror han driver og lager en paint av denne smekre Thunder City utgaven også, og jeg kan simpelthen IKKE vente. Den som vil vite mer om denne galskapen her må gjerne ta en titt på denne korte videoen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 21. januar 2017 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 21. januar 2017 Spennende filmsnutt Eivin, spørs om jeg klarer å holde meg unna 2-setern, selv om jeg har kjøpt to varianter av Lightningen fra før : Åkey da, tar du Canberran inverted gjennom der, da blir jeg imponert. Ha ha ha, riktig nok har vi gærne det artig, men det nytter ikke å kødde med denne modellen ;D Det er både svakheten og kvaliteten ved JF Canberra, den er så realistisk, at den biter av deg hodet hvis man prøver å fly den utenfor normale prosedyrer. Det er vanskelig nok å fly gjennom hangaren, for også Canberraen trenger hastighet for å oppføre seg skikkelig. I landingshastighet vingler den noe uforutsigbart, og for høy hastighet treffer man neppe hangaren. I virkeligheten hadde dette neppe latt seg gjennomføre, for det står bygninger i veien både før og etter, og Canberraen er ikke akkurat noe aerobatic-fly 8) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Vingling/krangling i landingshastighet er bare fornavnet, har dundra i bakken flere ganger i den Amerikanske utgaven i WT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 21. januar 2017 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 21. januar 2017 He he såpass, imponerende i såfall, at også WT har realistiske flight mdl. Trodde den var mer "arkadisk" ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 OK skal førsøke å pine en 737 gjennom en vakker dag. Går bra under Fedafjorden Bru når jeg bruker CWS. Men det er jo luksus og "fusk". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Kristensen Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Flight mdl. i WT er nok ikke like realistisk som P3D nei, men er kun "arkadisk" når mann flyr i arcade mode, personelig holder jeg meg til realistic- og sim mode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 21. januar 2017 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 21. januar 2017 Det er bra Kim, tror nok WT har utviklet seg mye siden jeg prøvde meg for 2-3 år siden OK skal førsøke å pine en 737 gjennom en vakker dag ;D ;D ;D den gler vi oss til å se på . Hangaren er nok i minste laget, men det kan bli en interessant opplevelse likevel ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 21. januar 2017 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 21. januar 2017 Okei Andrew, æ varmer opp med det største flyet æ har pløyd gjennom hangaren Orion er grei å stabilisere til stødig flight, men det spørs om ikke det skulle vært ryddet bort diverse stativer og utstyr i hangaren. Også hustakene utenfor ga nok klaring, men så er Orion nokså lett på rorene med lite fuel innabors. Hadde akkurat nok til et par testrunder og landing i etterkant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Gustafson Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Stilig ;D RuneG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 21. januar 2017 Del Skrevet 21. januar 2017 Skulle gått med kaffekoppen der og ant fred og ingen fare. Så kommer det en Orion gjennom dørene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 22. januar 2017 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 22. januar 2017 Skulle gått med kaffekoppen der og ant fred og ingen fare ;D ;D ;D ja det kan være farlig å drikke for mye kaffe ;D For ikke å snakke om hvis denne karen kom dundrende !? Den ble nok i største laget, både for gjennomflyvningen, og ikke minst i forhold til bygningene utenfor. For ordens skyld, æ brukte fraktversjonen av 777, og var alene , vi er jo tross alt seriøse simmere ;D Tror ikke æ skal prøve med 747 , når PMDG endelig slipper den 8) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 :o ???! Imponerende!! Hvilke hangar er det som du prøver å herpe?... (Tenker trippel-syveren ryddet hangaren godt :P) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Bærre lekkert. En kan jo late som midtluka er åpen til halen, men vet ikke hvordan det gikk mht vingespennet. Tenk så morsomt det hadde vært om nærliggende ting ble påvirket av turbulensen :-p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Sikkert greit å ha med fjernkontrollen til portene i tilfelle det er stengt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 22. januar 2017 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 22. januar 2017 Hvilke hangar er det som du prøver å herpe?... (Tenker trippel-syveren ryddet hangaren godt :P Hå håå, en av hangarene på Edwards AFB. Tipper det stod ikke igjen en tøddel i den hangaren ;D En kan jo late som midtluka er åpen til halen, men vet ikke hvordan det gikk mht vingespennet. Tenk så morsomt det hadde vært om nærliggende ting ble påvirket av turbulensen :-p Huff nei, det var nok ikke plass til hverken halen eller vingene. Vingespennet gikk godt utenfor hangarens yttervegger, og det var ikke nubbetjangs å unngå bygningene som var utenfor. Ble nok full krasj i denne testen, så det var da enda bra æ ikke hadde med noen passasjerer ??? Ellers kunne det vært kjempegøy om turbulensen også var simulert, f.eks virvlet opp støv/vann ved lavtflyvning ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.