Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 1. desember 2013 Premium Medlem Skrevet 1. desember 2013 Fiklet litt med sliderne i P3D2 og vips, så var ytelsen på FSX-nivå. Fortsatt skygger og lys som hever den visuelle opplevelsen til nye høyder, og fps holder seg rundt 30. Og jeg har IKKE mottatt det nye grafikk-kortet enda . Dette begynner å love godt for fortsettelsen. Bonus var installering av Skunkworks fantastiske F-104G...... og den funker glimrende rett ut av zip-fila ( de tilbyr egen P3D-versjon ) . Behøvde ikke engang å aktivere den før take off . Skyggevirkningen i VC er bare fantastisk, må oppleves. Glade Jul ;D Det er ingen dramatisk forskjell fra FSX, men innlevelsen ble faktisk bedre med de visuelle effektene man får ekstra i P3D2. Skyggene flyter perfekt i VC, og skaper ekstra realisme i fart og dyp konsentrasjon Fps rundt 30 , og vi snakker fremdeles om min noe tilårskomne 2,8 GHz prossessor og 1 Gig grafikk-kort ! Siter
Thom Veggen Skrevet 1. desember 2013 Skrevet 1. desember 2013 Flotte bilder Ernst. Hvilke nivå ligger skyggeslideren din på? Kjører du andre skygger en i/på selve flyet? Regner med du backer litt på autogen får å åpne flyten du har? Blir nok å gi meg selv en heftig julegave i år, i form av et beefy skjermkort. Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 1. desember 2013 Skrevet 1. desember 2013 Ai ai. Skjønner at det ligger en ny zip på G modellen en plass og venter. Her skal det leites. Som vanlig glimmers pics. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 1. desember 2013 Forfatter Premium Medlem Skrevet 1. desember 2013 Hvilke nivå ligger skyggeslideren din på? Kjører du andre skygger en i/på selve flyet? Regner med du backer litt på autogen får å åpne flyten du har? Kjører skygger inne og utenpå flyene, men har innstillingene på medium kvalitet. Autogen og scenery ligger på "normal" mens jeg klikker bort volumetrik fog når jeg flyr blåselampe ( denne siste stjeler mye fps , så det håper jeg blir bedre med nytt grafikk-kort ) . Siter
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 1. desember 2013 Premium Medlem Skrevet 1. desember 2013 Da må du prøve den nye skyggetweaken jeg starta ny tråd om under prepar3d feltet Ernst! Åpna ny verden for meg iallefall. Definitivt verdt å prøve!! Bra du begynner å få fart på sakene da! ;D Siter
Inge Jenstad Skrevet 1. desember 2013 Skrevet 1. desember 2013 Er det Bodø bildene dine skal forestille? Hvis JA, da tror jeg at jeg holder meg til FSX ennå en stund. Og det er jeg vel også nødt til. Har for gammelt skjermkort for DirectX-11 (GeForce GTX 260). Trist! Hva kan du ellers si om V2? Er P3D så mye mer realistisk enn FSX? Etter å ha sett en del videoer om P3D V2 så synes jeg at dette virker litt som "same s h i t - New wrapping". Er det bare disse skyggene som skal gi oss så mye mer realistisk simulator, eller er det mer som taler for at jeg er nødt til å kjøpe nytt skjermkort og så oppgradere til V2. Misforstå meg rett: jeg oppgraderer gjerne hvis det kan gi meg noe! Siter
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 1. desember 2013 Premium Medlem Skrevet 1. desember 2013 Mye mer enn bare skygge ja. Ikke minst er det slutt med stutters. Atmosfæren som lyset skaper er bedre enn fsx. Dybden i bildet er bedre. Ekte lys og volumetriske skyer og tåke øker også realismen. Men man må finne riktig settings for sin spesifikke maskin, det er viktig. Da kan man få litt både i pose og sekk. Har vært borti ett CTD uten at jeg vet hvorfor, men ellers veldig fornøyd. Sist men ikke minst har jo simmemiljøet nå fått en versjon som både patches og oppgraderes av et team, og det er lenge siden sist! Det er verdt mye! Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 1. desember 2013 Skrevet 1. desember 2013 Er det Bodø bildene dine skal forestille? Hvis JA, da tror jeg at jeg holder meg til FSX ennå en stund. Og det er jeg vel også nødt til. Har for gammelt skjermkort for DirectX-11 (GeForce GTX 260). Trist! Hva kan du ellers si om V2? Er P3D så mye mer realistisk enn FSX? Etter å ha sett en del videoer om P3D V2 så synes jeg at dette virker litt som "same s h i t - New wrapping". Er det bare disse skyggene som skal gi oss så mye mer realistisk simulator, eller er det mer som taler for at jeg er nødt til å kjøpe nytt skjermkort og så oppgradere til V2. Misforstå meg rett: jeg oppgraderer gjerne hvis det kan gi meg noe! "Ny" grafikkmotor, ellers ikke noe særlig nytt. Fly oppfører seg på samme måte som i FSX. Siter
Inge Jenstad Skrevet 1. desember 2013 Skrevet 1. desember 2013 Takk for svar. Må vurdere renovasjon av "boksen" om dette skal realiseres; - skjermkort og kanskje CPU. Hovedkort? Tja ... Fortsatt god søndag! Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 1. desember 2013 Forfatter Premium Medlem Skrevet 1. desember 2013 Er det Bodø bildene dine skal forestille? Hvis JA, da tror jeg at jeg holder meg til FSX ennå en stund .... he he, ja det er Bodø ??? , og det ser mye bedre ut i P3D2 enn i FSX pga bedre fargemetning, bedre autogen m.m. Nå var dette ikke ment som en demo på hvor fint det kan være i Bodø, men mer som en bekreftelse på at også vi med low-end PCer kan få god flyt i P3D2 . Å svitsje view fra innsiden til utsiden er ikke den beste måten å vise flotte scenery, da min PC trenger tid for å hente inn texturene, og så var perspektivet i meste laget "telelinse" . I tillegg krever Starfightern en del oppmerksomhet under landing, så æ var rask ut og inn igjen Men dette har jeg et håp om å forbedre med nytt grafikk-kort ( som er i posten ). Og som et siste forsvar...... det ser mye bedre ut fra cockpit i fart, enten du lander i Bodø eller andre flyplasser . Kjetil, æ skal prøve den tweaken din, kanskje det blir enda bedre ;D Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 2. desember 2013 Skrevet 2. desember 2013 Men ka i alle dager e greia med bmurry teksturer? Ser ikke noe fint ut i det hele tstt. Halve byen er jo sandpapir. Hva er det som gjør det slik? Nå er det en stund siden jeg fløy til Bodø i FSX, men jeg kan sverge på at det kkke så slik ut sist jeg fløy... Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 2. desember 2013 Skrevet 2. desember 2013 Hos mæ ser bodø slik ut har nokk litt med hardware og hvor hardt man kan kjøre sliderne i P3D2. Og nu sett æ nu på en ganske ok maskin, einaste som dræg ned her e skjermkorte og HDD. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 2. desember 2013 Forfatter Premium Medlem Skrevet 2. desember 2013 Slik ser det ut hos meg også i "vidvinkel-view" . Og hvis noen fortsatt ikke har fått det med seg, det er IKKE noe i veien med scenery. Jeg har en low-end PC med et alt for trægt grafikk-kort i forhold til hva P3D2 krever. . I FSX er dette ikke noe problem, men P3D2 er en helt ny simulator !!! Bildeserien var ment å fortelle om hva man kunne få til med en low-end PC, og IKKE for å skryte av scenery. Det er ikke vanskelig å ta imponerende screenshots, men det kan være en utfordring å få P3D2 til å gi deg den FLYOPPLEVELSEN man er ute etter. Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 2. desember 2013 Skrevet 2. desember 2013 men det kan være en utfordring å få P3D2 til å gi deg den FLYOPPLEVELSEN man er ute etter. æ trur du traff spiker på hode der. og du har så absolutt rætt i at p3d kræv en go del meire. Og d mærkest spesielt godt på skjærmkorte, Æ har 1GB ram på skjærmkorte og i FSX blir ca 350mb brukt, mens i p3d2 så blir alt brukt! Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 2. desember 2013 Skrevet 2. desember 2013 Ernst, skjønne den fint. Men d me blurr mein æ at æ oppdaga med Andrew sitt photo. Men muli æ huska feil. Ska se når æ kommer heim igjen. E på Meråker no Siter
Andrew Thomsen Skrevet 3. desember 2013 Skrevet 3. desember 2013 Bodø fotoet er 50m data, som betyr at det ser best ut fra 50m høyde. Fra visse vinkler er det litt blurry, uansett simulator. Jeg prøvde med 20m data, men det ble ikke bedre. Som med digitalkameraer, er det ikke bare antall pixler som bestemmer skarphet. Jobben starter faktisk med en god linse. For Bodø er 20m data like dårlig som med 50m data. Med andre ord, fotoet er ikke det helt store hva kvalitet angår, og jeg håper jeg kan laste ned noe bedre en vakker dag. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Premium Medlem Skrevet 3. desember 2013 Som sagt, ingen ting i veien med scenery. Under normal arbeidsflyt med utsikt fra cockpit, fungerer dette utmerket, og er med på å forsterke innlevelsen i underholdningspakken . Starfighter`n har landingshastighet på 180 knuter, motoren jobber med 97 % skyvekraft, throttle må behandles med silkehansker, pulsen er oppe i rød sone og det dugger på solbrillene. Da er fokus på flystripa, og man legger knapt merke til om det er noen blurete teksturer ;D Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.