Gå til innhold

Glade Jul


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Fiklet litt med sliderne i P3D2 og vips,  så var ytelsen på FSX-nivå.  Fortsatt skygger og lys som hever den visuelle opplevelsen til nye høyder,  og fps holder seg rundt 30.  Og jeg har IKKE mottatt det nye grafikk-kortet enda  :P .  Dette begynner å love godt for fortsettelsen.  Bonus var installering av Skunkworks fantastiske F-104G...... og den funker glimrende rett ut av zip-fila (  de tilbyr egen P3D-versjon ) .  Behøvde ikke engang å aktivere den før take off  :) . Skyggevirkningen i VC er bare fantastisk, må oppleves.  Glade Jul  ;D

 

Ih02HS2.jpg

 

SEh32Ce.jpg

Det er ingen dramatisk forskjell fra FSX,  men innlevelsen ble faktisk bedre med de visuelle effektene man får ekstra i P3D2.

 

IuUH8Oq.jpg

 

ZuVpRUj.jpg

Skyggene flyter perfekt i VC,  og skaper ekstra realisme i fart og dyp konsentrasjon  :P

 

QXyF5jV.jpg

Fps rundt 30 ,  og vi snakker fremdeles om min noe tilårskomne 2,8 GHz prossessor og 1 Gig grafikk-kort !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Hvilke nivå ligger skyggeslideren din på? Kjører du andre skygger en i/på selve flyet? Regner med du backer litt på autogen får å åpne flyten du har?

 

Kjører skygger inne og utenpå flyene,  men har innstillingene på medium kvalitet.  Autogen og scenery ligger på "normal" mens jeg klikker bort volumetrik fog når jeg flyr blåselampe (  denne siste stjeler mye fps ,  så det håper jeg blir bedre med nytt grafikk-kort ) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Bodø bildene dine skal forestille? Hvis JA, da tror jeg at jeg holder meg til FSX ennå en stund. Og det er jeg vel også nødt til. Har for gammelt skjermkort for DirectX-11 (GeForce GTX 260). Trist!

Hva kan du ellers si om V2? Er P3D så mye mer realistisk enn FSX? Etter å ha sett en del videoer om P3D V2 så synes jeg at dette virker litt som "same s h i t - New wrapping". Er det bare disse skyggene som skal gi oss så mye mer realistisk simulator, eller er det mer som taler for at jeg er nødt til å kjøpe nytt skjermkort og så oppgradere til V2.

Misforstå meg rett: jeg oppgraderer gjerne hvis det kan gi meg noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Mye mer enn bare skygge ja. Ikke minst er det slutt med stutters. Atmosfæren som lyset skaper er bedre enn fsx. Dybden i bildet er bedre. Ekte lys og volumetriske skyer og tåke øker også realismen. Men man må finne riktig settings for sin spesifikke maskin, det er viktig. Da kan man få litt både i pose og sekk. Har vært borti ett CTD uten at jeg vet hvorfor, men ellers veldig fornøyd.

Sist men ikke minst har jo simmemiljøet nå fått en versjon som både patches og oppgraderes av et team, og det er lenge siden sist! Det er verdt mye! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Bodø bildene dine skal forestille? Hvis JA, da tror jeg at jeg holder meg til FSX ennå en stund. Og det er jeg vel også nødt til. Har for gammelt skjermkort for DirectX-11 (GeForce GTX 260). Trist!

Hva kan du ellers si om V2? Er P3D så mye mer realistisk enn FSX? Etter å ha sett en del videoer om P3D V2 så synes jeg at dette virker litt som "same s h i t - New wrapping". Er det bare disse skyggene som skal gi oss så mye mer realistisk simulator, eller er det mer som taler for at jeg er nødt til å kjøpe nytt skjermkort og så oppgradere til V2.

Misforstå meg rett: jeg oppgraderer gjerne hvis det kan gi meg noe!

"Ny" grafikkmotor, ellers ikke noe særlig nytt. Fly oppfører seg på samme måte som i FSX.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Er det Bodø bildene dine skal forestille? Hvis JA, da tror jeg at jeg holder meg til FSX ennå en stund

 

.... he he,  ja det er Bodø  ??? ,  og det ser mye bedre ut i P3D2 enn i FSX pga bedre fargemetning,  bedre autogen m.m.  Nå var dette ikke ment som en demo på hvor fint

det kan være i Bodø, men mer som en bekreftelse på at også vi med low-end PCer kan få god flyt i P3D2 .  Å svitsje view fra innsiden til utsiden er ikke den beste måten

å vise flotte scenery,  da min PC trenger tid for å hente inn texturene,  og så var perspektivet i meste laget "telelinse" .  I tillegg krever Starfightern en del oppmerksomhet under landing,  så æ var rask ut og inn igjen  ;)  Men dette har jeg et håp om å forbedre med nytt grafikk-kort ( som er i posten ). Og som et siste forsvar......  det ser mye bedre ut fra cockpit i fart,  enten du lander i Bodø eller andre flyplasser  :P .

 

Kjetil,  æ skal prøve den tweaken din,  kanskje det blir enda bedre  ;D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Slik ser det ut hos meg også i "vidvinkel-view"    ;)  .  Og hvis noen fortsatt ikke har fått det med seg,  det er IKKE noe i veien med scenery.  Jeg har en low-end PC med et alt for trægt grafikk-kort  i forhold til hva P3D2 krever. .  I FSX er dette ikke noe problem,  men P3D2 er en helt ny simulator !!!  Bildeserien var ment å fortelle om hva man kunne få til med en low-end PC,  og IKKE for å skryte av scenery.    Det er ikke vanskelig å ta imponerende screenshots,  men det kan være en utfordring å få P3D2 til å gi deg den FLYOPPLEVELSEN man er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det kan være en utfordring å få P3D2 til å gi deg den FLYOPPLEVELSEN man er ute etter.

 

æ trur du traff spiker på hode der. og du har så absolutt rætt i at p3d kræv en go del meire.

Og d mærkest spesielt godt på skjærmkorte,

Æ har 1GB ram på skjærmkorte og i FSX blir ca 350mb brukt, mens i p3d2 så blir alt brukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodø fotoet er 50m data, som betyr at det ser best ut fra 50m høyde. Fra visse vinkler er det litt blurry, uansett simulator. Jeg prøvde med 20m data, men det ble ikke bedre. Som med digitalkameraer, er det ikke bare antall pixler som bestemmer skarphet. Jobben starter faktisk med en god linse. For Bodø er 20m data like dårlig som med 50m data. Med andre ord, fotoet er ikke det helt store hva kvalitet angår, og jeg håper jeg kan laste ned noe bedre en vakker dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Som sagt,  ingen ting i veien med scenery.  Under normal arbeidsflyt med utsikt fra cockpit,  fungerer dette utmerket,  og er med på å forsterke innlevelsen i underholdningspakken . Starfighter`n har landingshastighet på 180 knuter,  motoren jobber med 97 % skyvekraft, throttle må behandles med silkehansker,  pulsen er oppe i rød sone og det dugger på solbrillene.  Da er fokus på flystripa,  og man legger knapt merke til om det er noen blurete teksturer  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...