Andrew Thomsen Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Geir Grønlien, Jens Leo Iversen og jeg, har bestemt oss for at denne utgaven av Flesland er fremtidsrettet, og kanskje litt foran. Flesland 2012 er up to date, langt foran Cloud9, og med takk til Bergen kommune, har vi fått 15cm data til disposisjon. Jeg har fort og gæærnt laget "first cut" av fotosceneryet. Det ble så bra, at resten (som kan gi langt høyere presisjon), får man ta på sikt. Bildene viser hva jeg har rota sammen hittil når det gjelder ground. Modeller er laget av Geir. Taxiway skilting og info om fortløpende forandringer, er besørget av Jens. Etter min mening har vi en uhørt bra taxiway skilting. Nok om det, her kommer et par shots av hva som snart lastes opp, for oss alle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Jeg lar meg mer enn gjerne imponere - igjen! Skulle ønske jeg hadde initiativ til å lære meg teknikken med å lage sceneries selv. Da ble i alle fall Vinnu i Sunndal laget. Synes natur og fjell rundt der er besnærende for GA. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre_Mælumshagen Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Ett ord: WOW Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 Bergensområdet er utrolig bra for GA. Med Norske Broer, nye ENBR, eksisterende ENBM (også med 3D modeller av Geir), samt alle fjordene, er området en oase for GA flyvning. Det vil også komme til et lite scenery for Haakonsvern, med seilende fregatter fra Pasi, samt KV Svalbard, laget av Kjell Arild, og videreført av meg. Fra det dere ser på bildene, flyr jeg helikopter til Haakonsvern, og lander på seilende, norske fregatter. Hvem skulle trodd det kom dit :grin: PS, Inge: Om jeg husker rett, laget Jo Erlend et fint lite scenery for Vinnu? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Hennes Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Om eg møter deg en gang, Andrew, skal eg spandere en Whiskey på deg! Dette var virkelig fine bilder Back to case... Hvilken Whiskey er å foretrekke? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 DET er noe jeg kan svare på: MacAllan Select Oak (dyr) Ny på det lokale polet: Berry's Islay Reserve (ikke fullt så mye røyksmak) Poenget er at Single Malts (kun et slag korn brukes), er en annen verden enn en "whiskey". Det er en helt annen smak, og den type "whiskey" er mer som konjakk. Skygg unna Jack Daniels, Black Label og den type Blended DIESEL :grin:. Men til Blended sitt forsvar, finnes det der også noen gode, og Canada er stikkordet, uten at jeg spesifikt husker hvilken (kan skyldes hvordan jeg prøvesmakte) :whistle: Man har ikke isbiter i en single malt. Men jeg gjør det av og til likevel, men da kun en isbit. "Whiskey on the Rock" kaller jeg det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Dette ble virkelig flott! Godt jobba - igjen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Meget bra Andrew, men fortsatt ingen AES? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 Jeg liker ikke "forretningspolitikken" omkring AES, Per Kristian. Jeg (i dette tilfellet, Geir), må nedlegge en god del ekstra arbeid, så Aerosoft kan tjene seg mer penger, og Geir og jeg får nix tilbake. Sånt kjøper jeg ikke, og det kommer jeg aldri til å gjøre. Klapperschlange-politikk :grin: Geir avgjør. Og jeg har mer tro på GSX. Men bryr meg selv om ingen av delene, og dette er en freeware hobby, og ingen butikk man kan bestille ting i :smile: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roar Midttun Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Heftig:)...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Det er jo bare å kutte ut AES når du har fått GSX fra FSDreamteam. http://www.fsdreamteam.com/products_gsx.html Nå kan du jo få paint-kit til å lage norske handlere på flyplassene. Flesland har vel SAS og Norport tror jeg. Pasi har laget ett eksempel du kan overføre til flere ground vechiles her i denne posten: http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Main=79037&Number=636823#Post636823 Mye tøffere og mye billigere enn AES. Virker jo på alle flyplasser som har en grei AFCAD fil. Trenger du da noe mer da PK? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Olav Henjum Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Utrolig kult å se at det fortsatt er så mange som lager freeware scenery. Dette så rått ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 Jeg har blitt litt forsinket med beta downloaden. Skal få den opp snart :whistle: :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 Sceneryet kan nå lastes ned fra denne tråden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 5. mai 2012 Premium Medlem Del Skrevet 5. mai 2012 Takker for et flott arbeid måtte bare ta en liten rundtur i AS350èn til Helitransport Med Prepar3d her er bildene (mange) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 5. mai 2012 Premium Medlem Del Skrevet 5. mai 2012 ble ikke plass til alle så her er resten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 Artig å se hvordan det er med P3D. Men jeg savner øyeblikkelig kystlinjene til Hasse :smile:. Har ellers kjørt mye veien på bilde 4, frem og tilbake til flyplassen. Mye kø der, så en får god tid til å feste seg ved detaljene. Apron på tredje siste bilde vil bli fjernet når bygningene er sentrert, så en får flere detaljer fra fotoet. Det er en kjapp og enkel jobb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 5. mai 2012 Premium Medlem Del Skrevet 5. mai 2012 Har rotet vekk "oppskriften" for justering av kystlinjene så da er det bare sånn til jeg finner den igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ådne Skaar Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Utrolig arbeid til alle som har vært med på å lage denne! Vil rullebanen bli bøyd ved enden av RWY 17, som i virkeligheten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 5. mai 2012 Premium Medlem Del Skrevet 5. mai 2012 Ja da har jeg vært hos "Byggmakker" og jaggu hadde de både vær og kystlinjer for Bergen :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 7. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2012 Jeg var jo selv uten "kyststriper" lenge (gamle Norway Scenic), men ser det blir fattig landskap uten de. Det blir også feil overgang mellom land og vann (opptil flere hundre meter), uten stripene til å definere skillet. Ådne: FS er ikke laget for sloped runways, så vi må leve med det flate. Gjør også min jobb enklere :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Så lenge ikke broene fungerer med Ctrl-J så får ikke GSX til å bruke de. Så nei GSX funker ikke bra på Bergen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Vet det er mulig å lage sloped runway, men da må terrenget og runwayen være et 3d objekt og ikke standar fs. Dette blir jo selvfølgelig 1 million ganger mer jobb. Utrolig bra jobbet med dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Også støtter det ikke AI-fly, for de som bruker det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Finner det ganske utrolig at når man legger ned et stort arbeid for å lage flott flyplass og så er det alltid noen som skal ha mere. Dette er jo et freeware prosjekt, men alikevel får en detaljerte modeller, presis taksebaner, navaids info og phototerrain. Takk til alle involverte! Per Kristian: Vil da tror GSX funger på Bergen, foruten at gaten beveger på seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Nydelig stykke arbeid alle mann! Jeg hadde en tur OSL-BGO idag, med NGX'n - fikk ingen DME på RW17? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2012 Det er ingen ILS-DME'er på Flesland. Du må bruke FLS DVOR på 115.55. Det er den VOR'en som ligger på kollen i nord, du ser den på fotosceneryet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje Pettersen Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Når blir dette tilgjengelig for nedlasting? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Helge Småvollan Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Ligger allerede tilgjengelig. Les gjennom side 2 i denne tråden. Er link der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Laphroaig, Lagavulin eller andre som smaker som å suge på en jernbanesville som er godt impregnert med kreosot. Har også etter hvert fått sansen for diverse irske eliksirer ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.