Gå til innhold

Flesland 2012


Anbefalte innlegg

Geir Grønlien, Jens Leo Iversen og jeg, har bestemt oss for at denne utgaven av Flesland er fremtidsrettet, og kanskje litt foran. Flesland 2012 er up to date, langt foran Cloud9, og med takk til Bergen kommune, har vi fått 15cm data til disposisjon. Jeg har fort og gæærnt laget "first cut" av fotosceneryet. Det ble så bra, at resten (som kan gi langt høyere presisjon), får man ta på sikt. Bildene viser hva jeg har rota sammen hittil når det gjelder ground. Modeller er laget av Geir. Taxiway skilting og info om fortløpende forandringer, er besørget av Jens. Etter min mening har vi en uhørt bra taxiway skilting. Nok om det, her kommer et par shots av hva som snart lastes opp, for oss alle.

 

bergen1.jpg

 

2012-5-2_14-45-52-864.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergensområdet er utrolig bra for GA. Med Norske Broer, nye ENBR, eksisterende ENBM (også med 3D modeller av Geir), samt alle fjordene, er området en oase for GA flyvning.

 

Det vil også komme til et lite scenery for Haakonsvern, med seilende fregatter fra Pasi, samt KV Svalbard, laget av Kjell Arild, og videreført av meg. Fra det dere ser på bildene, flyr jeg helikopter til Haakonsvern, og lander på seilende, norske fregatter. Hvem skulle trodd det kom dit :grin:

 

PS, Inge:

 

Om jeg husker rett, laget Jo Erlend et fint lite scenery for Vinnu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET er noe jeg kan svare på:

 

MacAllan Select Oak (dyr)

 

Ny på det lokale polet: Berry's Islay Reserve (ikke fullt så mye røyksmak)

 

Poenget er at Single Malts (kun et slag korn brukes), er en annen verden enn en "whiskey". Det er en helt annen smak, og den type "whiskey" er mer som konjakk.

 

Skygg unna Jack Daniels, Black Label og den type Blended DIESEL :grin:. Men til Blended sitt forsvar, finnes det der også noen gode, og Canada er stikkordet, uten at jeg spesifikt husker hvilken (kan skyldes hvordan jeg prøvesmakte) :whistle:

 

Man har ikke isbiter i en single malt. Men jeg gjør det av og til likevel, men da kun en isbit. "Whiskey on the Rock" kaller jeg det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke "forretningspolitikken" omkring AES, Per Kristian. Jeg (i dette tilfellet, Geir), må nedlegge en god del ekstra arbeid, så Aerosoft kan tjene seg mer penger, og Geir og jeg får nix tilbake. Sånt kjøper jeg ikke, og det kommer jeg aldri til å gjøre. Klapperschlange-politikk :grin:

 

Geir avgjør. Og jeg har mer tro på GSX. Men bryr meg selv om ingen av delene, og dette er en freeware hobby, og ingen butikk man kan bestille ting i :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å kutte ut AES når du har fått GSX fra FSDreamteam. http://www.fsdreamteam.com/products_gsx.html

Nå kan du jo få paint-kit til å lage norske handlere på flyplassene. Flesland har vel SAS og Norport tror jeg.

Pasi har laget ett eksempel du kan overføre til flere ground vechiles her i denne posten: http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Main=79037&Number=636823#Post636823

 

Mye tøffere og mye billigere enn AES. Virker jo på alle flyplasser som har en grei AFCAD fil. Trenger du da noe mer da PK?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se hvordan det er med P3D. Men jeg savner øyeblikkelig kystlinjene til Hasse :smile:. Har ellers kjørt mye veien på bilde 4, frem og tilbake til flyplassen. Mye kø der, så en får god tid til å feste seg ved detaljene.

 

Apron på tredje siste bilde vil bli fjernet når bygningene er sentrert, så en får flere detaljer fra fotoet. Det er en kjapp og enkel jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ådne Skaar

Utrolig arbeid til alle som har vært med på å lage denne! :)

Vil rullebanen bli bøyd ved enden av RWY 17, som i virkeligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var jo selv uten "kyststriper" lenge (gamle Norway Scenic), men ser det blir fattig landskap uten de. Det blir også feil overgang mellom land og vann (opptil flere hundre meter), uten stripene til å definere skillet.

 

Ådne:

 

FS er ikke laget for sloped runways, så vi må leve med det flate. Gjør også min jobb enklere :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner det ganske utrolig at når man legger ned et stort arbeid for å lage flott flyplass og så er det alltid noen som skal ha mere.

 

Dette er jo et freeware prosjekt, men alikevel får en detaljerte modeller, presis taksebaner, navaids info og phototerrain.

 

Takk til alle involverte!

 

Per Kristian: Vil da tror GSX funger på Bergen, foruten at gaten beveger på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...