Alexander Lian Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Heisann. Vet at det har vært mange tråder om tattoos vs flyging. Men fant ingen tråder som ga meg svar på dette. Jeg har lyst til å bli mikroflyger men har endel tattooveringer. Høyre arm er ganske godt dekket, bryst og høyre lår også. Har også en tattoo på halsen. Kan jeg bli mikroflyger? Vil vel egentlig tro det, er jo ingen som kan nekte meg å fly privat vel? Hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Eh, skulle forundre meg sterkt om du får avslag pga tatoveringer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Tja med mindre du tattoverer "STYRT" eller noe midt i panna, er det vel ingenting som tilsier at du ikke skal få denne lappen.¨ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Dette handler vel mer om at selskaper ikke nødvendigvis synes det er like kult om du har synlige tattoveringer med uniformen på (her kan jo kortarmet skjorte bli trøblete). Jeg tenker selv å få litt blekk, men kommer ikke til å ta det så synlig som mulig (mtp at jeg tenker å bli flyver), i allefall ikke i første omgang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Dette handler vel mer om at selskaper ikke nødvendigvis synes det er like kult om du har synlige tattoveringer med uniformen på (her kan jo kortarmet skjorte bli trøblete). Hvis du skal søke jobb i selskap som mikroflyger er det noe annet som skurrer enn litt blekk på armene :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Exactly, hehe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 He he.. :grin: Kan jo hende det har dukket opp ett micro firma?? Vi frakter deg og "kanskje" din koffert til destinasjonen!! Hvis det ikke er for langt unna og ikke er mørkt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Lian Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 Takker for svar:) Haha, nei har nok ikke planer om å søke jobb innen luftfart nei Alle tattoveringene mine kan skjules bortsett fra den på halsen, så det toget har nok kjørt, hehe. Men da er det jo bare å bestille bøker og kurs til mikrofly asap Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Veit ikke om det er noen egne bøker til Micro.. Nå håper jeg noen retter meg hvis jeg tar feil, men er det ikke samme teori som PPL bortsett fra Radio biten stort sett?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Det er bøker til mikro jo..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Rune Garborg Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Ingen kan vel få avslag pgs tatoveringer ? Hva har det å si ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Det har null og niks å si. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christopher herregården Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Enkelte selskaper som kan ha preferanser om hvor en stor tatovering i trynet veier posetivt eller negativt.. Men de kan vel ikke gi deg avslag på søknad ? Christopher Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Og snakk om ansettelse i selskap blir en helt annen diskusjon. Vi har forøvrig mange ansatte i selskapet, både i cockpit og kabin, som har tatoveringer. Men de fleste er strategisk nok plassert til at de ikke synes når man bærer uniform. Akkurat tatoveringer er jo noe som blir stadig mere vanlig og akseptert virker det som. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 For info så var det en co-pilot i SAS engang som hadde nesten armene dekket med tattoveringer (satt klapp). Så skal nok ikke være en stor ulempe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Jeg vet om minst en psykolog som mener at utbredt bruk av tatoveringer, piercinger, scarring, etc, er en klar indikasjon på at ikke alt er som det skal være over snippen. Møt på en sånn ved jobbintervjuet and guess what happens? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Da mæler du til han med full kraft og gir han en muntlig leksjon om at utseende og kroppkunst ikke har NOE å si på hvordan du leverer varene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Lykke til med den jobben da Mads. Og til trådstarter, lykke til med mikro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Ramberg Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 for å si det sånn da. har man tattoveringer eller piercinger har ingenting å si i forhold til flygning. så lenge man består medisinske krav så er det bare å kose seg der oppe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.