Jan Arild Gjemble Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Hadde det "styggtravelt" med å komme meg opp til Ketchikan for å rekke flighten søndag kveld. Måtte ha hurtigtransport.... Flere bilder fra dagens MP-flight kommer nok senere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul-André Tilrem Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Ny jomfrutur i nytt landskap denne søndagen. Vi var et bra kobbel i startet, men problemer med at mange ble kastet ut førte til at enkelte ga seg etterhvert. På tur fra Ketchikan mot Stewart passerer vi noen massive radiotårn Substitutt for Eddystone Rock Sneik meg ombord i maskina til Kjell og tok et bilde. :whistle: Ernst inn for landing på Stewart Fjell og atter fjell her oppe. Endelig kom vi til gruva til Jan Arild. Nede på Smithers ga jeg meg for kvelden etter mange timers flyging i dag. Takk for en hyggelig kveld, og vi sees neste søndag ned i Tasmania for årsdagen for første offisielle organiserte MP tur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pasi Jorgensen Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 The End :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Uffda Pasi. Den gikk jeg tydeligvis glipp av. Men vil uansett rette en stor takk til Ernst og Jan A som hadde planlagt denne turen. Det ble som vanlig en opplevelse og sitte og fly i dette glimrende terrenget med Jan som guide. Hans komentarer på hva vi ser under oss og historien rundt deg gjør at disse turene blir langt mere enn en vanlig freeflight. Slenger ut noen bilder av hvordan det så ut fra min maskin og håper dere liker det. Takk for turen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Øystein Hansen Skrevet 7. november 2010 Premium Medlem Del Skrevet 7. november 2010 Min farkost for kvelden var en Iris Pilatus PC-9. Herlig utsikt fra denne cockpiten, med glass i alle retninger og fantastisk utsikt over Alaskas fjorder og fjell. Paul-André ute til høyre Noen råe fjell var det også på denne turen... ...og noen råe piloter med mange halsbrekkende manøvere (les kapt. Furuhuatt). Så fort jeg var i nærheten av å hale innpå, så forsvant han enten rett ned... ...eller opp ned lavt over elva... ...eller med kjappe høyre/venstre turns rundt flyet til Jan Arild. Artig! :grin: Takk for en artig kveld i Pacific Fjords --------- Øystein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius91 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Flott natur, flott grafikk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Herlige bilder og en flott oppsummering av turen de andre har gjort. Her kommer mitt bidrag fra mine opplevelser denne søndagen. Vi startet alle fra Ketchikan, og mange av oss har her linet opp Utflyging og passer på å få knipset et bilde av cruisebåtene som ligger i havna På vei over til Stewart passerer vi dette radiomast-anlegget midt ute i vildmarka! Øyvind oppe og hilser på før han skjærer av til høyre Mange har landet i Stewart, og Ernie bremser det han kan Etter take off fra Stewart og en lang tur opp dalen for å vinne høyde før jeg snudde. Her over Stewart igjen på vei ut og videre Bestemte meg å ta en liten sightseeing mens de andre kom i lufta så vi fik flydd i samlet flokk. Her ser vi først Salmon Glacier langt der framme Så flyr vi over den gamle nedlagte gruva ved navn "Premier Gold mine" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Etter Stewart og videre sørover igjen passerer vi denne lille plassen, Alice Arm Etter at vi passerte nok et fjell kom vi ned i denne dalen hvor British Columbias eldste lavaflom ligger Herfra gikk turen direkte videre mot Smithers. Nydelig utsikt og flott scenery dette. I bakgrunnen her har vi den Canadiske motsatsen til Syv Søstre i Norge, The seven Sisters. Etter en landing og tissepause i Smithers var det på tide å komme seg i lufta igjen Her er det Øystein og Ernie som sitter på som en klegg! Som sagt, kan det bli bedre enn dette nydelige landskapet og et nydelig fly! Descending til Terrace, nest siste stopp på turen Fra Terrace var det flybytte og vi fulgte dalen ut til havet og Prince Rupert hvor ferden sluttet for denne gang. Vell møtt til nye eventyr i Pacific Fjords! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 8. november 2010 Premium Medlem Del Skrevet 8. november 2010 Fantastiske bilde-reportasjer folkens !! Det er tydelig at vintersesongen har satt inn, for i går var det kø for å bli med på søndagsturen. Det lover bra, og Pacific Fjords lover bra, et enormt område med utrolig fine og varierende utfordringer. Det er store avstander mellom flybasene, så her må vi nok over på tøffere flytyper etter hvert. Og denne søndagen var det flere som hadde investert i 2-motors, her undertegnede og Jan-Arild med sin nye Cessna 310. Noe klabbåbabb i starten, som (kanskje) skyldes veldig mange pålogget MP, og mange forskjellige PC-oppsett som skulle utregnes av den stakkars serveren. Men det gikk seg til, og under første stopp i Stewart lyste det med røde bokstaver mot meg :grin: . Her dukket også Gunnar opp med sin nymalte C-310, og jeg fikk vist fram min like nymalte "Blackbird" fra samme kunstner . På vei fra Stewart fikk vi se hvor mange som fremdeles hang med, og jeg regner med ALLE hadde Pacific Fjords, så her må vi bare øremerke alle søndager utover vinteren :grin: . Det dukket også opp flere spennende flytyper, og her ser vi Øyvind med sin høyt elskede P-51 Mustang, for anledningen kamuflert som Skyraider. Og etter som avstandene økte, var det flere som gikk over til warbirds. I Smithers byttet jeg min Cessna 310 med en Iris T-6 TexanII, mens Pasi roller utålmodig over basen i sin Corsair . Med Jan-Arild som tviholdt på sin C-310, på den ene siden..... ......og Øystein med sin Pilatus PC-9 på den andre siden :grin: I Terrace møtte vi dette sørgelige synet av Pasi. Understellet brøt sammen i landingen, og det var ingen i Terrace som kunne reparere, så her måtte Pasi gi seg for kvelden. Siste rest av oss andre fortsatte videre mot Prince Rupert, og nå hadde også Jan-Arild byttet til tidenes raskeste Pilatus Porter :grin: . Da var det på tide å gi seg for oss andre også, og Kjell rakk å logge seg ut før jeg fikk tatt gruppebildet. Kjempekveld, kjempeartig, kjempelangt og kjempefin gjeng! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Arne Randa Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Så ble endelig søndag. Denne gangen er de fleste bildene av et fantastisk senery. Kom fra Stewart og parkerte tidlig på Kitchikan. Flyet måtte klargjøres og støvsuges for allt som kunne løsne å fly rundt i kabinen. Da er søndagens tur endelig igang. På disse trakter er det som hjemme i Finnmark, to årstider. Sommer og Vinter. Woodcock. De syv søstre. Kamera festet på venstre motor. Alpine aktiviteter. Low and high speed. 235 knots. Ernst på tur inn til Terrace og Øystein følger på. Inbound Prins Rupert. Øystein, Ernst og Jan Arild. Takker hele gjengen for en fin tur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Her var det mange flotte bilder :grin: Selv ble jeg mye alene på turen (etter et par utkastelser og ett nettverksbrudd). Jeg fant likevel gjengen på Stewart. har vært lenge borte fra MP nå, men kveldens seanse i Pacific Fjords inspirerer definitivt til snarlig gjentagelse.... :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Veldig fine bilder. Ser ut som dere har noen flotte turer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.