Gå til innhold

Nå ryker FS2004


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

I dag begynner den offisielle overgangen til FSX og begravelsen av FS9 for min del. Til deg ønsker jeg å ta farvel med en liten bønn, håper alle folder hendene sine :)

 

 

 

Fader fs9, du som er på maskin

La din versjon være hellig.

La din fred komme

La din vilje skje på data som i virkeligheten

Gi meg i dag din vanlige styrke

mens jeg forlater deg for FSX

Led meg vekk fra fristelsen av å vende tilbake

og frels meg fra re-format og ctd

For historien er din og makten og æren i evighet.

 

Amen

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke minst kan du investere i [size:8pt](virtuell)[/size] fast eiendom som du har så lyst på...

 

Men du får ha lykke til, selv om jeg ikke er helt overbevist om at du ikke ville falle tilbake til de vantro ved første tegn til hakking!

 

Ideelt sett burde vel kanskje rekkefølgen for din del vært omvendt (først mer resurser, så bedre sim) i og med at du har annonsert overgang tidligere, men etter en tid blitt misfornøyd og falt tilbake ned i mørkets dal igjen. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke minst kan du investere i (virtuell) fast eiendom som du har så lyst på...

 

Jau he he

 

Nei alt i alt tror jeg dette blir fast fremover, vet at tidligere erfaringer slik Christian sier tilsier at jeg har fått et tilbakefall.

 

Skal om ikke så lenge etter planen kjøpe extreme i7 cpu, 4GB skjermkort og 12 eller 16GB minne.

 

Med tanke på at jeg har null problem å få FSX til å kjøre med 40-50 fps nå med E8400 og 4870X2 så tror jeg fremtiden ikke vil bringe meg tilbake til fs9..

 

Dessuten er det jo så mye nytt som kommer til FSX fronten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer selv og legge inn FsX :) Vet ikke om jeg har skikkeli godt harware enda :)

 

Her er hardware

 

AMD Athlon X2 2,4 X64

Nvidia 210 1GB

4GB Ram

1TB hardisk

 

Viss jeg bestemmer meg skikkeli for FsX en dag blir det full recovery :) Håper noen kan si om jeg har nok hardware ;)

 

Beklager off topic . Men siden det var en tråd valgte jeg og bare skrive her ;) Håper detr er greit.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de addons som nå har komet ut og som kommer bør det ikke lengre være noen tvilere igjen i FS9.

 

Fly, scenerys, og ikke minst flyfølelsen er noe helt annet i FSX, følelsen av fart og at flyet kjører over magisk scenery kan ikke lengre sammenlignes med FS9.

 

De av dere som enda ikke har tatt valget, gjør det! og dere vil ikke angre.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var FSX og Acceleration installert på min nye 64bit platform og jeg er skremmende overrasket.

 

Rett ut av boksen, med kun FSGlobal 2008 X installert så ligger jeg på låst 50 og har max dropp til 49.2 over Seattle.

 

Da har jeg kun brukt instillingene fra Graphics Guide X (altså settings i FSX)

 

Nå skal jeg bare fin tune med et par filer og så prøve ut Shader saken for å stabilisere fpsen..

 

Går alt greit da, så er faktisk Graphics Guide X-64 ferdig og klar til release (sett jeg får rotet meg til å lage ferdig hjemmesiden min da, ja ja vet jeg er lat)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paulo Fernandes

Om noen kunne tweaket så jeg fikk 30 FPS i FSX, slik som jeg har i FS9, så hadde det ikke vært noen tvil om hvilken FS jeg hadde brukt. Men hver gang jeg tester demoen så ender jeg opp med 10-15 FPS.

Noe sånt kan jeg dessverre ikke love bort, men det jeg kan love og garantere er at demoen av FSX på ingen måte er representativ for ytelsen i FSX. Det er en uferdig versjon som ikke støtter mer enn 1 prosessorkjerne. Skal man først gi FSX et forsøk er man nødt til å teste FSX SP2 for å få noe realistisk inntrykk. :)

 

Men når det er sagt, hvis man ikke får mer en 30 FPS i FS9 er det lite sannsynlig at man vil bli fornøyd med FSX. Jeg tror du bør vente. For min del, som bytter hardware relativt ofte, så har i grunn FPS mer eller mindre vært konstant siden FSX SP1. stadig nye tilførte resurser har gått til å drive stadig tyngre og stadig fler addons /innstillinger.

 

Dersom utviklingen fortsetter på samme måten vil det aldri komme noe punkt der ytelse i FSX går som en lek. Det er flere år siden vi fikk god nok hardware til å drive en ren FSX, men det er mange år til ytelse ikke lenger er et tema, uavhengig av addons (hvis noen gang.. :whistle: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke ment som salt i såret dette her, og naturligvis vil nye platformer ta over etter hverandre i all tid som kommer.

 

Min link viser bare min variant av Toms post her, postet for 3 år siden. Han hadde en bønn, jeg hadde en annen vri, men menengen er mye det samme.

 

Vi har vel alle gode minner om FS9.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat:
Paulo Fernandes

Om noen kunne tweaket så jeg fikk 30 FPS i FSX, slik som jeg har i FS9, så hadde det ikke vært noen tvil om hvilken FS jeg hadde brukt. Men hver gang jeg tester demoen så ender jeg opp med 10-15 FPS.

 

Christian Paulsen

Noe sånt kan jeg dessverre ikke love bort, men det jeg kan love og garantere er at demoen av FSX på ingen måte er representativ for ytelsen i FSX. Det er en uferdig versjon som ikke støtter mer enn 1 prosessorkjerne. Skal man først gi FSX et forsøk er man nødt til å teste FSX SP2 for å få noe realistisk inntrykk. smile

 

Men når det er sagt, hvis man ikke får mer en 30 FPS i FS9 er det lite sannsynlig at man vil bli fornøyd med FSX. Jeg tror du bør vente. For min del, som bytter hardware relativt ofte, så har i grunn FPS mer eller mindre vært konstant siden FSX SP1. stadig nye tilførte resurser har gått til å drive stadig tyngre og stadig fler addons /innstillinger.

 

Dersom utviklingen fortsetter på samme måten vil det aldri komme noe punkt der ytelse i FSX går som en lek. Det er flere år siden vi fikk god nok hardware til å drive en ren FSX, men det er mange år til ytelse ikke lenger er et tema, uavhengig av addons (hvis noen gang.. whistle )

 

Jeg tror dette er ganske forskjellig fra maskin til maskin, ettersom jeg såvidt kommer meg opp på 30 FPS i FS9 men lett opp på 30 i FSX. Dog, instillingene i FSX er ikke på MEGA SUPER MAX, men de er LANGT bedre enn i FS9. Jeg tror, i FSX, at man må finne en balanse mellom maskinvare og ytelse i simulatoren. Når man først finner den, DAAAA blir FSX en fryd for øyet i forhold til FS9 :grin:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...