Werner Rafteseth Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Jeg har satt opp et lite skjema, om dere har en flight dere har veldig lyst å fly, som ikke finnes her, så kan dere sende en request på flighten. Dersom dere får flighten innvilget, så vil dere motta en slot-tid og en gate. http://vaccsca.org/events/request.php Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Bare et lite obs Daniel, SNX er ikke Sun Express. Sun Express er SXS. SNX er derimot Air Sweden, callsign Snowflake. (Det nye Svenske selskapet) Takk - har rettet det opp. Digger at Novair har fått tildelt den gamle logoen i bookingsystemet. :grin: Logo er endret :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Får vi vite hvem som er de 16 flygelederne denne lørdagen eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Arne Brønstad Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 ja, har ikke hørt noe om at det har vært spørsmål heller..... kipt for de som bor i trondheim.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Vel nå var det vel fra initiativ og engasjement fra en "gruppe" innad i Vaccsca så at de til slutt måtte sette tak er greit nok da er det naturlig nok ferdig bestemt på hvem som bemmaner Oslo og Gardermoen området! Men er jo artig å vite hvem som skal stå for Servicen da! Håper dere tar brief FØR eventet denne gangen og ikke ved oppstart som sist ENGM-real! Og at bytte av posisjoner går smooth for både ATC og ikke minst piloter Lykke til og kos dere! hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 Ja, vi var opprinnelig 8 stykker, en gjeng som prater sammen nesten hver dag på skype, men så ville noen invitere noen andre og så ballet det på seg. Nå har gått så langt at det nesten ikke er plass til alle i rommet engang Takk for lykkeønskninger Anders, vi briefer fredags kveld og tar oss god tid til det da Jeg vil ikke legge ut noen liste over hvem som er med, det får være opp til hver enkelt å fortelle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Takk for det Klepp! Jeg blir og bemanne ENGM_W_TWR, Ground, Delivery i løpet av døgnet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Hassel Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Jeg blir vel også og bemanne noen posisjoner denne helgen, husker dog ikke akkurat hvilke:) Kommer til og bli en kjempebra helg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Lund, så du er i Trondheim da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Blir jo til det da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Hassel Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Hvis han skal delta på noe som foregår i Trondheim, så er det nok en fordel at han er i Trondheim... Tenker jeg da lizzom! Hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 Har vel ikke stått noen plass at det var en forutsetning PK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Simonsen Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Hei! Lurer på en ting, sikkert er dumt spm. ja, spørsmålet er: Hvor tett kan jeg ha flighter? Hvor lenge før departure fra ENGM bør jeg stå på gate ca? og egentlig, hvor tidlig er d mulig å stå på gate? Om jeg stiller meg på gate eks. kl 17 og har departure kl 18.00, går d bra? eller er d noen grense? Sikkert et dumt spm, men lurer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Det kommer jo litt ann på gatene. Om du har en departure fra gate 34 kl 18.00 og du logger på kl 17.00 kan det nok hende at gaten er opptatt. Det er iallefall sjeldent at det praktiseres at et innenlands fly står på gaten i over en time. 30 - 20 min før burde nok holde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Vinje Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Nå er ikke jeg absolutt helt sikker ang. dette, men iom. at dette er et realtime event, så burde det vel være mulig for ruteflyselskapene å stå ved gate i 30-40 minutter før avgang, slik som det er i det ekte liv. Har du en super tidlig flight klokka 5-6 på morgenen, så tror jeg ihvertfall ikke det er noe problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Simonsen Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Takk for svar veldig kjapt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Shit ser nå at det har truffet på samme dato som kanari-cupen! (cup for kanari-fansen Lillestrøm) Men regner med at jeg ikke kommer til å joine noe lag i siste liten der så satser på å beholde mine bookinger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Elvestad Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Grüezi! Da flyr jeg tur/retur med SWISS A319 :grin: Bare sånn, om du lurte... hehehehhe Skulle gjerne ha fløyet lars sin flight! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Siden jeg har vert med å plassert fly på gatene så kan jeg nevne det at det er ingen "connecting" som er mindre enn ca 40 min. Sånn at om fly som ankommer logger av innen 10 min og den som skal ta den connecting flighten logger på det siste 30 min før gate departure så skal det i teorien gå bra. MEN med så mange fly så skal det gått gjøres at det går knirkefritt. Men det er jo bare å gjøre det beste ut av det! Om noen skal fly flighter som ikke er på bookingsiden så er det best om dere logger på på remotestand på vestsiden(172-179) Disse er det ikke noe som er planlagt på enda. Cargo stands er det heller ikke noe som er planlagt på. Eneste er 171 som er busy littegrand med en 747. Om det er ønskelig med gate så logg på remote og få en tildelt av ground. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Er booking sidene nede??? "Could not connect to database" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Moen Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Ser ut som databasen til vaccsca er nede. Samme MySQL error på vaccsca.org Kommer vel plutselig opp igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 tilbake nå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Vinje Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Da har jeg booket begge flygningene til Thomas Cook Scandianvias A333 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Gilberg Jensen Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Jeg har booket meg flightene til PIA og skal fly verdens største to-motors, B77W Looking forward! Blir også bra for dem som skal fly OSL - MUN - OSL og Tyskland også. Munich skal ha Fly-in i anledning Oktober-festen ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Vi er på Vatsim.net framsida Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 :eek: Tror jeg må pakke med deodurant Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 B777 har ikke winglets, derimot har de mer utviklede raked wingtips. Det er ikke bare verdens største to-motorsfly, det er verdens peneste og! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Nei Eivind. Her har du missforstått. Han mener ikke winglets. Da hadde det stått 777WL. 77W er en ICAO kode for typen. 77W er forøvrig en 777-300ER der ER står for Extended Range. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Zhang Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Neeeeeei! Tror jeg må kansellere flygningene mine pga PCen ikke fuker så godt . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Ahh, da beklager jeg! Bare ignorer posten min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.