Gå til innhold

CTP til Oslo Gardermoen, trenger DIN stemme!


Anders Henriksen

Anbefalte innlegg

Heisann folkens,

 

Det er satt igang avstemming på hvilken flyplass som blir arrival og departure for høstens Cross The Pond (eastbound) event på VATSIM.

 

Dette er VATSIM's største event iløpet av et år og drar MASSE* trafikk.

 

*http://www.youtube.com/watch?v=hjKioJwoHUE&feature=player_embedded

 

VACCSCA har vært så heldige å fått Oslo Gardermoen med i listen over arrival airports, skal vi få årets største event til Norge trenger vi DIN stemme!

 

 

http://ctp.vatsim-uk.org/voting/

 

Logg inn med VATSIM ID og PW.

 

NB! [color:#000099]Firefox users note: If you single click your choice, it will automatically fill in the first selection on the list. You must double click the radio button next to your actual selection.[/color]

 

[color:#CC0000]Voting will close Sunday, August 22 0000Z.[/color]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig? Jeg tror ikke Oslo er klar for det. Vi hadde JFK som ankomst flyplass i vår, og med noen av de beste VATSIM controllerene i verden med oss, så var det så mye kødd, at dere kan ikke forestille dere det.

 

Det er så helt uendelig mye mer traffikk denn det som er realistisk, JFK har en accepted arrivalrate på ca 45-50 i timen. Vi hadde 120 eller noe slikt, og jeg tror rett og slett det er for få norske controllere som er klar for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med full støtte blandt vaccsca controllerne burde vi klare det, gater og GA-terminalen kan brukes for å utnytte all tilgjengelig plass på ENGM!

 

Jeg tror Vaccsca har nok dyktige folk å bruke til et evnt CTP om vi bruker de beste av de beste i hele skandinavia! :)

 

Først skal vi vinne en tøff avstemning så får vi ta utfordringene etterpå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alle kommer fra samme retning, så er det jo bare opp til CTR å kjøre streng speedkontroll, og approachen får mate inn på final. Høres ut som grei skuring for min del vertfall :)

 

Vi har et sterkt team av C1 kontrollere nå i Norge som har lang erfaring og beredt for å ta imot dette.

 

Og forresten så venta vi alle på den posten Moberg. Vi kjenner deg for godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, spydigheter som det kunne ikke kommet fra noen andre enn "tøffingen" som kontrollerer over dammen. Helt ærlig så tror jeg Oslo er mer enn klar for et event av CTP sin størrelse, vi har flere med over 1000 timers på scopet så skal nok ikke stå på erfaring.

 

Med samtlige Oslo CTR sectorer, Stavanger CTR og alt av possisjoner som tenkes kan online på Gardermoen så skal dette gå bra :)

 

Vi skal heller ikke glemme at det var over 30 flyplasser som søkte som arrival airport, Oslo ble valgt blandt de 6 beste, vil si det er en knallgod tillitserklæring til det vi holder på med i Norge på VATSIM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Anders, når dere nå skal staffe opp til CTP, VÆR SÅ SNILL OG TOPPE BEMANNINGEN. Altså, de mest erfarne på Gardermoen. Ikke få en S2 på GND/TWR, heller en C1 på TWR. Årsaken er rett og slett det at en S2 simpeltent ikke er klar for trafikkmengden som vil komme på en CTP. Og da snakker man fra erfaring på Cross The Pond flights fra pilot end. Er det et event hvor man burde sørge for at de mest erfarne staffer, så er det Cross The Pond :)

 

 

Edit: Til Anders sitt svar, Nuvell er nå faktisk ikke så sikker på det jeg da men det er nå så sin sak. Nesten så jeg skal la vær og fly, og heller følge med på Scopet hvordan dere gjør det hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 7 CTP som pilot, vil jeg da si at det ikke er arrival end som er "problemet". Departure er MEGET mer hektisk med alle clearences og ground ops. Jeg sto en gang over en time kø for TO på LHR. Ellers er det på og før Oceanic kaoset virkelig topper seg. På Arrival har jeg aldri hatt noen problemer egentlig. Flere ganger har det vært rolig ved ankomst som ved hvilket som helst halvstort event. Så jeg er trygg på at oppgaven ikke blir for stor for VaccSca om Osl blir en av de utvalgte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...