Gå til innhold

Krohn Air på konkursens rand


Jonas Renhult Skaug

Anbefalte innlegg

  • Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Jeg må bare si at jeg synes debattene på flightsim.no er kjipe. Man går til personkarakteristikker over en lav sko. Jeg engasjerer meg nesten aldri i debattene her inne nettopp av den grunn. Nå gav jeg det et forsøk, og har vel egentlig bare fått bekreftet inntrykket.

 

Kanskje noe å tenke på for de av dere som ønsker et inkluderende miljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Andreas, dette er dobbeltmoral...se på dine egne innlegg i denne tråden og still deg spørsmålet om hvem som startet med hentydninger til personkar.....og den siste fra meg var jo litt hummoristisk ment da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat Jan Vold:

 

Og "hybelvaskerne i Nordsjøen" fikk følgende tillegg"

 

Det generelle tillegget er på 10.000 kroner. Videre får ansatte i oljeboringsbedrifter og forpleiningsbedrifter en ekstra lønnsøkning på 4.700 kroner utover det generelle tillegget. Dette utgjør merverdien av den lokale lønnsøkningen i operatørselskapene.

 

Sikkert til fortvilelse for de som bare har sett en Nordsjøplattform bare på foto. smile

 

 

Skal jeg tolke deg dithen att du mener den lønna er fullt fortjent og att den overbetalinga ikke har noe som helst med att vi snakker oljebransjen og dens maktfaktorer å gjøre?

 

Forøvrig spiller det ingen rolle for argumentet mitt om jeg så kun hadde sett en oljeplattform på ett postkort. Hva slags argumentasjone er det?

 

Jeg syns det er like kvalmt att en kranfører i offshore næringa har nær det dobbelte av en landbasert som i tileg jobber hele året bare for å få det på plass.

Joda jeg veit att de er borte fra familien to uker i strekk, men det er pokker meg mange andre også i landbaserte yrkesgrupper iokke minst i bygg og anlegsbransjen.

Kansje på tide å fylle opp plattforma våre med Polakker også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig spiller det ingen rolle for argumentet mitt om jeg så kun hadde sett en oljeplattform på ett postkort. Hva slags argumentasjone er det?

 

Jeg syns det er like kvalmt att en kranfører i offshore næringa har nær det dobbelte av en landbasert som i tileg jobber hele året bare for å få det på plass.

Joda jeg veit att de er borte fra familien to uker i strekk, men det er pokker meg mange andre også i landbaserte yrkesgrupper iokke minst i bygg og anlegsbransjen.

Kansje på tide å fylle opp plattforma våre med Polakker også?

 

Hva legger du i at de kun arbeider et halvt år? mener du offshore-arbeiderene har mindre timer enn de på land i løpet av et år?

 

Mens du arbeider 37.5 timersuker så arbeider offshore-arbeideren 84 timers uke.

Og mens du kan gå hjem og høvle over kjerringa de etter endt arbeidsdag, så må offshore-arbeideren vente hele 14 dager før han/hun får se familien sin igjen.

Nei, får bruke frøken Finstad sine ord. På tide å komme deg ut i verden litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har jo ikke vært ute i verda så jeg bør kansje holde kjeft,,,cheezez :sleep:

 

Greit nok att tarfien sier 84 timer pr uke ute, men når en tar med effektiv arbeidstid blir saken noe helt anna.

Om du er ute sjøl så veit du like godt spom meg att det er ingen sted i Norges arbeidsliv med mer dautid enn ute på rigga.

Når folk slutter på Nordsjøen fordi de kjeder seg på jobb, ikke i fritida altså men i "arbeidstida". Du kan pokker ta meg sitte på rævva å vente på en klarering for en jobb i dagevis til og med. Ikke fortell meg att folka der ute ikke kunne vært brukt MYYYYYE mer effektivt om de bare måtte. Og det måtte de om det hadde blitt innført ett helt anna regimet enn det som er pr i dag.

Og fortel meg hvorfor dette påslaget på 48% for off shore arbeidere som attpåtil blir blir frakta frem til døra hjemme uten å betale ei krone for det? Det er da andre som pendler io Norges langstrakte land noe ikke minst jeg sjøl har gjort min andel av.

Argumentet for dette påslaget er risiko, javel, så se på statistikken da og ikke minst hvor mye sikerhets investeringer som er blitt den bransjen til del kontra alle andre bransjer. Nei Offshore folka er noen bortskjemte overbetalte arbeidere.

 

En ting angående effektiv arbeidstid og ikke så er kansje disse husvaskerne de eneste ved sida av plattformsjefen som har nær 100% effektiv tid. Du trenger vel sjelden en sikkerhets klarering for å dra over gølvet med moppen vil jeg tru.

 

Når det gjelder å måtte vente på kvalitetstid med konemor så kommer det frem i mitt innlegg att dette gjelder for mange andre yrkesgrupper også uten att de blir tilgodesett på samme måte som oljearbeidere.

 

Istedenfor å kjefte på meg om tarif bestemte timetall (teori) så bruk energien din på å forklare meg og andre hvorfor offshore folka skal ha så mye mer betalt for den samme jobb som folk på land har?

 

Å ja, jeg ser på det som halve året når du er hjemme, eller i thailand for den saks skyld både 3 og 4 uker i slengen. Det etter du har slitt :grin: deg gjenom 2 uker

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må forholde deg til fakta og ikke egne fantasier. sannheten er at en offshorearbeider har omtrentlig like mange timer i året som du har, om ikke lengre, siden de er disponible 24 timer i døgnet. Å begynne å bable om effektiv arbeidstid har da ingetning med saken å gjøre. Det er dødtid på land som på sjø.

 

Men uansett er det fornøylig og lese innleggene fra to av karakterene her inne som tilsynelatende vet så meget bedre enn andre hvordan skuta bør styres :) Disse to mangler sidesyn uten like.

 

For ordens skyld, så er jeg landkrabbe.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tydligvis enkelte som har problemer med å skjønne det mest elementære poenget i ett godt beskrevet argument med ett påfølgende enkelt formulert spørsmål.

Men for disse, med særlige lærevansker skal jeg ta det med Tskjei.

 

Hvorfor skal en oljearbeider ha ett påslag på 48%+++ for den samme jobben som en på land?

Må minne om velferdsordningene på rigga kontra en brakkerigg langs E6 28km uttafor ett lite bygdesamfunn i indre Telemark.

 

Dette med disponible 24 timer i døgnet gidder jeg ikke komentere med anna enn att det er bullshit fra ende til annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom frem i ett anna innleg att det er motparten som angivelig har satt foten ned. Hvorfor kan en saktens spørre seg, men det interesante er om Kron Air er organisert slik somd e andre aktørene?

Om de ikke er det vil det være naturlig å tenke att motparten ikke anser dem som sitt ansvar.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner bare jeg blir kvalm av at enkelte kaster seg ut i 10 sider med OT-debatt med en gang de øyner sjansen. Det blir aldri debatt eller diskusjon, men ren krangling og personangrep. Lag en ny tråd i det minste. Å si "grow up" til meg er helt sikkert rettmessig, men det er mange her inne som trenger det så evig mye mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev et innlegg om arbeidstid, lønnsforhold og andre fakta om arbeide i Nordsjøen.

- Og jeg har ikke slettet det selv !

 

Kanskje forumeier/moderator kan forklare hvorfor enkelte har fritt frem med "vridde" synspunkter, mens andre blir slettet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Magnus du har vell knapt nokk driti nokk ganger til og be Per klappe igjen tror jeg.Per er en voksen kar med mange meninger, men du bør ikke be voksne folk klappe igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...