Gå til innhold

Krohn Air på konkursens rand


Jonas Renhult Skaug

Anbefalte innlegg

  • Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Selv om dette jeg nå skriver ikke angår selve trådens tema finner jeg det nødvendig med alle de angrep mot meg som person å svare på de angrepa.

 

Folk må bare mislike det jeg sier så mye de vil uten att jeg skal protestere på det. Tvert imot vil jeg forsvare deres rett til å ha den holdningen de selv føler for.

Men anklager om att jeg debatere off topic i denna tråden får de det gjelder trekke tilbake. Den påstanden er sludder og vås. Jeg tar for meg temaet i tråden og debatere lønnskrav som jeg finner helt urimelig i en debatt som omhandler streik med utgangspunkt i nettop,,,, lønnskrav.

I tilleg argumentere jeg med eksempler for hvorfor jeg mener visse krav er urimelige, så da får de som anklager meg først argumentere sine meninger før de slenger med leppa mot de som faktisk gjør den jobben. Misliker du det som står skrevet så argumenter hvertfall slik att det kommer klart frem hvorfor du mener det du gjør. Er det for mye forlangt altså?

Om en ikke skulle ha en mening om noe en ikke har 120% oversikt over ville det ho ikke være noe mer å debatere. Hvem har vel en såpass oversikt over anna enn sin egen nesetipp?

 

 

Streiken er over ja, men det betyr da ikke att vi må slutte debatere streiken eller krava for den del?

Dere som roper etter å stenge tråden kan heller debatere med klare argumenter og eksempler, eller rett og slett holde dere unna å komentere.

Det er da så mange andre tråder på forumet å forholde seg til om en ikke orker akurat denne her.

Forumets seriøsitet er etter mitt syn både oppegående og fullt ut forsvarlig, så den påstanden mener jeg lekker som ett snudd øsekar.

Men att det finnes en del sarte lettfornærmelige sjeler som får ei blemme i ny og ned det er sikkert og vist.

 

Alt i alt er en frisk debat sunt for sjel og skjerper sansene en smule ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og noen skjønner aldri "bæra" .

 

Når skal du begynne å skrive om det dette forumet skal handle om - FS og FLY ?

 

Dine 15-20 år gamle politiske synspunkter har voksne folk flest forlengst vokst i fra.

Kanskje du er ute etter respons fra unge søkende mennesker?

 

At svar med fakta blir fjernet gjør jo at en må begynne å lure.

Er Forumet sponset av noen som har en spesiell agenda ?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke hva jeg skal debatere på denne tråden jeg Hr, Vold om det ikke er det temaet den omhandler.

Snakk heller om det saken gjelder du Hr, Vold å gi blaffen i min person.

 

Att tråden bøle oppretta i nevnte avdeling er vel fordi dette gjalt streik hos sikkerhets personell, noe som har en utrolig påvirkning på flytrafikken ;)

 

Håper dette var opplysende nok for Hr Vold.

 

Å ta det helt med ro Hr Vold, undertegnede er ikke ute etter respons fra unge søkende sjeler for å lage revolusjon mot streikeretten :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor debaterer du kun meg og ikke temaet som tråden omhandler?

Forumtroll kalles det når en går inn for å ødelegge debatten med personangrep istedenfor å oppretholde en nyttig debat.

Joda,. de fleste har fått med seg att Hr Vold er oljearbeider og har personlig interesse av å kneble kritik mot sin egen yrkesgruppe.

Jeg var vel inne på dette med att din yrkesgruppe har hatt en overdreven beskyttelse både når det gjelder lønsskrav og andre goder i motsetning til landbaserte yrkesgrupper. Det ville du tydligvis ikke debatere særlig mer enn att du hadde tørka snørra av en og anna sjalu dude som trudde konemor var ute på revestreker mens gubben var på bøljan blå.

I slike tilfeller er det ikke mer lønn som trengs men en gjenomgang i ens eget samlivsforhold ;)

 

Jeg kjenner altså personlig 3 stykker som har slutta på rigg av kjedsomhet. Det er da 3 av den ringe krets med riggarbeidere som jeg kjenner til, og defor legger jeg naturligvis litt vekt på det. Jeg pleier liksom ikke utelate poenger som i sammen med alle andre sider ved en sak bygger en mening/holdning.

Og du som de fleste andre med litt innsikt kjenner til hvor mye dautid det er i påvente på alskens sikkerhets klareringer. Og ofte handler disse sikkerhets klareringene om alt annet enn sikkerhet, men like gjerne posisjonering av organisasjon og makt.

Det er her kjedsomhets momentet kommer inn Hr Vold, ikke at folk har kun tilgang på det råeste av fritids sysler i alle bauger og farger. For ikke å glemme innkvartering og serveringa der ute. Det er ett hav av forskjell på riggliv langs E6 og ute på bøljan blå.

 

Jeg la også til att det er haugevis av landbaserte yrkesgrupper som ikke har på langt nær de velferdsgodene dere ute på riggene har, noe du også glatt gikk forbi. Men personangrep det hopper du ikke over :grin:

 

Dont shoot the messenger !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke gå inn på hva du skriver her.

 

Men her er det noe merkelig!

Du henviser til noe jeg skrev i innlegget som ble slettet.

Hvordan skal en føre en debatt når innlegg med fakta blir fjernet av andre ?

 

Nå bør forumeier komme på banen.

Hvis ikke så blir dette bare latterlig - og forumet med.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel tenkes att det var tegn til personangrep/hersketeknik som det ble reagert på. Uten att jeg skal snakke for moderator så er den eneste rasjonelle forklaringa jeg kommer på.

Jeg personlig tåler slike angrep, men forumet er kansje mer tjent med att det debateres sak og ikke person.

Til innfo var det du nevnte omkring tariffer saklig input, og som du kansje kunne legge ut igjen, men det var nok endel i ditt referat av meg som person som ikke hørte hjemme i debatten? Forøvrig en adferd du ser ut til å ha fortsatt med selv om du kansje "dekker over" disse angrepa mer enn før ;) Men hersketeknik, det er en egenskap du ser ut til å "herske" over :grin:

 

Men nå syns jeg du heller bør sende en PM til moderator med disse henvendelsene dine, enn her inne på tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke jeg, Per. Jeg bare observerer at nesten hver tråd som spinner ut av kontroll har mange svar fra deg. Ofte (ikke i dette tilfellet, såvidt jeg har sett) omhandler de hvorvidt de blå er kule og de røde er marxister som ønsker seg tilbake til sovjet. Ofte er de også så lange at det tar fem minutter å komme seg gjennom dem. Du har tydeligvis mye på hjertet, men du dumper det på feil område. Her, f.eks, handlet det om Krohn Air og securitas på flyplass. Ikke om vaskekjerringa på oljeplatformen vs vaskekjerringa på barnehagen. Det temaet kan du ta opp i en egen tråd, i snackbaren.

 

Joda,. de fleste har fått med seg att Hr Vold er oljearbeider og har personlig interesse av å kneble kritik mot sin egen yrkesgruppe.
Du anklager andre for å gjøre det personlig, men du tar det aldri på det nivået? :/

 

Jeg har for lengst oppfattet at du har mye du skulle ha sagt om ganske mye, Per, og det hadde vært helt greit det, om du ikke fører trådene på avveie. Du førte inn offshore i tråden på side 3. Nå er vi på side 10, og du skriver om det enda. Tråden handler ikke om dette i det hele tatt, og det har ingenting med fly å gjøre (mind you, vi er i kaffekroken. Henviser igjen til snackbaren). Jeg prøver ikke å jage deg fra forumet, jeg prøver ikke å få deg til å slutte å diskutere, jeg skulle bare ønske at du kunne starte egne tråder når du absolutt skal bruke mange sider på å diskutere et tema som ikke samsvarer med trådstarters tema.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus du har vell knapt nokk driti nokk ganger til og be Per klappe igjen tror jeg.Per er en voksen kar med mange meninger' date=' men du bør ikke be voksne folk klappe igjen.[/quote']

 

Og der kom den, hva er det med at i alt for mange av tilfellene kan de "voksne" si hva f de bare vil til de som er barn, ungdom etc. uten at vi skal ha en dritt vi skulle sagt tilbake? Jeg størrer Magnus fullt ut når han ber noen klappe igjen, om de er 50 eller 5 år, spiller ingen rolle.

 

Hvis dere kan be oss klappe igjen(ikke at det er noen andre enn Magnus som har sagt det) så kan da fader meg vi også gjøre det.

 

 

 

Og siden det blir sammenlignet mellom folk i offshore vs folk på land så kan jeg vel også bare si hva jeg mener.

 

Folk klager over at folk i nordsjøen tjener så mye bedre enn folk på land, vel. Synes det er helt okei at den personen som driver renhold på en platform tjener såpass bra som den gjør, da det både er flere arbeidstimer i uken (får jo fri i ettertid) samt at man er såpass langt unna familien, da er det greit at de tjener bedre enn den personen som gjør akkurat samme jobben på en skole eller hvor som helst på fastland.

 

Og hvis folk klager over at en vekter tjener dårligere enn en som flipper burgere, ja da er det vel egentlig bare å bytte jobb.

 

Kai

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus du har vell knapt nokk driti nokk ganger til og be Per klappe igjen tror jeg.Per er en voksen kar med mange meninger' date=' men du bør ikke be voksne folk klappe igjen.[/quote']Hvorfor ikke? Er jeg underdanig Per fordi jeg er atten og han er langt oppi åra? Har han en sosial senioritet? Jeg har møtt mange voksne folk som oppfører seg som snørrunger, og mange voksne som er så dumme at det svir (uten at jeg mener eller hinter til at Per passer innen noen av kategoriene). Hvis du mener at jeg ikke kan be folk om å surre'n igjen, bare fordi de har (slik du så fint beskriver det) driti mye mer enn meg, mener jeg at du står langt utpå jordet.

 

Jeg vet ingenting annet om Per enn hva jeg leser på forumet, og det er dette jeg tar stilling til når jeg svarer ham. For alt jeg vet er han fornuftig, tilbakeholdende og rolig diskuterende i den virkelige verden, og ville så godt som aldri fortjent å bli bedt om å være stille. Det er forøvrig ikke slik han ter seg her, ergo er det denne siden av ham jeg forholder meg til, og denne gangen mener jeg at min ytring absolutt var på sin plass. Om han er i 30-, 40- eller 50-åra, mens jeg enda lurer rett under 20, bryr jeg meg katta om :) At du mener at jeg, med min alder, har null rett til å "be voksne folk klappe igjen", synes jeg bare blir så alt for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Du er vell kansje den første jeg ser ber noen om og klappe igjenn her på forumet, så dette handler om noen normer som du mest sannsynlig ikke har fått med deg er upassende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geir, nå utviser du veteranvirksomhet. Det er en dårlig egenskap! Det er stor forskjell på respekt ovenfor hverandre, og veteranvirksomhet. Du som en voksen person bør vite det. Dette gjelder forøvrig alle! Gjensidig respekt er en positiv ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klapp til Jonas, som trass 10 sider med OT hvertfall prøvde å frembringe budskapet om Krohn Air.

 

Visste det var noe muffins når det va 11 sider om Krohn Air på dette forumet..

 

Btw, vet noen om Sun Air av og til bruker flightnr til Krohnair? For på fredag flyves en flyving fra svg med Krohn Air sitt flghtnr. Noen sa også at dette ikke var Krohn, men Sun Air of Scandinavia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Er vell ikke veteran virksomhet og påpeke at det er første gangen jeg har observert noen som ber andre om og klappe igjenn?

 

På et forum deltar man for at man kan utale seg, og da er vell absolutt respekt løst og be noen om ikke og gjøre det? men denne diskusjonen vinner jeg ikke, det vet jeg. Det var fra min side en kommentar om at jeg personlig ikke har sansen for dette. Jeg har nokk meninger om at noen av dere burde hatt både en skole eller to , men jeg ber dere ikke om og klappe igjenn...dette er et forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt spenstig at du formulerer det hele på en hel annen måte nå, enn hva du gjorde orginalt. Det var utvetydig gitt av innlegget ditt at du mente jeg ikke kunne si slikt, fordi jeg er såvidt myndig mens Per er godt voksen. Joda, det er noe i det du sier, men når folk bruker 8 sider av en tråd til å diskutere OT, da syns jeg at folk fortjener en kort og konsis beskjed om å dempe seg. OT er den største ukulturen her på fs.no, og jeg begynner å bli mektig lei av at alle slags diskusjoner blir vinklet inn på de samme få OT-temaene (svært ofte politiske) gang på gang på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnus har et ufravikelig poeng her: Man skal holde seg til topic. Spesielt av respekt for trådstarter.

 

Forumregelene sier:

 

#3: Hold dere til temaet i tråden. Ønsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori. Privat småprat skal helst skje per Private Meldinger (PM).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw, vet noen om Sun Air av og til bruker flightnr til Krohnair? For på fredag flyves en flyving fra svg med Krohn Air sitt flghtnr. Noen sa også at dette ikke var Krohn, men Sun Air of Scandinavia.

 

Trur du har sett feil Mr. Egenes.

Flighten som går fra Stavanger til Bristol på fredag har flightnummer "EZ245".

 

Sun Air of Scandinavia har, etter det jeg ser, ingen ruter med flightnummer "EZ245"

 

Og flightnummerne som bruke mellom Trondheim og Molde er henholdsvis "EZ328" og "EZ329".

 

Så dette er et flightnummer som til vanlig ikke eksisterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Jeg står 100 bak det jeg sier, men det er ikke alderen som er bakgrunnen for det jeg sier, men skal være ærlig og si at jeg kommer fra en generasjon der jeg ihverfall er oppdratt til og benytte litt større respekt for eldre mennesker en meg selv. noe jeg etterlever den dag i dag, noe din generasjon desverre ikke har noe erfaring med i det hele tatt slik som du viser her, med andre på lasset. Vi mennesker er forskjellige, har forskjellige verdigrunnlag, sånn er det bare. Men igjen dette er et forum for ytringer og da ber du ikke folk om og frastå fra det. Det burde kansje gli inn hos flere, enten det er Per, meg eller andre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da absolutt respekt for de eldre, ute i det virkelige liv, i allefall. Per Berge, Geir Finstad, Magnus Meese, etc. De er alle navn som ikke henviser til noen alder. Dette er et diskusjonsforum, og om folk er 20 eller 50 her, spiller ingen rolle, da alder er ikke en representert faktor.

 

Men igjen dette er et forum for ytringer og da ber du ikke folk om og frastå fra det.
Joda. På samme måte som man ber fyren som snakker høyt i telefon på kino om å surre igjen, ber man personene som holder lange OT-diskusjoner om å surre igjen. Det er et forum for ytringer, det er korrekt, men det er ikke et forum for nedsylting av tråder med ikke-relaterte temaer! Dette er et privateid nettsted med regler, og da burde man ha fornuft og manerer nok til å følge disse!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tilbake til dette igjen med hva som skrives på internett og hvor tilsynelatende lite farlig det er hva man skriver og hva det kan brukes til i det virkelige liv. F.eks. som arbeidsgiver vil man fort kunne finne ut om hva personen som skriver står for og om man vil ha vedkommende i arbeid. For mange virker det ufarlig å skrive hva som helst på nettet, men man bør nok ta seg litt i akt for hva man kan finne på her, privateid eller ikke. Alt som ligger her er offentlig tilgjengelig og kan (mis)brukes av hvem som helst til nesten hva som helst. Er man en bølle på internett er man som regel en bølle i det virkelige liv.

 

Nå handlet vel denne tråden her om noe helt annet. Og det synes jeg man skal kunne respektere, om man liker det eller ikke.

 

God kveld.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tenkt å fortsette svare på alle "beskyldningene" om off topic og det ene med det andre. Men jeg ser att det kansje er ett opklarings potensiale i å gjøre en liten ryddejobb fra min side.

Tråden handler om konsekvenser ved en arbeidskonlflikt noe som jo er ett interesant og alvorlig tema. Så att noen viderefører den debatten med samenlignbare saker kan da ikke oppfattes som off topic?

Det virker som om enkelte har en oppfatning om att topic er ett snevert området som omhandler akurat den spesifikke fremstilinga. Men da spør jeg hvor debatten blir av isåfall? Da kan vi jo like godt gi blagffen i å svare da om det kun er trådstarters inlegg som skal frem og ingenting annet.

Dette ser jeg særlig preges av de yngre på forumet. Om noen tar debatten og viderefører den til lignende saker eller eksempler virker det som det låser seg totalt oppi hjernbarken.

Diskuterer dere ikke i skolen og blant vennegjengen lengre? Og isåfall er det like snevert som enkelte fremstiller seg som her på forumet?

Da jeg dro inn konsekvenser av en annen konflikt som pågikk samtidig med vekterne sin streik, og hva jeg mener om den holdningen de utviste så er det en sak som anngår det som trådstarter hadde i tankene. Å lære att en debat har en større horisont må vel kunne sies å være endel av "voksenoplæringa" til dere unge. For det later til att mange er utsatt for "omsorgsvikt" i så måte ;)

 

Jeg så også att trådstarter ønsket tråden stengt, men det er jo bare å forlate debatten å gå videre til andre sysler for det kan jo være andre som har noe på hjerte de vil ha frem?

 

Nå er det blitt slengt masse møkkagreip i hytt og gevær på denne tråden. Nå kan det hende noen har vært litt seine med å avslutte helga uten att jeg skal si det sikkert. Kun mitt gode skjønn som tenker høyt. Sjøl har jeg nå den beste samvitighet, men erkjenner nok en gang att mine tanker nok er mer kontroversielt fremstilt enn folk flest. Jeg lusker ikke rundt på kattepoter mot så sterke krefter som fagbevegelse eller andre tilsvarende maktfaktorer.

Jeg er ikke noen politiker eller annen form for hesthandler.

 

Er bare meg sjæl jeg :cool:

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur du har sett feil Mr. Egenes.

 

Yes, indeed.

 

I går, så søkte jeg på airframes.org, da kom jeg frem til at Krohn Air hadde de flighnr. Men idag finnes ikke Krohn Air på airframes engang!

 

Så, whoops. My bad ;)

 

Siterer det samme som Eivin:

#3: Hold dere til temaet i tråden. Ønsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori. Privat småprat skal helst skje per Private Meldinger (PM).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...