Gå til innhold

Krohn Air på konkursens rand


Jonas Renhult Skaug

Anbefalte innlegg

Vektere har også valgt yrket sitt selv av forskjellige årsaker, og dermed må de faktisk forstå at lønna er som den er.

 

Alle yrkesgrupper har vel valgt sitt yrke av egen vilje i stor grad, da må prester,piloter,vektere, sosionomer,frisører,rørleggere faktisk forstå sin lønn også!

 

Elendig konklusjon! Så da skal altså ingen yrkesgrupper streike for bedre vilkår??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Gjest Geir-Finstad

Streik er noe dritt som missbrukes til den store gullmedaljen, en uting som benyttes pga bagateller og fille ting. Hadde du bært bannaner på grusvei barfotes 14 timer om dagen, hadde jeg skjønt at du ville hatt sko, og så det som rimelig....men her i landet? bare en kynisk tradisjon som alle er inpodet med at er helt greit og gjøre.....har aldri streika et minutt jeg. Og jeg har jaggu hatt mye dritt jobber gjennom tidene, men har ikke lesset det over på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ikke vært for at man hadde vært organisert,så hadde diverse bedrifter rasskjørt sine arbeidstakere noe inn i rævva at man kan kjenne skit smaken i munnen.

 

hadde det vært opp til de så hadde vi måtte finne oss i masse drit,som forandring på arbeidstid og lønn.

 

Nei,stå på og streik på kravene deres.

 

Er man organisert i feks Handel og kontor som jeg er,så er det noe man blir "dratt" inn i.Og ikke alltid pga man er så misfornøyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Anders her!..

 

Morten Ruud: Ang at Politi skal bli ringt først ved en alarm..

 

Grunnen til at vekter blir kontaktet først er pga alarmsystemet varsler dette til vaktsentral..

Om det har vært innbrudd så kan pleier som regel ikke Politi å stille opp raskt nok. Så til syvende og sist så er det bedre at vekter drar ut en at man skal basere seg på at Politiet skal komme, disse kommer sjeldent før en stund etter pga de ikke har tid og resurser!..

 

Skulle Poltiet blitt varslet alle ganger det går alarm hadde de brukt sykelig mye resurser på dette!. For mye av alarmene skyldes ofte av bruker feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Ikke du da Stian, han over som oppfordrer til streiker.... slike latsabber som lesser ansvaret for sitt eget vell og ve over på alle andre.......selv om det ikke er personen jeg refererer til, men typen holdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel om verdier da. Ligger hunden forresten begravet i at de som er så himla imot streik egentlig har det ganske bra da? Streik har en utrolig lang historie, og går hånd i hånd med den makta arbeidsgiver har i forhold til styringsrett, arbeidsmiljø og arbeidsvilkår generelt. Greit nok at arbeiderbevegelsen har sitt opphav i søramerika og den røde siden av politikken, men som tillitsvalgt gjennom noen år har jeg sett den mer eller mindre kamuflerte maktkampen mellom arbeidsgiver og -taker.

 

Streik er makt. Arbeidsgiver har tilsvarende maktmiddel: Lockout. Streik er en maktkamp, enkelt og greit. Og den er ganske naturlig.

 

Nothing to see here - please move along..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Forskjellen er at jeg tar konsekvensene selv, og gjør noe med det, mens du oppfordrer til og la andre ta støyten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Formen for streik, slik vi har i dag, liker jeg rett og slett ikke - enten det er vektere, lærere, kabinansatte eller julenissen som streiker!

 

Streik er greit under EN forutsetning, og det er at streiken KUN går ut over ARBEIDSGIVER og ikke alle andre deler av befolkningen. Det er ikke akseptabelt at andre enn partene som er i konflikt skal bære økonomiske tap pga av de streikenes missnøye.

 

Så er det jo som Geir sier da, er du missfornøyd med jobben du har og lønna di, så gjør noe med det selv. Ikke la alle andre være nøtt til å ta støyten for at du skal ha en 5'er ekstra om natta!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt like kvalm av vaskehjelpa på Nordsjøen som vil stikke av med 700.000 for ett halvårs arbeidsverk. Noen som kan se for seg det i andre sektorer enn i oljebransen?

Er det da arbeidet og kompetansen til vedkomende som avgjør lønna eller er det fagforbundets maktgrep ved å true med streik?

Det samme kan vel sies om mange andre "uskolerte" operatører som jobber offshore i oljesektoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krohn Air har så å si kniven mot strupen nå. At SAS og NAX ikke får fly har jeg ingenting imot da de neppe går konkurs som følge av innstillingene.

 

Krohn Air derimot drifter kun den ene ruten fra Molde til Trondheim. De har ei ingen konkurenter, så hvorfor skal de ikke få disp dersom de er "på konkursens rand"?

 

Og hvem skal stilles ansvarlig for at de går konkurs dersom de gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Du prater om a din støver.....ser ikke ut som du bidro så mye du heller, jeg har ihvertfall meninger. Så ser kansje ut som du står forran i grammy køen her gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Hei Andreas, har alltid et smil om munnen jeg, du kjenner meg vell litt etterhvert. he he. Men du nevner at du ikke vil bli stemplet etc......synes du klarer det fint selv jeg ved og hentyde at de som er mot streik har det bra etc...

 

sitat" Det handler vel om verdier da. Ligger hunden forresten begravet i at de som er så himla imot streik egentlig har det ganske bra da? "Sitat slutt he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Sitatet er like mye en henntydning. Eller er det helt greit at jeg skriver: Kansje det er slik at du er en tulling i og med at du flyr på Vatsim?.... er spørsmålstegnet det som fritar meg enhver henntyding?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og "hybelvaskerne i Nordsjøen" fikk følgende tillegg"

 

Det generelle tillegget er på 10.000 kroner. Videre får ansatte i oljeboringsbedrifter og forpleiningsbedrifter en ekstra lønnsøkning på 4.700 kroner utover det generelle tillegget. Dette utgjør merverdien av den lokale lønnsøkningen i operatørselskapene.

 

Sikkert til fortvilelse for de som bare har sett en Nordsjøplattform bare på foto. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Areidstakernes streikerett og arbeidsgivernes lockoutrett er nedfelt i overenskomster som begge parter har blitt enige om,og skrevet under på. Dette er en av demokratiets viktige spilleregler, Dere her på forumet som ikke har lært, eller forstått dette, bør snarest søke om å få skolepengene tilbake.

Streik eller lockout er riset bak speilet hvis partene ikke blir enige.

Når det gjelder selskaper som ikke har tatt høyde for at slike ting meget sannsynlig vil intreffe før eller siden har vel kanskje heller ikke livets rett.Når det kommer til streik,kan det like godt være arbeidsgiver som er urimelig som de ansatte.

En konflikt kan like godt skyldes arbeidsforhold og ikke lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Er vell heller de som ikke skjønner at man godt kan ta ansvar for egen fremmtid, isteden for og lesse det på tredjepart som burde få igjen skolepenga sine her vell Per.... Og når vi er inne på det, ingen som lurer på om streike retten missbrukes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Andreas er du ikke enig med deg selv om hva du mener? er det slik at høyrehånda de ikke har noe med dine personlige meninger? hva f er det dere går på der nede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...