Even Rognlien Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Hva sa vi? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Erik Olsen Bru Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Bra at du begynner igjen, hva var det Alexander Lund sa? :grin: Så ikke deg, Even :blush: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J S Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 hmm ja må bare spille fsx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Tom, Wikipedia har mindre feil per 1000 ord enn det gjennomsnittlige forlagsutgitte leksika. Jeg tror egentlig ikke så mye på denne skepsien til Wikipedia smile Vel rent akademisk er dette på langt nær en validert kilde, selv om siden blir rettet og kontrollert er det ikke noe problem for en tredje part å legge inn info som ikke stemmer med virkeligheten. Eller man kan endre noe andre har skrevet, f.eks bytte ut et lite ord som gir helt annen mening, bytte om på ord, legge til setning osv uten at dette blir kontrollert. Men, som søkbar enhet til ikke akademisk/skole eller annet bør den være grei. Viktigste poenget mitt var at man må se på Wikipadia med kritiske øyne og ikke ta alt for gitt at det som står er korreket info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Det er nok ingen akademisk validert kilde, og ja, folk kan legge inn info som de vil i mange artikler. Likevel, det lyser en liten varsellampe når Wikipedia inneholder færre feil per 1000 ord enn hva et leksikon gjør Så sånn sett så bør man også se på akademisk godkjente leksika med kritiske øyne og ikke ta alt for gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Kanskje denne diskusjonen burde endes? Fra å gå fra at han slutter på vatsim som egentlig var unødvendig i seg selv til at han nå har installet FSX. Nå er jeg veeeldig dårlig på å holde meg i tema selv men uansett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J S Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 hei veit dere målene ? Mål: 29x23x13 cm (LxBxH) sorry for jeg stiller så dumt spørsmål Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 Jonas, du minner om meg før Jeg innstallerte, avinstallerte, innstallerte og avinstalerte i hytt og gevær! :grin: La FS ligge inne, enten du bruker det eller ikke, for EN DAG da kommer interessen tilbake (..den forsvant aldri..) Men for å oppsummere da, før du begir deg fullt ut på Vatsim: - Lær flyet ditt, dvs. systemer og prosedyrer - Lær fraseologie (kunne snakke med ATC) - Lær SID/STAR + Airways(mange som ikke kan dette tror jeg, inkl undertegnede) - IKKE GI OPP Fortsett og fortsett og fortsett, så sitter det en dag Det er mye som skal inn på en gang, men PRØV å ta små skritt - Lær deg reglene (navn, callsign, file flighplan) - Hva mer? JO, ha det gøy! Det er tross alt "bare et "spill" " Du får ha lykke til, også får du bare fortsette å fly, så blir du nok som de gamle traverne her inne en dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 6. april 2010 Del Skrevet 6. april 2010 hei veit dere målene ? Mål: 29x23x13 cm (LxBxH) sorry for jeg stiller så dumt spørsmål Hvilke mål? På hva? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J S Skrevet 6. april 2010 Forfatter Del Skrevet 6. april 2010 bare glemm det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Rise Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Hvor gammel er du Jonas? Det spiller ikke så stor rolle kanskje, jeg tenkte bare på det at om du bare fortsetter på VATSIM og lærer deg ALT på F.Eks Wilco sin 737, alt av planlegging og det andre som hører med så plutselig en dag sitter du der på sete 1A i en ekte 737. Og da mener jeg den virkelige rad 1 i flyet ikke der bak med de vanlige folka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Hennes Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Vet det er lenge siden det er skrevet noe her, men når eg begynte på Vatsim (1mnd eller 2 siden) så ble eg grundig skjellt ut av Tower i Bergen... Grunnen: Skulle starte opp småflyet mitt for noen VFR runder, men så bevegde flyet seg 1 Meter framover, og dette endte med denne Prekenen fra tårnet, men men... husker det ikke no lenger Go on Younas! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J S Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Er irriterende og bli skjelt, og folk som svarer frekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Det har kanskje noe med karen som spør da? Siden du får frekke svar tilbake. Eller så var den en som svarte det samme på MP'en igår Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J S Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Hæ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Tonstad Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Vet det er lenge siden det er skrevet noe her, men når eg begynte på Vatsim (1mnd eller 2 siden) så ble eg grundig skjellt ut av Tower i Bergen... Grunnen: Skulle starte opp småflyet mitt for noen VFR runder, men så bevegde flyet seg 1 Meter framover, og dette endte med denne Prekenen fra tårnet, men men... husker det ikke no lenger laugh Go on Younas! Jeg kjenner ikke til denne spesifikke episoden, og vet heller ikke hvor du startet opp flyet. Dette blir mer et generelt innspill. Du har lov å starte opp flyet og taxe på oppstillingsplass uten tillatelse fra ATC. Du trenger tillatelse til å entre manøvreringsområdet, men på Flesland må du omtrent til taxebane Y eller W før dette gjelder. Se figur under for detaljer Docking Chart ENBR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Kommer selvfølgelig ann på situasjonen, men hvis jeg hadde blit skjelt ut av en controller for å gjøre noe jeg ikke visste var lov, så ville jeg tatt kontakt med en SUP. VATSIM CoC A.1: 1. Members should, at all times, be courteous and respectful to one another. Hvis det er en ny pilot på frekvensen din og han (som det så fint heter) "fucker opp" så trenger du ikke å skjelle ham ut for det. Har i USA igjennomsnitt 5-10 ferske piloter iløpet av en kveld på frekvensen min, men selv om det kan være sykt irriterende, frustrerende og det hadde vært veldig greit å skjelle ham ut, så husker jeg fortsatt min aller første flight på VATSIM. Trust me... Det var ikke bra. Men det hjalp så SYKT at det var en controller på som var enormt villig til å hjelpe. Dekker du ENBR TWR så tror jeg ikke ett sekund på at du ikke har tid til å hjelpe en ny pilot. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Wærness Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Lurer på hvordan det skulle vært om alle som gjevnlig fløy på vatsim, skulle komme inn her og fortelle at de slutter. Er nesten så jeg har lyst til å skrive at jeg tror trådstarter skrev denne tråden i søk om oppmerksomhet og trøst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Hofstad Haugen Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Stenger denne tråden da det det ser ut som trådstarter er tilbake, og at tråden har sporet av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg