Gå til innhold

Kjetil Tonstad

Members
  • Innholdsteller

    59
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Kjetil Tonstad

  • Bursdag 19. april 1979

Kjetil Tonstad's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Selger mye Saitek utstyr mm. pga overgang til virkelig flyging. -Saitek Pro Flight Yoke -Saitek Pro Flight Throttle -Saitek Pro Flight Rudder -Saitek Pro headset -TrackIR 5 -TrackClipPro -SoundBlaster Fatality X-Fi Pro Selges via Finn. Vennligst send alle henvendelser via Finn, da jeg sjelden logger inn på dette forumet. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=38414764 PS! Referer til flightsim.no, så kan du sikkert få med noe snax herfra gratis/svært billig http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=38160547
  2. "3 personer bytter på å være styrmann og observatør på deres flight, som varer i ca. 45 minutter" 5000,- for 15 min simulator. Nice
  3. For å hoppe med wingsuit fra fly må du ha fallskjerm B-sertifikat eller høyere, få godkjenning fra Hovedinstruktør, ha minimum 200 fallskjermhopp siste 18 måneder før du kan begynne på progresjonsplanen mot utsjekk. For å hoppe basehopp må du (bruker Kjerag som eksempel) ha minimum 250 fallskjermhopp, 20 hopp siste 6 måneder, og minimum 20 wingsuit hopp hvis dette skal benyttes. Det er bare å komme i gang Det arrangeres fallskjermkurs hver måned fremover. Neste kurs i Stavanger begynner 13. april :cool:
  4. Jeg kjenner ikke til denne spesifikke episoden, og vet heller ikke hvor du startet opp flyet. Dette blir mer et generelt innspill. Du har lov å starte opp flyet og taxe på oppstillingsplass uten tillatelse fra ATC. Du trenger tillatelse til å entre manøvreringsområdet, men på Flesland må du omtrent til taxebane Y eller W før dette gjelder. Se figur under for detaljer Docking Chart ENBR
  5. Du kan f.eks. bruke Vroute eller FSInn til å sjekke ATIS på destinasjonen lenge før du når siste waypoint. I tillegg er det mange som legger inn active RWY som kommentar (tekst) på TWR/APP frekvensen. Da ser du hvilken RWY du kan forvente. Deretter kan du ut ifra approach kartene dine se hvilken STAR du sannsynligvis får ut fra ruten din. Ved å være litt proaktiv på denne måten vil du etterhvert "vite" hvilken STAR og RWY du får en god stund før du får beskjed av ATC
  6. Vet ikke hvor du henter din informasjon fra, men Frp er imot tvungne klimakvoter og dobbelbeskatning. Kilde: frp.no
  7. Callsign: VIR0267 SELCAL: AB-GH Departing: John F. Kennedy [KJFK] Time (TOT): 11:29z Arriving: Oslo Gardermoen [ENGM] Flight level: 370
  8. Jeg synes diskusjonen har vridd seg vekk fra tema i OP sitt innlegg. Det er link til en artikkel med tittel 'Vil ha egne barnesoner på fly'. Halvparten av de spurte i undersøkelsen ønsker egne barnesoner på fly. Jeg leser kommentarene til dere som har barn, og dere har rett i påstandene deres. Det er ingen magisk hysj-knapp på små barn, og mange gråter pga smerter ved trykkforskjeller. Alle som betaler har i tillegg like stor rett til å fly, sålenge de følger reglene til respektivt flyselskap. Poenget her er jo om det skal opprettes egne barnesoner på fly. Jeg ser foreløpig ingen argumenter mot dette. Jeg kjenner mange som er småbarnsforeldre, og nesten samtlige sier at de ikke legger merke til grining fra babyer og småbarn. Det gjør derimot vi andre. Da er det jo et kjempegodt forslag å samle foreldre med barn i flyet, (helst bakerst) med lydisolert vegg til seksjonene foran. Her kan alle foreldre med småbarn sitte, også kan de andre som ikke ønsker denne støyen sitte utenfor barnesonen. På den måten blir vel alle fornøyde Støtter også idèen om barnefrie fly. Da kan småbarnsforeldre dele fly med likesinnede, også kan vi andre nyte en øl mens vi ser film med støyreduserende headset som fjerner motorstøy Som det står i artikkelen finnes det allerede barnefrie hoteller og cruise, så dette blir nok en realitet på fly om noen år
  9. Holder på med reinstallasjon, og lurer på hvilken AI pakke som egner seg best til VATSIM. Skal ikke brukes til 'single player' i det hele tatt. Har tidligere brukt MyTraffic. Ser at denne karen ikke har lykkes med UT2: LINK Forslag?
  10. Vedr lav framerate: Det kan skyldes andre fly som er pålogget. Har skjedd flere ganger hos meg. Alt går greit, men plutselig går fps ned til 2-3. Ved å følge instruksjon under blokkerer du problem-flyet, og alt er bare velstand http://forums.vatsim.net/viewtopic.php?t=35447
  11. Det er en kjent bug at Load Servers knappen og den nedtrekksmenyen ikke virker. Legg inn 88.198.19.202 manuelt, og prøv igjen
  12. Det som er genialt med at en person må kjøpe to seter er hva som skjer dersom han/hun ikke får to seter ved siden av hverandre
  13. Fikk først klarering direkte til BALAD, deretter instruks om å følge BALAD2N. Jeg trykket på DEPARR knappen i FMC, valgte ILS34, og leita etter STAR. Fant jo ikke dette siden det er en transition Må myse litt i PMDG manualen tror jeg. Har for øvrig AIRAC 0910, så databasen burde være grei. Mathias/Kenneth: FSX og FSInn i 64-bit Win7 funker fint
  14. Er sikker på at det var 2N ja. Fikk han til å skrive det på chat, og skrev det ned. Er derimot ikke sikker på ordvalget. Det var nok transition ja. Jeg fikk ingen STAR til BALAD. Da blir neste spørsmål hvordan jeg velger denne transition i FMC uten STAR, slik at ATC ikke må gi meg heading gjennom hele transition mot ILS.
  15. Ifm Austria eventen ikveld tok jeg en kjapp tur til LOWW på VATSIM. Første tur online med PMDG 744 og nyinnkjøpt yoke, throttle, rudders, headset og TrackIR Stort sett alt gikk greit. Fikk etterhvert vectors til BALAD, og STAR BALAD2N til RWY 34. Denne fant jeg ikke i FMCen, og heller ikke på LOWW charts. Måtte få vectors til jeg var established på ILS. Har grei kontroll på FMC, og fant alle de andre STARs. 1. Er det ATC som rotet, eller har jeg gått glipp av noe? 2. Har lite problem med AI flyene på VATSIM. Det er 3-4 liveries som går igjen på alle fly. Bruker FSInn og MyTraffic X. Det er ingen problem offline. Kjent problem? Vil ellers anbefale VATSIM til alle som ikke har tatt steget ennå
×
×
  • Opprett ny...