Gå til innhold

Anbefaler dere CH Flight Sim Yoke USB?


Sean Berntsen

Anbefalte innlegg

Hei

dette gjelder Jonas Nordhaugs innlegg rett under ang. joystick of yoke. To av dere anbefaler CH Flight Sim Yoke USB fra CH Products. Jeg gikk inn og tittet, men den koster jo over 1100 kr. Er det verdt prisen? Kan jeg få samme kvalitet til lavere pris?

 

Plis svar fort, jeg skal på ferie og tenkte å bestille før jeg dro!

 

takk

 

[ 02-08-2002, 02:55: Endret av: Sean Berntsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LØØØØØP OG KJØØØØØØØØØP!!!!!!!!!!

 

Kan anbefales på det sterkeste fra min side. når jeg kjøpte den kostet den nesten 2000,-, men jeg synes den absolutt var verdt den prisen! Kunne gjerne betalt en tusing ekstra for den saks skyld.

 

Men det er mange som sier at du bør først kjøpe CH pedaler, men ikke vet jeg, for de har jeg ikk enda "[blink]" Det får du vurdere selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som kjøpte sparte en god tusenlapp hver på yoke og pedaler. Min funka greit, så jeg var kjempefornøyd, men den andre yoken hadde feil på en akse, og måtte returneres. Da tar ting en god del ting, men firmaet ordna til slutt og gav vel t.o.m erstatning for det sommelet som oppsto. Alt i alt, bedre service enn en kan forvente i norge, selv om tid faktoren spiller veldig mye inn på så viktige ting i livet "[stikk

 

Syns alt i alt prisen er bortimot ekstrem når du ser på hva du får - en plast dings med noe elektronikk inni. Klokke radioen min burde vært dyrere i forhold. Hrmmpphh - til og med i simming skal flygning være en dyr hobby.

 

Men er du hekta, er det verdt pengene, absolutt. Flyr du mye jagerfly hadde sikkert en billigstikke vært bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Karl R Pettersen:

Men er du hekta, er det verdt pengene, absolutt. Flyr du mye jagerfly hadde sikkert en billigstikke vært bedre.

Som Børge sa.. (overfor her en plass...), så er HOTAS Cugar det jeg satser noen lommepenger på, fordi jeg flyr omtrendt bare jagerfly.. og selv om jeg er hekta på det,er ikke HOTAS Cugar det jeg kaller billigstikke "[stikk"[smil]""[stort

 

[ 27-07-2002, 16:07: Endret av: Stig Sandnes ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser her at Yoken koster 2022 kroner hos KEA, og CH pedalene 1691 kroner på samme plass. Dette blir til sammen 3713 kroner for begge. DU får de for nesten halve prisen i USA, men er det lurt med tanke på garanti og slikt, eller er det garanti der også?

 

Finnes det ikke noen steder i Bodø de selger den, eller en plass i Norge?

 

Og er det bedre å kjøpe Pro Pedals USB da de har USB mens CH pedalene har gameport?

 

[ 29-07-2002, 12:57: Endret av: Børge Litangen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo enklere å tilkople USB-enheter da...

Tror at det bare er USB-pedalene som har toebrakes, men er ikke helt sikker. På hjemmesiden til CH Products kan du lese mer om disse produktene. Og dette kan anbefales!! Fantastisk kontroll med flyet på bakken når du kan differensiere bremseeffekten, ikke bare styrken, men også hvor mye brems du skal ha på venstre og høyre hjulsett. Er du på disse kantene så ta kontakt for en prøvetur.

En helt ny flyfølelse, men når jeg klatrer opp i cockpiten til mitt F16, bytter jeg til "vanlig" stikke.

 

Så til hvor du kan kjøpe pedaler. Jeg kjøpte mine (USB Pro Pedals) for 990 kr på Ideel i City Nord for lenge siden. De hadde en "stabel" av disse og du kan tro jeg var snar til sikre meg en eske.. "[stort . Det skader jo ikke å spørre om de kan ta inn et sett til deg. Yoken kjøpte jeg hos ABC-Data i Tromsø for omlag 1600 kr, men tror disse er sluttet med spesialtilbud for simmere etter at noen av oss lot være å betale for varene de fikk... "[Gal]"

 

Ole-Jørgen

 

[ 30-07-2002, 09:28: Endret av: Ole-Jørgen Søberg ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal snakke med Ideel om det. Kanskje de gjør det bare for lille meg "[stort .

 

Yoken så jeg på "gamle" spaceworld i glasshuset. Husker ikke helt prisen men nå har de den ikke lenger. Skulle vært en egen simmer butikk der de solgte alt av utsyr.

 

Blir vel nødt til å bestille fra USA? Går det greit dere som kjøpte der (Jarle, du kjøpte vel når du var der, men du Karl, du bestilte vel?). Hvor er det best å kjøpe. Tenker på pålitelighet og sånnt, at jeg ikke mottar en murstein i posten.

For uansett hva, så SKAL jeg ha både Yoke og Pedaler!!! Om jeg så må tråle land og strand.

 

Ole-Jørgen: Hvor bor du da? Jeg ser at du har skrevet Lødingen, men er det langt fra Bodø? Kunne absolutt tenke meg en liten prøvetur ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Børge Litangen:

Ole-Jørgen: Hvor bor du da? Jeg ser at du har skrevet Lødingen, men er det langt fra Bodø? Kunne absolutt tenke meg en liten prøvetur ja.

Det skulle heller vært Løding (Tverrlandet) i stedet for Lødingen "[blink]" , men det er nok omlag 22 mil fra Bodø til Lødingen.

 

Tror ikke du skal være redd for å få en murstein i posten om du bestiller fra et firma i USA..., men det er litt enklere med garanti o.l. om du bestiller i Norge (OM noe skulle bli feil på).

 

Og igjen.. vær litt obs på at du kan miste toebrakes-funksjonen om du bestiller gameportversjonen.

 

Lykke til og gled deg til du får disse i hus.

 

Ole-Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at både Ideel, Spaceworld og Bodø Lyd & Bilde AS er CH forhandlere, så jeg skal ta en telefon til dem og høre om de har Yoken inne.

 

Hvis ikke er det mulig jeg bestiller fra USA. Skal selvsagt ha USB.

 

[ 31-07-2002, 17:17: Endret av: Børge Litangen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ingen svarte i verken Ideel eller Spaceworld. Skal ta meg en tur dit i morgen og høre med dem om de har den i butikk eller på lager eller mulighet til å bestille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke denne tråden er blitt så lang at ingen gidder å lese detta da "[stort

 

Da var jeg omsider kommet hjem igjen etter ganske nøyktig èn uke på svenskekysten. Jeg fikk, som ventet, ikke bestilt yoken før jeg dro; var nærmest på vei ut døra da jeg posta. Først vil jeg bare takke Arild som svarte på spørsmålet såpass raskt, selv om jeg ikke rakk å fylle skjemaene.

 

Det er nå klart at jeg skal kjøpe en yoke, men det er bare en ting jeg lurer på: Så vidt jeg kan se er den eneste forskjellen mellom Flight Sim Yoke USB LE og Flight SIm Yoke USB at sistnevte har noen flere funksjoner hva gjelder, hovedsaklig, propellfly. Ellers er disse to prikk like. Det er i alle fall det jeg får ut av opplysningene fra hjemmesiden deres. Stemmer dette?

 

Prisforskjellen på disse blir fort vekk noen hundrelapper, og selv flyr jeg jo ikke fult så mye propellfly, så vil det da lønne seg å kjøpe LE-versjonen? Eller vil jeg angre siden, når jeg setter meg ENDA mer inn i FS og kunne virkelig trenge disse funksjonene?

 

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett; eneste forskjellen er at fullversjonen har to ekstra spaker. en for mixture og en for propeller. Disse har ingen funksjon når du flyr jet, men er grei å ha når du bruker propellfly. Det skal jo være en balanse mellom prop og throttle, og så er det jo en enkel måte å stoppe motorene på og å redusere taxefarten på. Så det er en smakssak om du ønsker å betale de ekstra kronene for å få mix og prop. Jeg flyr mye propell og kjøpte fullversjon, noe jeg ikke angrer på "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv den enkleste joystick er bedre enn tastaturet. Og yoke er langt lettere å bruke enn joystick (synes jeg). For ikke å snakke om dersom du har pedaler med toebrakes i tillegg. Da mangler bare følelsen av G-kreftene før du er i flyet "[smil]"

Får du virkelig til å lande fly bare vha. tastaturet? Helt håpløst spør du meg...

 

Du har virkelig en aha-opplevelse i vente.

 

[ 02-08-2002, 11:38: Endret av: Ole-Jørgen Søberg ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...