Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjennom hele filmen så mister han høyde over havet. Den ryggen han leker på går nedover. Vil også tippe at det er noe termikk inne i bilet rundt toppene der.

Sinnsykt rå film.

Mener Geir her hadde en lignende film der han gjorde det samme på Os? Geir?

Skrevet

Hangflyging er moro. Jeg hadde min første tur på 5 timer i seilfly på hang. Sålenge hanget bærer godt er det bare å kjøre på så langt hanget går. I USA finnes det flere steder der man kan fly lange distanser på hang i lav høyde ved riktige forhold.

Skrevet

Har selv flydd noe lignende, men ikke så ekstremt som det der da! Voss har mange flotte flate topper som er fine å luske rundt på, og så lenge du klarer å opprettholde løft og ikke minst hastighet er det ikke noe problem :)

Det stemmer det med videoen til Geir, har sett den jeg også :)

Skrevet

50 meter i Norge

Hang har gitt meg de beste opplevelsene i flyging! Når du kan lese terrenget både hvor det sannsynligvis stiger mest og i tillegg kan se på terrenget ved siden av deg og fastslå at du stiger eller synker idet du masker terrenget langs fjellsiden så er det gøy.

Skrevet

Er det ikke blitt noen endring så er det vel ennå bare vertikal høyde til bakken under som er begrensningen og hvor nære det vil si at du går fjellveggen er det din egen frykt for å dø som avgjør? :) Jeg likte å holde litt avstand. Uansett så stiger vel lufta litt bedre litt ut fra hanget, eller husker jeg feil?

Skrevet
Uansett så stiger vel lufta litt bedre litt ut fra hanget, eller husker jeg feil?

Det er vel det som er teorien. Fikk inntrykk av at det var store forskjeller fra hang til hang og selvsagt også ved litt variasjoner i vindretning. Men for å komme høyere enn hanget fungerer det fint å bevege seg lengre ut etterhvert som man kommer oppover iallefall.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...