Gå til innhold

Min 18-års gave


Mathias Kjærstad

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen .

 

Jeg fylte 18 for akkurat 1 uke siden , 25 november.

Og da fikk jeg den beste gaven vi flyfrelste kan få!

Jepp, jeg fikk en flyvertime av pappa :-D Valget sto mellom og reise til Kjeller og fly Saab Safir, eller reise opp til Hamar.

Men , vi har ingen informasjon om hvilken fly som står på Stafsberg.

 

Er det noen som har peiling ? :) Det var snakk om en Piper, men ikke hvilken modell.

 

Takk på forhånd

 

 

EDIT: Det var snakk om en 4-seter, kan hende det er en Cherokee?

 

Mathias.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Hamar er det ex-NAC LN-TFU Piper PA-28-181 Archer III

Har du ikke flydd Safiren før så kanskje det er en idé...

Jeg har vært med i Safir før så for meg så hadde det vært ett fett. Jeg tror valget ditt bør være basert på om hvorvidt du kan få oppleve acro eller ikke. Om ikke så er hvilket som helst fly like godt, selv om det beste hadde vært seilfly!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er muligheten for litt akroflyging så hadde jeg hadde jeg helt klart gått for Safiren. Ellers hvis det er snakk om i god-tur med utsikt og komfort så hadde jeg heller gått for Diamond DA40 i Oslo Flyklubb. Jeg har fløyet en del av søstrene til LN-TFU og det er et fint fly å f.eks. lære å fly med, men det er fortsatt trangt og man har relativ dårlig utsikt i flyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mathias gratulere med de 18 stas det.

 

Saab safir er veldig artig å fly.

Har prøv den 3 ganger selv. En gang fra Kjeller, sammen med en som het Bjørn, husker ikke etternavnet men fikk prøve en del sjøl, samt at vi tok 20 min. akro, stas, med mindre du blir fort kvalm da, og ikke blir redd når den begynner å HOSTE under sakte roll, for de gjør'n, men kommer seg fort igjen når den er på rett kjøl ;)

Men husk at hvert min. logget som akroflyging så går takstametert FORT. (så ikke far din får sjokk når'n skal opp med lommeboka)

Akro tid er en del dyrere enn regulær flyvning på denne. Men det velger du jo selv. Kan jo fly litt hard "valig" flyging me'n også.

Også er'n jo mye tøffere inn cockpiten da... :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...