Anders Merch Grønmyr Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Da har jeg en god stund prøvd å bytte vekk arbeidsdagene mine denne helga uten hell så jeg blir nødt å slette noen turer. Blandt annet t/r Kirkenes lørdag formiddag/ettermiddag! Men skal se om jeg ihvertfall klarer å beholde noe av moroa til meg sjøl. Siter
andreas nærbø Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 fresher opp igjen : http://www.vaccsca.org/event/event/realtime da er alt klart til frdagen Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Har printet ut en del chart nå, og pugger holding patterns og diverse. Men lurer på en ting. Det viser seg at jeg ikke har tid til å fly imorgen kveld, og jeg har booket. Jeg prøve å delete, men det stod bare The entered information was not correct, please go back and try again . Har lyst til å booke om til noen tidligere flighter. En annen ting også; Hvordan er det hvis du har gjennomført en flight, og plutselig finner ut at du har tid til å ta en til? Booker du raskt, for så å fly? Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Kristoffer: Jeg mener det fint skal gå ann å delte flighter helt opp mot avgang/ankomst og sikkert også etter. Så sjekk informasjonen er riktig med passord og lignende. Spontanbooking er vel bare fint det Hadde jeg ikke måtte jobbe i helga skulle jeg booket langt mer enn mine 3arrivals og 1 departure her men får vel bidra med det jeg kan. Gleder meg nå ja! Kan dere ATC bekrefte at vi skal bruke callsign: SCANOR? mente jeg har lest dette tidligere et sted. Siter
andreas nærbø Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Da har ejg printa ut 15 kart og 1 VFR over stavanger :-)Nå jenstår det bare og fly Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Kan dere ATC bekrefte at vi skal bruke callsign: SCANOR? mente jeg har lest dette tidligere et sted. Jaha? Det har ikke jeg hørt noe om. Men callsignene på hjemmesia sier jo "CNOXXX" og ikke "SASXXXX". Vil gjerne vite dette jeg også, før jeg kaster meg på ikveld klokken 20:15 lokalt. Siter
andreas nærbø Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 satt og tenkte på det samme Kristoffer Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Vel ser at bookingene i V-route også tilsier CNO som callsign så regner med det skal brukes under real-time eventet for siste gang. Er det lov å håpe på at noen vil dekke Bodø_Ctr iløpet av kvelden når det setter igang tro? Siter
Espen Sæther Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 hvor lenge har man lov å være forsinket før gaten blir overtatt av en annen? skulle fly fra alta å ha arrivial 20.15 men det rekker jeg ikke. har ikke mulighet å ta av før klokken 19.15 Siter
Magnus F. Meese Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Kommer helt ann på hvor mye trafikk det er Siter
andreas nærbø Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 da er jeg snart ned fra bergen :-) Siter
Espen Sæther Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 dæven søkke for noen dyktige ATC.. blir bare mer å mer imponert. Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 CNO830...Tok av på nøyaktig 20.10 slot time! :grin: Siter
Kai Dreyer Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Steike for et rot vi fikk plutselig, en masse fly som kommer med DC3 og flyr sakte, kommer i konflikt med folk som har vesentlig hører fart, dette kan blir en god kveld! Siter
Kristoffer Vinje Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Oida, hehe. Er det bare jeg som ser nordlys uansett hvor jeg er i Norge over FL120? Siter
Morten Ruud Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Min første flight finnes visst ikke allikevel. Får ta utgangspunkt i første departure fra ENGM da. WIF129 ENGM-ENOV Snartenkte vi piloter Glem det....riktig flight er visst til førde...nice to know Men en liten detalj skal jeg ikke klage på. Siter
andreas nærbø Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 sykt dyktige ATC-er :-) kommer fra SVG nå :-) gleder meg til landinga alerede Siter
Daniel Klepp Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Andreas, pass på at du faktisk flyr den STAR du er klarert til! beklager om jeg hørtes irritert ut.. Siter
Magnus F. Meese Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Å hoi, skal si jeg rota mye på Director i kveld! Må bare beklage. De 5-6 DC3'ene som gatecrusha oss var noe jeg ikke hadde kapasitet til :crazy: Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Flott arrangement så langt av det jeg har merket hjemmefra via Vatsim! Sorry for den siste apporachen min som ble noe misslykket pga en personlig feil ved enabling av Joystick! SAS477! Sorry for that. Proffe atc`er ja, men ble litt småskuffa av den briefinga deres fløy bra ukontrollert ei stund føler jeg. hehe.. Den burde kanskje vært i litt bedre tid før eventet ikke den siste halvtimen før 20.00! Men uansett bra opplegg Siter
Daniel Klepp Skrevet 9. oktober 2009 Skrevet 9. oktober 2009 Du må ikke være redd for å descende og følge flightplan når du ikke har atc Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 10. oktober 2009 Skrevet 10. oktober 2009 Men når du passerer siste punkt i fp i dette tilfelle SIG. Og du har metar på 0kts vind på destinasjon og ingen klarering eller forventning om står,rullebane. Ja da kan man jo sikkert følge en star selv, fly dct, fly holding at sig eller noen holding posisjoner ved engm. Her ble det første og beste tanke levle og descende fl200 og continue heading videre fra sig. Ser i ettertid det kunne vært løst bedre men når til slutt atc var tilbake og man fant ut hvilken kontroller som skulle ta over fra stavanger kom man seg jo trygt og greit ned. 2flights i kveld så er det slutt;) Siter
Magnus F. Meese Skrevet 10. oktober 2009 Skrevet 10. oktober 2009 Om du ikke har ATC når du skal descende og/eller entre en STAR, men det er ATC på akomststed så anbefaler jeg deg å sjekke ATIS (Om en egen ATIS ikke er oppe, sjekk controller-info), der vil det stå rwy in use og annen nyttig informasjon. Er det null ATC en route og null ATC på ankomst kan det være lurt å sjekke unicom og se hva annen trafikk gjør Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.