Gå til innhold

[Vatsim] Gardermoen 24 hour Real Time 2009


Werner Rafteseth

Anbefalte innlegg

  • Svar 122
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Her trengs det fortsatt bra med bookinger ja! Røflig ser det ut til å kanskje være booket rundt 15-20% av bevegelsene så langt! Stå på med å sende dette ut til folk som blir lokket til å ta et par av turene.

 

Ser frem imot eventet ja :)

 

Damn fått arbeidslista og har selvfølgelig arbeidshelg, prøver å bytte mot en annen helg så lar bookingene på flights foreløpig bli stående

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom, det vil jo fortsatt være mulighet for å sitte ATC etter 1800z på Lørdag, men grunnen til at vi tar "kun" 24 timer er delvis fordi det blir for mye jobb å legge inn flighter for 48 timer, og dels fordi det er begrenset hvor lenge ATCene kan sitte.

 

Det jeg har hørt fra Werner er at det så langt ser ut som det kommer rundt 20 ATCer på FLG, og mange av oss skal sitte veldig lenge i strekk.

 

Jeg tror helt ærlig de fleste av oss er ganske lei av å sitte ATC etter 48 timer.

 

Som Werner sier så er det nå litt over 100 bookings, og på Fredag vil det nok bli ganske travelt helt i begynnelsen.

 

 

Ellers, så ønsker jeg å nevne at jeg begynner å bli rimelig lei av all klagingen og sytingen din Tom, no offence.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, først av alt, du trenger ikke være med på FLG for å kunne Booke en flight for Gardermoen Realtime.

 

I utgangspunktet vil det ikke være noe problem å fly til Gardermoen under realtimet uten å ha booket en flight, men jeg vil oppfordre alle som har tenkt å fly til/fra Gardermoen om å booke en flight på sidene.

 

 

Dersom du likevel velger å fly uten å ha booket en flight på Realtime sidene, vil du måtte belage deg på en del venting dersom det er mye trafikk, og det er ikke sikkert at det er en ledig gate til deg.

 

 

Så til det siste spørsmålet ditt, vel da vil du miste SLOT tiden din, og du må da bli tildelt en ny Slot. Dersom det er lite trafikk kan det hende du får fly med en gang, men dersom det er veldig travelt kan det hende du får en ny slot tid som er lengre frem i tid.

 

Det er hvertfall slik jeg har forstått det. Men uansett, du burde booke uansett. Det du jo forsåvidt kan gjøre er å vente med å booke til du er sikker om du vil være hjemme da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret!

 

Dette leder til et spørsmål til, ang. holding patterns. På AIP-kartene så er jo holding patterns tegnet opp med høyde, max fart og antatt tidsbruk på langstrekket (som jeg antar er ved max fart?). Hvordan gjør jeg dette med FMC og LNAV i B737NG? Er det samme metoden som når jeg skal fly direct et waypoint lenger framme i lista (klikk på nytt waypoint og klikk deretter på inbound waypoint)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...