Gå til innhold

[Vatsim] Gardermoen 24 hour Real Time 2009


Werner Rafteseth

Anbefalte innlegg

  • Svar 122
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Har printet ut en del chart nå, og pugger holding patterns og diverse. Men lurer på en ting. Det viser seg at jeg ikke har tid til å fly imorgen kveld, og jeg har booket. Jeg prøve å delete, men det stod bare The entered information was not correct, please go back and try again .

Har lyst til å booke om til noen tidligere flighter.

En annen ting også; Hvordan er det hvis du har gjennomført en flight, og plutselig finner ut at du har tid til å ta en til? Booker du raskt, for så å fly?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristoffer: Jeg mener det fint skal gå ann å delte flighter helt opp mot avgang/ankomst og sikkert også etter. Så sjekk informasjonen er riktig med passord og lignende.

 

Spontanbooking er vel bare fint det :)

 

Hadde jeg ikke måtte jobbe i helga skulle jeg booket langt mer enn mine 3arrivals og 1 departure her men får vel bidra med det jeg kan. Gleder meg nå ja!

 

 

Kan dere ATC bekrefte at vi skal bruke callsign: SCANOR? mente jeg har lest dette tidligere et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott arrangement så langt av det jeg har merket hjemmefra via Vatsim! :)

 

Sorry for den siste apporachen min som ble noe misslykket pga en personlig feil ved enabling av Joystick! SAS477! Sorry for that. Proffe atc`er ja, men ble litt småskuffa av den briefinga deres fløy bra ukontrollert ei stund føler jeg. hehe.. Den burde kanskje vært i litt bedre tid før eventet ikke den siste halvtimen før 20.00!

 

Men uansett bra opplegg :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når du passerer siste punkt i fp i dette tilfelle SIG. Og du har metar på 0kts vind på destinasjon og ingen klarering eller forventning om står,rullebane. Ja da kan man jo sikkert følge en star selv, fly dct, fly holding at sig eller noen holding posisjoner ved engm. Her ble det første og beste tanke levle og descende fl200 og continue heading videre fra sig. Ser i ettertid det kunne vært løst bedre men når til slutt atc var tilbake og man fant ut hvilken kontroller som skulle ta over fra stavanger kom man seg jo trygt og greit ned. 2flights i kveld så er det slutt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har ATC når du skal descende og/eller entre en STAR, men det er ATC på akomststed så anbefaler jeg deg å sjekke ATIS (Om en egen ATIS ikke er oppe, sjekk controller-info), der vil det stå rwy in use og annen nyttig informasjon. Er det null ATC en route og null ATC på ankomst kan det være lurt å sjekke unicom og se hva annen trafikk gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...