Jakob Arne Brønstad Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Skal du på FLG da? Mener du sa no om det på VACCSCA forumet... nei, skal ikke det. men vist dere ikke får flere atc'er som skal delta på FLG, så er jeg ledig:) Siter
Anders Merch Grønmyr Skrevet 21. september 2009 Skrevet 21. september 2009 Her trengs det fortsatt bra med bookinger ja! Røflig ser det ut til å kanskje være booket rundt 15-20% av bevegelsene så langt! Stå på med å sende dette ut til folk som blir lokket til å ta et par av turene. Ser frem imot eventet ja Damn fått arbeidslista og har selvfølgelig arbeidshelg, prøver å bytte mot en annen helg så lar bookingene på flights foreløpig bli stående Siter
andreas nærbø Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 håper det blir booket fult sånn som på Copenhagen RealTime Siter
Werner Rafteseth Skrevet 24. september 2009 Forfatter Skrevet 24. september 2009 Teller nå 81 flight bookings Det begynner å komme seg! Det som evt ikke blir booket nå, kan vi jo håpe blir spontanbooket rett før og under eventet Siter
Daniel Klepp Skrevet 24. september 2009 Skrevet 24. september 2009 Mulig å få det inn i vatsim.net-kalenderen? Siter
Werner Rafteseth Skrevet 25. september 2009 Forfatter Skrevet 25. september 2009 Selvagt, Daniel! Dette kan nok ordnes i løpet av dagen, må få endret litt logo for å få den til å passe i bredden i kalenderen. Siter
Werner Rafteseth Skrevet 28. september 2009 Forfatter Skrevet 28. september 2009 FLG nærmer seg med stormskritt, og vi har nå fått reklame for RealTime på forsiden av Vatsim.net! Vi har i skrivende stund passert 100 bookings, så dette kan bli knallbra! Siter
Tom Knudsen Skrevet 28. september 2009 Skrevet 28. september 2009 Hvorfor er det bare 24 timer og da frem til 1800z på lørdag Werner, er det ikke opplegg for noe mer en det? Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 28. september 2009 Skrevet 28. september 2009 Tom, det vil jo fortsatt være mulighet for å sitte ATC etter 1800z på Lørdag, men grunnen til at vi tar "kun" 24 timer er delvis fordi det blir for mye jobb å legge inn flighter for 48 timer, og dels fordi det er begrenset hvor lenge ATCene kan sitte. Det jeg har hørt fra Werner er at det så langt ser ut som det kommer rundt 20 ATCer på FLG, og mange av oss skal sitte veldig lenge i strekk. Jeg tror helt ærlig de fleste av oss er ganske lei av å sitte ATC etter 48 timer. Som Werner sier så er det nå litt over 100 bookings, og på Fredag vil det nok bli ganske travelt helt i begynnelsen. Ellers, så ønsker jeg å nevne at jeg begynner å bli rimelig lei av all klagingen og sytingen din Tom, no offence. Siter
Werner Rafteseth Skrevet 28. september 2009 Forfatter Skrevet 28. september 2009 Det er ikke lagt opp for noe event etter klokken 1800z lørdag, men vi blir jo til stede, og man kan nok garantere at det blir både bemanning og trafikk. Siter
Sindre Holberg Skrevet 28. september 2009 Skrevet 28. september 2009 Gleder meg som en liten unge! Siden jeg nå vet jeg skal på FLG, så har jeg booket 8 flighter til og fra OSL Det blir sikkert flere Men: siden SAS nå går over fra CNO til SAS 1. okt. Skal fremdeles flightene på eventet gå under CNO, eller swithcer alle over til SAS, sånn som in real life? Siter
andreas nærbø Skrevet 28. september 2009 Skrevet 28. september 2009 Skal bestille ny data til FLG så det blir hjemme på meg dennegang men booker en del fordi Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 28. september 2009 Skrevet 28. september 2009 Vi blir å fortsette med CNO. Siter
Werner Rafteseth Skrevet 28. september 2009 Forfatter Skrevet 28. september 2009 Se på det som en memorial over siste lille bit av det gamle Braathens eller noe sånt Siter
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 29. september 2009 Skrevet 29. september 2009 Må desverre si pass, skal til island og hamar neste uke, under eventet. Siter
Daniel Klepp Skrevet 29. september 2009 Skrevet 29. september 2009 Ser bra ut med bookingen så langt Og når vi får vaktlistene på plass så blir det vel noe booking av flyturer på oss som skal sitte ATC også Siter
Sondre Nytrøen Hansen Skrevet 29. september 2009 Skrevet 29. september 2009 Skal til Oslo til faren min, tror ikke jeg kommer på FLG. Er stor sjanse for at jeg tar med pcen nedover til Oslo for å fly de flygningene jeg har booket Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 30. september 2009 Skrevet 30. september 2009 Hva skjer egentlig hvis jeg ikke melder meg på ENGM realtime, men likevel flyr til ENGM? Jeg snakker om her hjemmefra, ettersom jeg ikke har tenkt meg på FLG. Hvordan er det med slingringsmonn på oppsatte rutetider? Hva skjer hvis jeg kommer en halltime for sent til ruta mi? Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 30. september 2009 Skrevet 30. september 2009 Vel, først av alt, du trenger ikke være med på FLG for å kunne Booke en flight for Gardermoen Realtime. I utgangspunktet vil det ikke være noe problem å fly til Gardermoen under realtimet uten å ha booket en flight, men jeg vil oppfordre alle som har tenkt å fly til/fra Gardermoen om å booke en flight på sidene. Dersom du likevel velger å fly uten å ha booket en flight på Realtime sidene, vil du måtte belage deg på en del venting dersom det er mye trafikk, og det er ikke sikkert at det er en ledig gate til deg. Så til det siste spørsmålet ditt, vel da vil du miste SLOT tiden din, og du må da bli tildelt en ny Slot. Dersom det er lite trafikk kan det hende du får fly med en gang, men dersom det er veldig travelt kan det hende du får en ny slot tid som er lengre frem i tid. Det er hvertfall slik jeg har forstått det. Men uansett, du burde booke uansett. Det du jo forsåvidt kan gjøre er å vente med å booke til du er sikker om du vil være hjemme da. Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 30. september 2009 Skrevet 30. september 2009 Takk for svaret! Dette leder til et spørsmål til, ang. holding patterns. På AIP-kartene så er jo holding patterns tegnet opp med høyde, max fart og antatt tidsbruk på langstrekket (som jeg antar er ved max fart?). Hvordan gjør jeg dette med FMC og LNAV i B737NG? Er det samme metoden som når jeg skal fly direct et waypoint lenger framme i lista (klikk på nytt waypoint og klikk deretter på inbound waypoint)? Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 30. september 2009 Skrevet 30. september 2009 Nå er jeg ikke noen ekspert med 737. :grin:.Men i 757 er det en egen knapp på FMCn,der det står hold.Er så bare og velge wp du vil ta hold,høyre,venstre sving osv. Mener det er slik i 737 også. Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 30. september 2009 Skrevet 30. september 2009 Okay, skal sjekke det neste gang jeg starter fs Siter
Stian Czybulla Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 Stemmer det Lars-Petter 737 PIC har samme funksjon Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 Husk å sjekke kartet hvordan holden skal være. En annen ting er å husk å følge alt ATC sier, inkludert speed. Siter
Aleksander Maaland Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 å da har jeg booka 3 nye ruter:) Tenker å sitte litt atc på Sola og Hau også. Å soving er medregnt:) Siter
andreas nærbø Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 viss jeg ikke booker en flight og flyr en flight hvordan blir det da med gatesystemet ?? Viss feks Gate 23er ledig vil jeg få den viss jeg feks kommer fra Sola eller Bergen ?? Siter
Magnus F. Meese Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Marius, det er ikke antatt tid på leg, du SKAL bruke så lang tid på leg'en Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 4. oktober 2009 Skrevet 4. oktober 2009 Andreas, for ankomster så vil ATC tildele deg en gate når du har landet. For Avganger, så vil gate informasjon være tilgjengelig på samme side som du booket flighten din, noen timer i forveien. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.