Gå til innhold

Omårdet rundt Kjeller


Anbefalte innlegg

  • Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Hehe :P

 

 

Også er det verdt å merke seg (som jeg selvfølgelig har glemt å legge til i Les meg fila) at man bør ha autogen bryteren i simmen på "Extremely dnse" for å ta full nytte av dette sceneryet.

Og man MÅ ha KjellerX installert, ellers så synes RW fra fotoscenery på siden av standard RW og den er helt buklete på grunn av mine PS ferdigheter :grin:

 

Her er i hvertfall nye "Les meg" infoen:

 

Forord:

-------

 

 

Takk for at du lastet ned Kjeller og området FotoScenery.

Dette er et scenery rundt Kjeller flyplass med fotorealistiske bakketeksturer til MS Flight Simulator X.

 

 

 

Nødvendige filer:

-----------------

 

Dette sceneryet må ha KjellerX av Ulf H. Aass installert for at rullebanen fra fotosceneryet ikke skal synes. (Tro meg det ser ikke ut:P)

KjellerX finner du her:

 

http://www.home.no/resonut/kjeller.rar

 

 

 

Installasjon:

-------------

 

1: pakk ut filene og kopier eller flytt mappen "Kjeller og omrade PS" til "C:\\Programfiler\\FSX\\Addon Scenery" (eller det stedet du bruker å legge AddOn sceneryet ditt).

 

2: Start opp FSX og gå til "Settings" og så velger du "Scenery library". Der trykker du "Add area" og finner mappen "Kjeller og omrade PS" og velger den.

Da skal FSX starte en liten prosess med å laste inn sceneryet og gjøre det klart til bruk.

 

3: Da er det bare tut og kj.. FLY! :D

 

 

 

Anbefalte instillinger under scenery i FSX:

-------------------------------------------

 

Ettersom dete inneholder fotoscenery med 0.25cm/pixel oppløsning bør du sette "Texture resolution:" til 15cm.

Og for å dra full nytte av autogen sceneryet så bør du ha satt "Autogen density:" bryteren til MINIMUM "Very dense" eller helst "Extremely dense". Det tar faktisk mindre ressursjer enn du tror.

 

 

 

Generell info:

--------------

 

Dette sceneryet er gratis og ingen skal ta betalt for det.

Hvis du vil laste opp sceneryet til et annet sted enn flightsim.no må du kontakte meg og spørre om lov først.

 

 

 

Kontakt:

--------

 

Er det noe du lurer på eller hvis noe er feil med sceneryet kan jeg kontaktes på mail: bjhjaudi@hotmail.com

 

 

 

 

 

 

Mvh.

Bjørn Johnny Jensen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg kommer fra Halden, men går på skole i Bardufoss. Tok bare et kjapt søk på google :grin:

 

Seneryet skal være lastet opp på fs.no (tror jeg) men det har ikke kommet noe enda.. Nå har det gått en 4-5 timer siden jeg lastet opp..

Noen som vet hvorfor jeg måtte registrere meg på nytt for å laste opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det MULIG å være pirkete?!?!?

 

Er man ikke pirkete blir man aldri flink i noe heller.....

 

Også er det verdt å merke seg (som jeg selvfølgelig har glemt å legge til i Les meg fila) at man bør ha autogen bryteren i simmen på "Extremely dnse" for å ta full nytte av dette sceneryet.

 

Au da, hørtes langt fra som en god plan, har du noen bilder med autogen slideren på Very dens?

 

Ryktes at det tar lang tid å få ting ut på filbiblioteket her. Hva med AVSIM?

 

Kan ta sin tid ja..

 

AVSIM.com kan jeg ordne det på 1-2 min etter det er opplastet så langt alle texturer er i henhold til åndsverket og fritt for andre copyright saker.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først ut, gratulerer med ditt første scenery, håper du forsetter utviklingen av ulike typer scenery...

 

Har nå prøvd denne og fant ut at dette ikke var noe å satse på for min egne del, den største årsaken til det er rett og slett kun FPS tapet som her er en kjempe stor bieffekt. Dette hører med til Photoscenery men alt etter hvordan det rendrer til FSX så er det alt fra lite til mye å hente på FPS, har sett photoscenery før som er passe bra, men det er da payware.

 

Jeg forsøkte med flere ulike scenery settings og det ble tålig bra ca rune 25 på det svakeste jeg fant til å passe, dette er ikke godt nok i FSX hvor FPS bør ligge på minimum 40 for å få full nytte av autogen, traci ir osv..

 

Foruten fps, et godt sammensmeltet scenery som helt sikkert vil bli perfekt med hardware fra neste år og utover.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en 20 fps dropp noe som tilsvarer at man da med god fps på 40-50 vil ende på 20-25 som skal gå, dog blir det litt stakato og man kan oppleve hakking, særlig når man nærmere seg 20 tallet og i alle fall for de som havner mellom 15-20

 

Photscenery er normalt noe man bør fjerne i fra scenery library :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få med et par bilder hvor FPS telleren står på, bedre er om du har Fraps, ta av og land og mål gjennomsnitt FPS i Fraps :)

 

Lurer på en ting, har du lagt til autogen? Hvis så hva?

Mulig det blir bra også uten selve photosceneriet.

 

PS.. Hvilken Kjeller flyplass bruker du, ser runway markings er gule?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerte glimrende Bjørn! Helt rått. At enkelte her ikke setter pris på det får vi bare godta. Det var ikke noen stor overraskelse :D

 

Merker også FPS-dropp, men jeg kommer til å bruke dette når jeg skal trene. Er tross alt på Kjeller jeg skal fly solo en eller annen gang utpå sommeren. Da skrur jeg ned de sliderne jeg ikke trenger, så fungerer dette ypperlig til mitt bruk.

 

Rop høyt når du har fikset parkeringsplasser a, så skal jeg bruke et par dager på å få inn FSX med 40-50 addon så lenge :crazy:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :D

 

har avtalt med skaperen av KjellerX at vi kommer til å slå sammen disse pakkene til en nedlastning så det ikke blir noen misforståelser mtp. fotosceneryets rullebane og FSX standard flyplas..

 

Ang. parking så fikk jeg ikke åpnet bgl fila til KjellerX i ADE. Finner nok på noe..

 

 

Så da kan jeg hive meg over til neste prosjekt, som jeg er ganske godt i gang med, men denne tar tid :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Gratulerer!

Har flydd mye fra Kjeller i min tid med PPL og synes dette så veldig bra ut.

Kjører en PC som vel ligger litt under middels (tre år gammel 3GHz HP arbeidstasjon med Windows 7), med topp grafikk kort. FPS tap var minimalt, om i det heletatt og ingen lags, selv med autogen på det nest øverste hakket. Skikkelig bra! Att noen trenger FPS på førtitallet eller mer for å få flyt har jeg ingen forståelse for selv om det sikkert er "kjekt å ha" :grin:.

Har godfølelsen med dette seneryet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerte glimrende Bjørn! Helt rått. At enkelte her ikke setter pris på det får vi bare godta. Det var ikke noen stor overraskelse

 

At noen ikke kan lese kan man heller ikke gjøre noe med her..

 

Att noen trenger FPS på førtitallet eller mer for å få flyt har jeg ingen forståelse for

 

Uten god FPS i spill har du ikke en god spill opplevelse..

I FS har vi godtatt FPS alt fra 10-15 uten å klage særlig, men både du og jeg har god nok erfaring til å vite at alt over 30 gir en fin flyt, med det menes at man ikke skal måtte sitte å irritere seg over at det hakker, særlig i turns og ved view change. Photoscenery generelt drar ned autogen fordi bildene som brukes er høyoppløselig og man må ha mye på max for å virkelig dra nytten av det.. Jeg sier ikke at dette scenery er dårlig men at man kunne sikkert dra mer nytte av det ved bruk av autogen dvs bygninger og trær fremfor et stakato bilde på bakken da et bilde som kreves at man har

 

a: texture oppløsning på 15cm hvor 1m bør være bra nok til å gi både flyt og fin grafikk ( Merk photoscenery er laget på 25cm eller noe sånt mener jeg det var nevnt. )

 

b: For å dekke over mye av det statisk flate som man har i photoscenery som bilder i bildet, flate hustak som normalt er i 3d osv bør man kjøre autogen på max eller minimum very dens

Dette går ut over performance i høyeste grad og uten quadcore processor vil det merkes.

 

Når vi utvikler til GEX så brukes det en annen måte som kan sammenlignes med photoscenery, man tar høyoppløselige bilder og dekker det som landclass, men det finuerlige er at man bruker autgen tilpassing slik at alle hus og bygninger sår akkurat der det gjør på evt bilder så langt vi må bruke slike, normalt klones slike ting vekk før man rendrer bildene til texturer.

 

Jeg sa jeg merket 15-20 fps dropp ved å bruke dette photosceneryet men da hadde jeg både autogen og max oppløsning, min maskin skal takle det..

 

Ta en gjennomsnitt test, ikke la deg lure av fps telleren i fsx fordi den gir ikke noe riktig svar slik den er nå..

 

Fraps er en god løsning eller så kan man sette inn en linje i fsx.cfg som gjør at FPS telleren måler gjennomsnitt og ikke en statisk gitt verdi.

 

Klart det ser mer realistisk ut med dette, for all del kjempe bra og også nevnte flere ganger her i denne tråden, synes det er kjempe bra at folk står på å gir vekk ting de lager gratis, skulle bare mangle at vi lager tingene gratis og ikke bare for penger.

 

Jeg mener å være kritisk men positiv fordi jeg tror at man også kan tjene FPS på bruke landclass fremfor photoscenery.

Min kritikk var konstruktiv og de som ikke skjønte det bør lese tråden igjen kanskje :)

 

PS..

 

Har jeg dette installert enda, selvfølgelig da Romerike er jo tross alt plassen jeg har levd alle mine år borsett fra de siste 8 årene. Er jo vokst opp i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...