Gå til innhold

Omårdet rundt Kjeller


Anbefalte innlegg

Holder på med et lite prosjekt, som egentlig ble til et ganske omfattende..

Har lagt fotoscenery i bånn med en oppløsning på 25cm/pixel og holder nå på med å sette inn trær og bygninger. Foreløpig ser det ikke såååååå ille ut (ja jeg skal bytte de bygningene med kinesiske tak+++).

 

Merk at jeg kun bruker autogen bygningene som finnes i seimmen fra før av så det er derfor det blir litt.. Rare bygninger :crazy:

 

Her er et bilde. Vil oppdatere ettersom jeg kommer meg videre. :)

2009-4-27_17-32-45-812.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Må le litt av deg her Bjørn. Du tar vist dette veldig enkelt skjønner jeg. Ingen problemer overhodet,,,Noen spør om ting jeg hadde vridd sylta av meg for så å ende opp med å stirre en helt annen vei, mens du,,,Jeg tester det med en gang jeg,,,sier Bjørn :whistle:,,,kunne like gjerne sagt,,,Okey,,,Back inn five,,, :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Er jo første sceneryet jeg lager med trær og andre objekter :)

 

Men tilbake til testinga med KjellerX så passer disse to utmerket sammen! :D

 

MEN! (Det er alltid et men) hos meg så passer ikke KjellerX inn med meshet.. Store deler av flyplassen ligger en halvmeter under inkludert flystripa.. Jeg har testet og det har ingenting med sceneryet mitt å gjøre, så er det noen andre som har opplevd dette? Har prøvd å deaktivere mesteparten av addonsa mine som ha med mesh å gjøre uten hell :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tilbake til testinga med KjellerX så passer disse to utmerket sammen!

 

Fantastisk! (selv om jeg ikke skjønte helt om "men"-et ditt betyr at det ikke går allikevel).

 

Har hatt masse glede av KjellerX, så hvis disse to blir merget sammen så har vi et HERLIG scenery av stedet der mange (inkl meg selv) flyr til PPL. Flott Bjørn! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fly på fly på bakken he he... Ikke helt tilpasset enda men pytt pytt.

 

Kan du poste noen bilder i ytterkantene hvor sceneriet går over til default scenery, det er det som er viktig å se ikke så mye selve photoscenery..

 

Får du til en god overgang og prøver å farge de ulike grid elementene slik at man ikke ser disse "strekene" over det hele så kan dette bli bra og man slipper å se på avstand en ren firkanta texture som ligger i terrenget som normalt skjer med photoscenery..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og et "grid element" er? :grin:

Mener du at jeg bare skal lage myke overganger? Jeg har jo gjort det så det ikke blir så firkanta, men fargenyansen tror jeg at jeg ikke gidder gjøre noe med..

 

 

Edit*

 

Er dette godkjent Tom? Nå har jeg lagd litt finere kanter og jeg prøvde å endre fargenyansene så de er litt mer like standard..

2009-4-27_23-53-28-421.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tviler på at det kommer til å fungere i FS9 desverre. Kan prøve etterpå..

 

OK nå er den nesten ferdig :D

Har testet og funnet en annen versjon av KjellerX som fungerte.

 

Her er tre bilder til. Eneste som gjenstår nå er å fjerne rullebanen på fotosceneryet siden den og RW til KjellerX ikke er helt parallelle :)

 

2009-4-28_15-58-56-620.jpg

 

2009-4-28_15-59-32-198.jpg

 

2009-4-28_15-58-9-745.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...