Jim Vold Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Adressa-avisa Huff!!! Nyeste hercules vår er antagelig blitt skadet såpass alvorlig!! :-( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Bernes Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Kjipt De fikser vel det igjen kjapt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørn-Vidar Johansen Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Ikke bra det der. Drifts-lederen min på jobben har faktisk bilder av landingen, han har vært teknisk sjef på "Herken" og skal tilbake i den stillingen, skal høre med han om han kan sende bildene til meg, kanskje jeg får postet de her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Jeg var faktisk øyenvitne til denne strike`en på Kvernberget Er vel uvant med et lengre fly tenker jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Topstad Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hva heter det, i rett tid på rett plass.. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor Magne Hasselø Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Ja JEG var på rett plass til rett tid, men JEG har ikke lagt MINE bilder ut her...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Da må DU legge dem ut HER for VI vil også se DEM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor Magne Hasselø Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Nå har vel MATHIAS allerede tatt seg den frihet å legge dem ut her .... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Sier dette kansje litt om at gutta får fløyet litt lite på dagens budg eller er det bare uflaks? Er vell ikke så mye mere anderledes en forskjellene på en 700 og en 800 737NG, den er litt lengre den også..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn J. Jensen Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Så sant det ikke er dine bilder han la ut så er del vel bare å legge ut dine og? Eller har jeg ikke fulgt med? :confused: Det var jeg som ikke har fulgt med ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Jeg hadde fått en link av disse bildene via mail, hadde ingen anelse at de var hans. De er fjernet nå, men han kan vel selv laste de opp så andre får sett dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Bernhardsen Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Ja JEG var på rett plass til rett tid' date=' men JEG har ikke lagt MINE bilder ut her...... [/quote'] Off topic:[/i] Et godt og velment tips angående distribusjon av bilder. Skal man sende bilder over nettet om det så er et bildevedlegg i en mail. Så for gudskyld, lag et "vannmerke" på bildene slik at man kan dokumentere hvor bildene kommer fra/hvem som har tatt bildene. Dette kan gjøres i hvilket som helst redigerings program og kan faktisk lages diskret uten at selve motivet blir skadet. På den måten sikrer man seg også copyright på sine bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pasi Jorgensen Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Her er nå ett bilde publisert av abcnyheter Edit: Ser at det har blitt til 2 bilder nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Bildeserien har vært på AIRPICS-forumet i to uker: http://forum.airpics.com/read.php?TID=28414 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Sier dette kansje litt om at gutta får fløyet litt lite på dagens budg eller er det bare uflaks? Er vell ikke så mye mere anderledes en forskjellene på en 700 og en 800 737NG' date=' den er litt lengre den også..... [/quote'] Ifølge artikkelen, eller en annen jeg leste om den saken har visst Herc'en vært i bruk daglig siden de fikk den for å trene opp mannskapene. Så at den er lite i bruk er vel litt feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald Strand Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Er kanskje det som skjer naar du tenker mer paa hva du skal ha til middag en aa lande flyet?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 26. mars 2009 Del Skrevet 26. mars 2009 Sikkert riktig det Morten. Men det er jo ingen hemmelighet at aktivitets nivået i forsvaret stå på sparebluss. Nå har ikke jeg sett på forskjellene på AOM på nye og gamle, men regner med at det står en linje eller to om dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Ifølge mine kilder i forsvaret fleret piloten for mye under landing. Max landing pitch er betydelig lavere på den nye Herc kontra den gamle utgaven. Etter hva jeg har skjønt skal det i AOM til C130J være anbefalt at man ikke skal flere ved landing. Den er konstruret for å lande med en gjenomsynkning på ca 500 til 800ft pr min ved landing. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Ikke flare? Lande på nesehjulet? AoA-landing? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Foshaug Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Men dette er jo ikke som en bussjåfør som har fått prøvekjøre selskapets nyeste buss. De som landet dette flyet må jo ha hatt opplæring og utsjekk på C-130J, så jeg kan ikke helt forstå at de skulle kunne lande med for høy nese "av gammel vane" fra gammel-hercene...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Arne Beck Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Da har mest sannsynlig rutinene i luftforsvaret sviktet. En standard ILS approach har, ved en GS på 120kt, en vertikalhastighet på ca. 650ft/min hvis jeg ikke tar helt feil. Det høres veldig hardt ut å lande en Hercules uten å flare. Kan godt tenkes den tåler det, men det høres rart ut syns jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 V/S på negative 500-800 ft/m høres jo ikke akkuratt lurt ut, jeg tror du skal dobbeltsjekke kildene dine, Steinar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Erik Myklebust Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 På en standard ILS (3 grader) så er VVI akkurat 600ft/min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Det kommer ann på farten din det Om du flyr et knøttefly i 50 knop har du ikke 600ft/m på ILS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Den ekstra lengden kan ha vært årsaken til uhellet .... är det längden som är orsaken? Trodde det var pilotfel jag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Erik Myklebust Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 En standard ILS approach har, ved en GS på 120kt, en vertikalhastighet på ca. 650ft/min hvis jeg ikke tar helt feil. Det høres veldig hardt ut å lande en Hercules uten å flare. Kan godt tenkes den tåler det, men det høres rart ut syns jeg. På en standard ILS (3 grader) så er VVI akkurat 600ft/min. Det kommer ann på farten din det smile Om du flyr et knøttefly i 50 knop har du ikke 600ft/m på ILS Var et svar der eksempelet var 120 knop Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Var det ikke slik at de ikke visste om at det skjedde engang, før de oppdaget skaden? Og en spotter kunne dokumentere når og hvor det skjedde? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Arne Beck Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 En standard ILS approach har' date=' ved en GS på 120kt, en vertikalhastighet på ca. 650ft/min hvis jeg ikke tar helt feil. Det høres veldig hardt ut å lande en Hercules uten å flare. Kan godt tenkes den tåler det, men det høres rart ut syns jeg. [/quote'] På en standard ILS (3 grader) så er VVI akkurat 600ft/min. Var et svar der eksempelet var 120 knop Javel' date=' hva er det jeg gjør galt her da? [img']http://www.texify.com/img/%5CLARGE%5C%21tan%283%29%3D%20%5Cfrac%20%7Bvertical%5C%2Cspeed%20%28nm/hour%29%7D%7B120kt%7D.gif[/img] 1852 er selvfølgelig meter per nm, 0,3 er fot per meter og 60 er min per time. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.