Gå til innhold

Shuttle 22. Mars 18-21 [Norwegian Online Day]


Anders Henriksen

Anbefalte innlegg

Norwegian Online Day - Hver søndag fra 18.00 - 21.00

Denne gangen: Bergen Flesland - Oslo Gardermoen SHUTTLE kveld!

gardermoen.jpg

 

Forrige søndag tok vi pause under det som skulle være Tore's CPT på Oslo Control men som pga serverproblemer dessverre ble avlyst. Fortvil ikke, Norwegian Online Day er tilbake førstkommende

søndag mellom 18.00 og 21.00!

 

Vi har frem til nå bemannet et FIR omgangen, de neste søndagene blir shuttle kvelder med fokus på to flyplasser i to forskjellige FIR. Meningen er å konsentrere trafikken mer slik at ATCene får svette litt og pilotene må muligens forberede holdings ;)

 

Vi starter med Oslo Gardermoen og Bergen Flesland!

 

ATC

ATC som trengs:

 

ENOS_CTR - Oslo Control (18-19)

ENOS_CTR - Oslo Control (19-21) [color:#000099]Tom Knudsen[/color]

ENSV_CTR - Stavanger Control

 

ENGM_TWR - Gardermoen Tower [color:#000099]Kai Dreyer[/color]

ENGM_APP - Gardermoen Approach [color:#000099]Werner Rafteseth[/color]

 

ENBR_TWR - Bergen Tower [color:#000099]Sindre Holberg[/color]

ENBR_APP - Flesland Approach [color:#000099]Anton Brondz[/color]

 

Nice to have:

 

ENGM_GND - Gardermoen Ground

ENBR_GND - Flesland Ground

ENGM_D_APP - Oslo Director [color:#000099]Tore Urvik[/color]

ENBR_D_APP - Flesland Director

 

Kan du delta som ATC, legg inn booking på VACCSCA sin hovedside og nevn gjerne i tråden her at du kan stille.

Skulle det bli en voldsom interesse kan vi selvfølgelig åpne flere possisjoner.

Teamspeak kanalen til Vaccsca blir brukt for koordinering ATC imellom: ts.vaccsca.org, fint om alle kommer inn der.

 

Diverse filer for ATC: Norwegian Ressources

 

Piloter

Kart finner du her: IPPC

Scenery: Norske Flyplasser

 

Flightplaner:

 

ENGM - ENBR SOK DCT SOPAR

ENBR - ENGM SOPAR UZ15 SIG

 

Husk også at østover så er det oddetall flightlevel (230,250,270,290 osv) og vestover partall flightlevel (220,240,260,280 osv).

 

Velkommen til Shuttle kveld søndag 22. Mars! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENGM-ENBR? Kunne ikke kommet med en litt mer utfordrende rute i det minste? Dette er det jo mange som flyr til daglig....Og begge plassene er ofte bemannet med ATC samtidig... ENCN-ENTO-ENZV derimot er sjelden livat....Hva med å involvere ENSB snart og?

 

 

Ikke for å virke negativ... ønsker kun å dra frem ett lite poeng her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frode, du kommer bare med negativt hver eneste gang Anders setter igang noe. Selv om at du ikke får det du ønsker, betyr det ikke at du kan komme å "forlange" at det skal gjøres annerledes. BTW så er denne tråden trolig for ATC signup...

 

Anders! Hadde det vært dagen etterpå hadde jeg kunne hoppet på Tåkemoen Approach, men det går jo ikke av åpenbare grunner.

 

Neste gang derimot, da kan jeg stille opp! Får heller ta meg en tur eller 3 med SK/DY denne gangen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frode' date=' du kommer bare med negativt hver eneste gang Anders setter igang noe. Selv om at du ikke får det du ønsker, betyr det ikke at du kan komme å "forlange" at det skal gjøres annerledes[/quote']

What he said.

 

Alle posisjoner er jo straks booket :crazy: Jeg får heller se om det blir noe frafall som trengs dekket, eller så blir det flyvning på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tilbud om C1 trening på søndag' date=' og avtalen er at så lenge det er greit for Anders så kan jeg ta meg av ENSV_CTR denne søndagen som en del av min C1 trening. [/quote']Ingen problem for meg, da er du med på listen som ENSV_CTR Gunnar.

 

Alle posisjoner er jo straks booket :crazy: Jeg får heller se om det blir noe frafall som trengs dekket' date=' eller så blir det flyvning på meg :) [/quote']Kunne du ha tatt ENOS_CTR 18-19 Magnus? Hadde vært supert :)

 

ATC

ATC som trengs:

 

ENOS_CTR - Oslo Control (18-19)

ENOS_CTR - Oslo Control (19-21) [color:#000099]Tom Knudsen[/color]

ENSV_CTR - Stavanger Control [color:#000099]Gunnar Seljeseth[/color]

 

ENGM_TWR - Gardermoen Tower [color:#000099]Kai Dreyer[/color]

ENGM_APP - Gardermoen Approach [color:#000099]Werner Rafteseth[/color]

 

ENBR_TWR - Bergen Tower [color:#000099]Sindre Holberg[/color]

ENBR_APP - Flesland Approach [color:#000099]Anton Brondz[/color]

 

Nice to have:

 

ENGM_GND - Gardermoen Ground

ENBR_GND - Flesland Ground

ENGM_D_APP - Oslo Director [color:#000099]Tore Urvik[/color]

ENBR_D_APP - Flesland Director

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frode' date=' du kommer bare med negativt hver eneste gang Anders setter igang noe. Selv om at du ikke får det du ønsker, betyr det ikke at du kan komme å "forlange" at det skal gjøres annerledes[/quote']

KOmmer ikke å forlanger... kom bare med noen forslag. Glemte at de flyplassene hadde vært tatt. Men hva med ENSB da? Litt langdistansemuligheter med tur fra oslo bør vel være mulig med full atc-dekning en søndag?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det var noe feil med mitt nettverk eller hva det var, men jeg ble disconnected minst 10 ganger mens jeg var på descent! Først forsvant all ATC fra høyre vindu i SB, så prøvde jeg å connecte på nytt og da forsvant voice-mulighetene. Dette skjedde mange, mange, mange ganger! Noen andre som opplevde det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funket greit da jeg logget på sånn rundt 2015-2045, rent bortsett fra at SB kranglet igjen og crashet hele FSX.

Det var kun 3 amerikanske servere som var tilgjengelig, men det gikk da.

SVG og BGO hadde et rungende fravær av ATC, kanskje like greit. Innflyvninga til BGO gikk over stokk og stein med en FPS nede i 7-8, da vet man knapt nok hvor man er i verden.

 

Jeg skjønner ikke helt hva det er som får FPS til å ramle ned i kjelleren, men det virker som om SB har noe med det å gjøre. Det rare er at det ikke skjer hver gang jeg er on line.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...