Gå til innhold

Anton Brondz

Members
  • Innholdsteller

    146
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Anton Brondz

  • Bursdag 13. sep. 1991

Anton Brondz's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Funker det om jeg tar Bardufoss Approach?
  2. Bekrefter at jeg tar APP i kveld. Det kan hende jeg blir noe forsinka, men i så fall er det bare å beklage.
  3. ELLER så kan man bruke X-Plane. Jeg vet dette har skapt sterke reaksjoner tidligere, men jeg tror det er på tide å innse det. X-Plane er allerede tilgjengelig for de tre mest bruke operativsystemene i verden, det har fly, scenery og en aktiv brukerbase som kontinuerlig kommer med nye oppdateringer. I tillegg er neste versjon allerede i full utvikling. Om det er noe som mangler, så er X-Planes kodebase allerede mer tilgjengelig i form av SDK og lignende enn FS noen gang var, så det at det mangler addons osv er ikke et større problem enn at noen utviklere eller andre interesserte setter seg ned og lager dem. Så hva er greia med å vente på noe nytt da?
  4. Ja. Og nei, det er ikke i nærheten så flott som det ser ut.
  5. Om folk her skal innom omtrent det samme tenker jeg at det ikke hadde vært dumt å i det minste si hei og høre hva folk har av planer. Eller hva?
  6. Jeg har planer om å dra dit onsdag 20. blir det vel, en eller annen gang rundt 1200. Hadde i utgangspunktet tenkt å snakke med Avinor pluss noen universiteter, men sier ikke nei takk til en liten runde rundt på messa bare sånn for moroskyld
  7. Tja.. Hva tjener vi på å bruke tid på VATSIM? Prøv å få deg en jobb innenfor luftfartsindustrien og vis til alle VATSIM-ratingene dine. Tror ikke du blir sterkere stilt enn mannen fra gata av den grunn. Jeg har vanskelig for å se poenget med å gjøre VATSIM til noe mer enn det det er, det være seg ATC-bookinger, treninger/utsjekker, events og så videre. Så lenge VATSIM er noe man driver med på fritida si, så er og blir det nedprioritert, og om man tar seg tid til å få seg en utmerkelse som Iron Mic, så er det fordi man har muligheta til det og ikke fordi man vil få noe ut av det. (Noe som jeg forsåvidt vil gjette på er grunnen til at Iron Mic ble starta opp i sin tid)
  8. Tja.. Jeg finner i hvertfall ingen tekstfil hvor dataene fra radaren ligger. Selv om du skulle finne en slik fil, tror jeg neppe den kan brukes til noe spesielt mye i Euroscope, kanskje i bestefall å plassere flyene rundt om kring. Flightradar har jo ingen informasjon om waypoints eller operative ATC-enheter. Videre må man huske på at det er tvilsomt at noen ville gitt ut mer detaljert informasjon enn det som finnes på Flightradar, spesielt i disse terroristtider. I tillegg tror jeg ikke Flightradar ville vært så veldig glade for om du kjørte et skript som hele tida lasta ned data fra serveren deres.
  9. Hei I kveld er det From Iceland to the Faroes på VATSIM. Spesielt i fokus står Reykjavik Lufthavn, BIRK og Vagar Lufthavn, EKVG. Begge disse stedene og luftrommet mellom dem vil være bemannet gjennom hele kvelden, så det er bare å stikke innom. Ikke gå glipp av denne muligheten til å besøke noen nye steder Offisielt innlegg på VACCSCA-forumet
  10. Det var særdeles lite trafikk i kveld, så vi valgte å avslutte noe tidligere, selv om vi hadde venta uten trafikk i omtrent 30 minutter. Til neste gang skal treninga annonseres i god tid.
  11. Dere skal få ATC i Longyearbyen dersom det er interesse for det
  12. I forbindelse med utsjekken på ENOS_CTR i kveld er også Longyearbyen Information online, så da er det bare å komme og fly
  13. Jeg tar selvkritikk for å ha logga rett på på et dårlig tidspunkt, det har jeg lært av og skal unngå i fremtida. Det førte til unødvendig mas og vektorering som vi alle kunne vært foruten. Når det er sagt er jeg veldig misfornøyd med Euroscope på to punkter. For det første, når et fly forsvinner og kommer tilbake kommer tagen opp i samme gråtone som bakgrunnen, noe som er komplett umulig å se i en situasjon med mye trafikk og overlappende tager, og nei, å flytte på dem burde ikke være nødvendig. Dette førte til en ubehagelig situasjon for alle. For det andre, å bruke tekst i Euroscope er også helt umulig, ettersom den du snakker til blir endra på omtrent bare man kommer borti tagen, dermed skriver man til feil fly, noe som gjør vondt verre i en situasjon med mye trafikk. Dette er ikke et forsøk på å legge skylda over på noe annet, heller en forklaring på hvorfor noen ting gikk som de gikk. Og som en sideting, om det hadde vært mulig for flygeledere i VACCSCA å hatt en Sweatbox-session utenom treningssituasjoner, hadde i hvertfall jeg satt veldig pris på det.
×
×
  • Opprett ny...