Anders Henriksen Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Norwegian Online Day - Hver søndag fra 18.00 - 21.00 Denne gangen: Bergen Flesland - Oslo Gardermoen SHUTTLE kveld! Forrige søndag tok vi pause under det som skulle være Tore's CPT på Oslo Control men som pga serverproblemer dessverre ble avlyst. Fortvil ikke, Norwegian Online Day er tilbake førstkommende søndag mellom 18.00 og 21.00! Vi har frem til nå bemannet et FIR omgangen, de neste søndagene blir shuttle kvelder med fokus på to flyplasser i to forskjellige FIR. Meningen er å konsentrere trafikken mer slik at ATCene får svette litt og pilotene må muligens forberede holdings Vi starter med Oslo Gardermoen og Bergen Flesland! ATC ATC som trengs: ENOS_CTR - Oslo Control (18-19) ENOS_CTR - Oslo Control (19-21) [color:#000099]Tom Knudsen[/color] ENSV_CTR - Stavanger Control ENGM_TWR - Gardermoen Tower [color:#000099]Kai Dreyer[/color] ENGM_APP - Gardermoen Approach [color:#000099]Werner Rafteseth[/color] ENBR_TWR - Bergen Tower [color:#000099]Sindre Holberg[/color] ENBR_APP - Flesland Approach [color:#000099]Anton Brondz[/color] Nice to have: ENGM_GND - Gardermoen Ground ENBR_GND - Flesland Ground ENGM_D_APP - Oslo Director [color:#000099]Tore Urvik[/color] ENBR_D_APP - Flesland Director Kan du delta som ATC, legg inn booking på VACCSCA sin hovedside og nevn gjerne i tråden her at du kan stille. Skulle det bli en voldsom interesse kan vi selvfølgelig åpne flere possisjoner. Teamspeak kanalen til Vaccsca blir brukt for koordinering ATC imellom: ts.vaccsca.org, fint om alle kommer inn der. Diverse filer for ATC: Norwegian Ressources Piloter Kart finner du her: IPPC Scenery: Norske Flyplasser Flightplaner: ENGM - ENBR SOK DCT SOPAR ENBR - ENGM SOPAR UZ15 SIG Husk også at østover så er det oddetall flightlevel (230,250,270,290 osv) og vestover partall flightlevel (220,240,260,280 osv). Velkommen til Shuttle kveld søndag 22. Mars! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Flesland TWR er MIN! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anton Brondz Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 slenger meg på Fleshland Approach jeg da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 LSK-Viking på stadion denne kvelden er selvfølgelig mye viktigere! Men håper dere får mye med trafikk og en god kveld på vatsim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 ENGM-ENBR? Kunne ikke kommet med en litt mer utfordrende rute i det minste? Dette er det jo mange som flyr til daglig....Og begge plassene er ofte bemannet med ATC samtidig... ENCN-ENTO-ENZV derimot er sjelden livat....Hva med å involvere ENSB snart og? Ikke for å virke negativ... ønsker kun å dra frem ett lite poeng her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 ENCN-ENTO-ENZV ,alle disse disse har vært staffed foregående søndager ,Frode. Anders sier jo hva som er meningen her da,mye og tett trafikk,i hold osv. Bergen-Oslo er visstnok en av de mest trafikkerte rutene i nord europa. ps.jeg har ikke sett deg alltfor mye på da :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Frode, du kommer bare med negativt hver eneste gang Anders setter igang noe. Selv om at du ikke får det du ønsker, betyr det ikke at du kan komme å "forlange" at det skal gjøres annerledes. BTW så er denne tråden trolig for ATC signup... Anders! Hadde det vært dagen etterpå hadde jeg kunne hoppet på Tåkemoen Approach, men det går jo ikke av åpenbare grunner. Neste gang derimot, da kan jeg stille opp! Får heller ta meg en tur eller 3 med SK/DY denne gangen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 ENOS_CTR er booket fra 1800z - 2000z med mulighet for lenger tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Kan ta Oslo Tower, gidder ikke APP:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 ENGM_APP booket Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Urvik Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg får vel hive meg på ENGM_D_APP jeg da :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Frode' date=' du kommer bare med negativt hver eneste gang Anders setter igang noe. Selv om at du ikke får det du ønsker, betyr det ikke at du kan komme å "forlange" at det skal gjøres annerledes[/quote']What he said. Alle posisjoner er jo straks booket :crazy: Jeg får heller se om det blir noe frafall som trengs dekket, eller så blir det flyvning på meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Jeg har fått tilbud om C1 trening på søndag, og avtalen er at så lenge det er greit for Anders så kan jeg ta meg av ENSV_CTR denne søndagen som en del av min C1 trening. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Jeg har fått tilbud om C1 trening på søndag' date=' og avtalen er at så lenge det er greit for Anders så kan jeg ta meg av ENSV_CTR denne søndagen som en del av min C1 trening. [/quote']Ingen problem for meg, da er du med på listen som ENSV_CTR Gunnar. Alle posisjoner er jo straks booket :crazy: Jeg får heller se om det blir noe frafall som trengs dekket' date=' eller så blir det flyvning på meg [/quote']Kunne du ha tatt ENOS_CTR 18-19 Magnus? Hadde vært supert ATC ATC som trengs: ENOS_CTR - Oslo Control (18-19) ENOS_CTR - Oslo Control (19-21) [color:#000099]Tom Knudsen[/color] ENSV_CTR - Stavanger Control [color:#000099]Gunnar Seljeseth[/color] ENGM_TWR - Gardermoen Tower [color:#000099]Kai Dreyer[/color] ENGM_APP - Gardermoen Approach [color:#000099]Werner Rafteseth[/color] ENBR_TWR - Bergen Tower [color:#000099]Sindre Holberg[/color] ENBR_APP - Flesland Approach [color:#000099]Anton Brondz[/color] Nice to have: ENGM_GND - Gardermoen Ground ENBR_GND - Flesland Ground ENGM_D_APP - Oslo Director [color:#000099]Tore Urvik[/color] ENBR_D_APP - Flesland Director Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Om noen kunne hatt backup på min posisjon(ENBR_TWR) så hadde det vært veldig fint. Jeg er i Tr.Heim denne helga i barndåp, og vet ikke om jeg er tilbake til 1800.. Hvis noen vil ta over posisjonen helt, så skal det kunne løse seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 ATC Ledige possisjoner: ENOS_CTR - Oslo Control (18-19) ENGM_GND - Gardermoen Ground ENBR_GND - Flesland Ground ENBR_D_APP - Flesland Director ENBR_TWR - backup for Sindre Bare 3 timer igjen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Stiller som backup for sindre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Takk for det Klepp Sitter enda på Melhus utenfor Trondheim, 3 timer fra hjemplassen, så du får ta ENBR.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Frode' date=' du kommer bare med negativt hver eneste gang Anders setter igang noe. Selv om at du ikke får det du ønsker, betyr det ikke at du kan komme å "forlange" at det skal gjøres annerledes[/quote'] KOmmer ikke å forlanger... kom bare med noen forslag. Glemte at de flyplassene hadde vært tatt. Men hva med ENSB da? Litt langdistansemuligheter med tur fra oslo bør vel være mulig med full atc-dekning en søndag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 ENOS_CTR er booket fra 1800z - 2000z med mulighet for lenger tid. Cancelled and un-booked Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 ENSV_CTR; cancelled & unbooked. Det var da grusomt hvordan serverne skulle fuske i dag... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg vet ikke om det var noe feil med mitt nettverk eller hva det var, men jeg ble disconnected minst 10 ganger mens jeg var på descent! Først forsvant all ATC fra høyre vindu i SB, så prøvde jeg å connecte på nytt og da forsvant voice-mulighetene. Dette skjedde mange, mange, mange ganger! Noen andre som opplevde det samme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Noen andre som opplevde det samme? Nei, aldri.... :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 kjipe greier.jeg gir meg jeg også nå.gidder ikke denne dritten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Noen andre som opplevde det samme? Nei' date=' aldri.... :whistle: [/quote'] Hehe, jeg var for treig til å skrive Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A L Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg hadde det samme problemet Paulo! Fikk også det problemet med at jeg ikke så ett par fly. Så de fleste, men noen av dem så jeg bare ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Urvik Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Hm, av alle ting ser det da ut til at serverene er oppe igjen nå! Kom å fly Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Urvik Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Hm' date=' av alle ting ser det da ut til at serverene er oppe igjen nå! Kom å fly [/quote'] Hmmm, tror kanskje jeg må trekke den kommentaren der.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Det funket greit da jeg logget på sånn rundt 2015-2045, rent bortsett fra at SB kranglet igjen og crashet hele FSX. Det var kun 3 amerikanske servere som var tilgjengelig, men det gikk da. SVG og BGO hadde et rungende fravær av ATC, kanskje like greit. Innflyvninga til BGO gikk over stokk og stein med en FPS nede i 7-8, da vet man knapt nok hvor man er i verden. Jeg skjønner ikke helt hva det er som får FPS til å ramle ned i kjelleren, men det virker som om SB har noe med det å gjøre. Det rare er at det ikke skjer hver gang jeg er on line. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.