Gå til innhold

NA Rariteter


Anbefalte innlegg

Vet ikke hvilken molbo som har laget dette men mannen burde fått sparken på flekken og forbud mot å lage noe i det hele tatt.

 

Dette bilde illustrerer hvilken merkverdig form for design denne personen har laget. Hva får egentlig noen til å tenke sånn he he, hva får egentlig folk til å tro at dette er realistisk og hvem i alle dager anser dette for å være et produkt de kan være stolte av????

 

Jeg må flire.. Se på kantene, se på form og farge..

 

Kan vennligst personen som har laget dette eller har kjennskap til dette være så snill å si hvilken fil dette er slik at man kan fjerne den kjappest mulig.

 

Beste er om det er som på Værnes at denne rare saken er pakket godt og trygt inn i selve flyplass scenery filen. Noe som resulterer i at det er vanskelig å fjerne..

 

Må unnskylde meg også litt for tonen da den bærer preg av slit de siste dagene, men dette er rett og slett ikke fint og en stor irritasjon når man skal ordne bakken under denne paraplyen..

 

Stavanger Zola - Bedøm selv ( Ser det bra ut kanskje? ha ha)

 

naphoto.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvilken molbo som har laget dette men mannen burde fått sparken på flekken og forbud mot å lage noe i det hele tatt.

 

Dette bilde illustrerer hvilken merkverdig form for design denne personen har laget. Hva får egentlig noen til å tenke sånn he he' date=' hva får egentlig folk til å tro at dette er realistisk og hvem i alle dager anser dette for å være et produkt de kan være stolte av????

[/quote']

Ja nå var det jammen fristende å hjelpe..

 

Filen finner du selv, er ikke så vanskelig, bare å browse igjennom texture-mappen i NA. Finn filen og "mal" den i den samme svartfargen som er i hjørnene av filen. Da blir hele greia transparent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da en nyttig informasjon for en som har gjort dette i en årrekke he he, særlig de siste 50-80 timene..

 

Ser nå etter ditt sitat utsnitt at min kommentar var litt vel kvass, dog kanskje en sterk kost men mer små irritasjon og fortvilelse en direkte angrep slik jeg leser det retrospektiv.

 

Jeg håper NA ser denne uttalelsen og tar det for hva det er nemlig en infantil der og da uttalelse med bakgrunn i maaange timers hardt arbeid, små pirk og enda verre er forargelse over at valget har blitt slik at slike ting er inkludert.

 

Smak og behag er viktig i etterkant, jeg liker ikke slik slapt arbeid i design og estetisk synes jeg dette er helt ræva på godt norsk, jeg vet av erfaring at slike ting kan og kunne vært gjort anderledes og til de grader bedre. Men jeg vet også hvor mye arbeid det innehar og sant skal være sagt da særlig i skyggen av mine tidligere litt vel på kanten utsagn at respekt for arbeid og tid skal være på passet påskrevet.

 

Jeg her ekstremt fornøyd med NA og bruker det daglig, sett vekk fra de elementene jeg forsatt mener er laget og fremstilt på en svært usmakelig måte.

 

Sånn, da er den unnskyldningen poengtert og satt til side.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernet overnevnte fil, og hele Sola ble en eneste stor hvit firkant. Det betyr at sim'en ikke finner teksturfilen (sommer). Hvilke fil skal det egentlig ligge her?...

 

Ellers ser vinterteksturene OK ut hos meg!

 

EDIT!

Malte teksturen svart og la den inn i texture mappen igjen. Og vips så hadde jeg sommerteksturene - dog veeeeeeeldig default.

Ser utsom om du har noe bedre Tom - men default teksturer er bedre enn kritthvite flater :grin:

 

(Der gikk vi om hverandre - men konklusjonen er jo grei)

Ser frem til å teste fix :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvilken molbo som har laget dette men mannen burde fått sparken på flekken og forbud mot å lage noe i det hele tatt.

 

Dette bilde illustrerer hvilken merkverdig form for design denne personen har laget. Hva får egentlig noen til å tenke sånn he he' date=' hva får egentlig folk til å tro at dette er realistisk og hvem i alle dager anser dette for å være et produkt de kan være stolte av????

 

Jeg må flire.. Se på kantene, se på form og farge..

 

Kan vennligst personen som har laget dette eller har kjennskap til dette være så snill å si hvilken fil dette er slik at man kan fjerne den kjappest mulig.

 

Beste er om det er som på Værnes at denne rare saken er pakket godt og trygt inn i selve flyplass scenery filen. Noe som resulterer i at det er vanskelig å fjerne..

 

Må unnskylde meg også litt for tonen da den bærer preg av slit de siste dagene, men dette er rett og slett ikke fint og en stor irritasjon når man skal ordne bakken under denne paraplyen..

 

Stavanger Zola - Bedøm selv ( Ser det bra ut kanskje? ha ha)

 

[img']http://www.tknudsen.com/forum/screenshots/naphoto.jpg[/img]

 

Jeg er egentlig glad jeg ikke bidrar til norske flyplasser lenger når jeg ser dette. Lag det selv du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig glad jeg ikke bidrar til norske flyplasser lenger når jeg ser dette. Lag det selv du.

 

Enig! Det er ikke enkelt å lage scenery. Og når folk er så takknemlige som dette, så sier bare jeg "jippi", må være kjekt å lage ting til folk som er SÅ takknemlige.

 

Jeg synes det er utrolig bra av de ansvarlige å lage NA, det er frivillig bruk av fritid, for å gjøre noe bra for andre. Og det minste du vil ha da, er at folk klager.

 

Jeg vil takke alle som er involverte i NA for at de har gjort FS det der er, uten NA, hadde det vært veldig mye kjedeligere å flydd.

TUSEN TAKK FOR MANGE KJEKKE FLYTIMER! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar vel med de andre postene også da..

 

Ser nå etter ditt sitat utsnitt at min kommentar var litt vel kvass, dog kanskje en sterk kost men mer små irritasjon og fortvilelse en direkte angrep slik jeg leser det retrospektiv.

 

Jeg håper NA ser denne uttalelsen og tar det for hva det er nemlig en infantil der og da uttalelse med bakgrunn i maaange timers hardt arbeid, små pirk og enda verre er forargelse over at valget har blitt slik at slike ting er inkludert.

 

Smak og behag er viktig i etterkant, jeg liker ikke slik slapt arbeid i design og estetisk synes jeg dette er helt ræva på godt norsk, jeg vet av erfaring at slike ting kan og kunne vært gjort anderledes og til de grader bedre. Men jeg vet også hvor mye arbeid det innehar og sant skal være sagt da særlig i skyggen av mine tidligere litt vel på kanten utsagn at respekt for arbeid og tid skal være på passet påskrevet.

 

Jeg her ekstremt fornøyd med NA og bruker det daglig, sett vekk fra de elementene jeg forsatt mener er laget og fremstilt på en svært usmakelig måte.

 

Smaken er som baken, man kan heller ikke laget et produkt som er godt likt av alle som en og man vil alltid finne et eller annet med det produktet som ikke slår ballen helt hjem.

 

Som sagt er jeg svært takknemlig for hele jobben gjort av NA teamet sett generelt på det. Kunne faktisk ikke vært foruten å som et eksempel på dette har jeg valgt å bruke NA sitt Bergens scenery fremfor Cloud9.

 

Jeg har også fullforståelse for det arbeid som har laget ned og kunne på ingen måter orke å ta på meg den oppgaven å lage et nytt.

 

Men det er elementer som utgjør kanskje 5% av hele pakken som små irriterer meg litt og det må være lov.. Kunne selvsagt valgt andre ord på dette en molbo osv men det er også poengtert over..

 

Jeg konkluderer meg enig i Even over og sier meg svært takknemlig for det jobben som har blitt gjort og det scenery vi har fått..

 

Kritikk skal og bør selvsagt være konstruktiv og det kom dårlig ut av det jeg sa, derfor har jeg forsøkt tilpasse det slik, garantert noen som vil si at det er helt feil eller at det jeg har laget er bare drit og jeg selv er en molbo, dust eller lignende, det er fullstendig lov men jeg er forsatt like glad jeg har gjort det om ikke for andres del så min egen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NA teamet har gjort en fenomenal jobb - derom er det ingen tvil! :grin: At det glipper på en og annen tekstur, er ikke mer enn man kan vente. Dette er freeware - til glede for alle, og det ligger ufattelig med timer bak det. Det er bare å ta hatten av for det arbeidet Kjell Arild og resten av bidragsyterene har servert - Bravo! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NA teamet har gjort en fenomenal jobb - derom er det ingen tvil! :grin:

Bifalles.

 

Og en ekstra takk til Kjell Arild for brosammenbygging (Norske Broer for FS9) :smile:

 

Hva FSX NA angår, stiller jeg mine ground polygoner til fri disposisjon for Arne, om dette skulle la seg gjøre.

 

Ellers har jeg en oppdatert versjon av FSX Airports Norway liggende så og si klar. Denne blir nå utsatt på ubestemt tid for å vise solidaritet med NA og andre scenerydesignere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...