Gå til innhold

"Nye" Air Force One blir Airbus A380?


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Tror ikke begrensingene er like store på AF1 som på et vanlig passasjerfly. Etter som jeg har forstått så er det helst gatene som er den største begrensingen for å ta imot A380.

AF1 står sjeldent, eller aldri på en gate.

 

Men har selv en følelse på at det blir en 747-800, eller eventuelt en 787, for å reklamere litt for moderne amerikansk flyindustri. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Airforce One er helt riktig, en Boeing 747-200B for og være korrekt.. Men er ikke så gammel som man måtte tro i og med at det første flyet ble levert i 1989, og det andre i 1990-91, og jeg vil tro at USAF holder Airforce One i så fine former at den er som ny uansett... Men som det pekes på, det begynner og bli deleproblemer med 747-200 selv om jeg tror USAF nok hadde fått kanibalisert noen pent brukte fly som står rundt omkring om de hadde spurt pent...

 

Nå vet jeg ikke hva USAF velger og gjøre, eller skal vi si den nåværende Kongress og Senat ønsker og gjøre. Dette fordi det er jo tross alt de som skal betale for den nye herligheten når den tid kommer.. Og jeg tror det kanskje i dagens budsjetter kan bli vanskelig og tute inn en ny Airforce One. Men man kan aldri vite, ledere har brukt milliarder på adskillig mindre ting en airforce one gjennom historien..

 

Airbus A380 tror jeg neppe har noen fremtid i USAF som Airforce One, dette fordi det politisk vil være umulig og få detg gjennom i kongressen eller senatet.. Og på de fleste andre områder vil det også være umulig.. Du er ikke president lenge, hvis du bestemmer at det nye flyet skal være bygd i utlandet.. Og uansett, dersom man hadde kjøpt A380, er det vel bare skroget som hadde vært europerisk, innmaten hadde nok vært strippet rent og erstattet med alle slags nødvendigheter som en amerikansk President har behov for, i sitt arbeid..

 

Det blir noke n 747-XXX follow up, kanskje 747-800 som er under bygging nå i følge airliners.net.. Den hadde ikke sett dårlig ut i livery til USAF nei..

 

Oddvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...